اداره ورزش و جوانان لرستان در بی خیالی

متاسفانه این هفته در استان لرستان از طرف مسئولین استان به ویژه اداره کل ورزش و جوانان لرستان کاملا با بی اعتنایی همراه است در حالی که در استان های مختلف کشور متولی برگزاری مراسم ها و برنامه های ویژه این هفته اداره ورزش و جوانان است که برنامه هایی متنوع برای این هفته تدارک دیده اند .

هفته ای که در آن قرار داریم، هفته ازدواج نام گرفته است که این نامگذاری به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) انجام شده است .

متاسفانه این هفته در استان لرستان از طرف مسئولین استان به ویژه اداره کل ورزش و جوانان لرستان کاملا با بی اعتنایی همراه است در حالی که در استان های مختلف کشور متولی برگزاری مراسم ها و برنامه های ویژه این هفته اداره ورزش  و جوانان است که برنامه هایی متنوع برای این هفته تدارک دیده اند  و هر روز از این هفته تحت عنوانی خاص نام گذاری شده و برنامه هایی متناسب با آن روز تدارک دیده شده است.

با توجه به ضرورت امر ازدواج و مشکلاتی که خصوصا در سال های اخیر در این راه به عنوان یکی از مشکلات اساسی فرهنگی گریبانگیر جامعه شده همچون کم شدن میل و رغبت جوانان و بالا رفتن سن ازدواج و همچنین کاهش جمعیت و فرزندآوری این هفته می تواند بستری جهت کار فرهنگی باشد همچنان که در استان های مختلف این کار در حال انجام است.

 

وقتی کار در این حوزه در استان لرستان بیش از پیش ضروری به نظر می رسد که طبق آخرین آمار ارائه شده توسط مدیر کل ثبت احوال استان لرستان در سال 1391 بیش از 18 هزار و 800 فقره ازدواج ثبت شده و این رقم در سال 1392 به 17 هزار و 613 فقره ازدواج رسید که این آمار حکایت از روند کاهشی ازدواج در استان دارد.

 

همچنین طی سال 91 در استان 4.4 دهم رشد طلاق صورت گرفته  که در سال 92 این درصد به 6.4 دهم درصد افزایش یافته است و از این طلاقهای انجام شده 49 درصد در سال اول زندگی مشترک صورت می گیرد که شاید یکی از اصلی ترین دلایل آن عدم انجام آموزش های لازم و کافی قبل از ازدواج و آموختن مهارت های زندگی باشد که می توان در این هفته به عنوان یکی از برنامه ها آن را مد نظر داشت.

 

 

 

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات