نشست جناح فرهنگی مومن در لرستان/3

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: هیئات مذهبی در بحث کارکردهای اجتماعی غیر از رهنمود ها و فتوای امام خامنه ای(مدظله العالی) نباید چیزی بشناسند و در این مبحث نظر ولی فقیه نافذ است.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی امین، عصر امروز در سومین همایش افسران فرهنگی استان لرستان که در سینما استقلال خرم آباد برگزار شد با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: در ایام امامت و ولایت خداوند را شاکر هستم که در کشوری زندگی می کنیم که در لقای ولایت وامامت است و امروز مصداق بارز آن ولی فقیه و ولایت فقیه است که بر این کشور سایه گسترده است.

 

وی وجود فضای مناسب را از برکات نظام مقدس جمهوری ایران دانست و افزود: فضایی فراهم شده که شاید در طول تاریخ این چنین فضایی نبوده است، چرا که همه اولیا و انبیا تلاش کردند تا حکومت اسلامی تشکیل دهند که از برکات نفس امام خمینی (ره) و پس از آن مقام معظم رهبری در لقای حکومتی زندگی می کنیم که همه مسلمانان عالم چشم به آن دوخته اند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان دارای اهمیت بالایی است بیان کرد: بالندگی جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده که در هر کجای عالم اتفاقی، بصیرتی یا آگاهی است که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از عوامل اصلی آن می دانند.

 

وی تصریح کرد: ایران  به عنوان یکی از کشور های صاحب نظر شناخته شده و در صحنه های جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است واین ویژگی است که در طول تاریخ نظیر نداشته است و نمی توانیم برای آن مانندی پیدا کنیم چرا که با زحمات زیادی به دست ما رسیده است.

 

حجت الاسلام مهدوی امین تصریح کرد: تشکیل جبهه های خودی، توانمند سازی و شناخت جبهه های خودی از جمله وظایف ما در مقابل جبهه های مقابل است در حالی که می بینید دشمنان خارج که عواملی نیز در داخل کشور دارند و به دنبال از پا در آوردن نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و با ابزارهای مشخصی که دارند از هیچ چیزفرو گذار نمی کنند.

 

وی عنوان کرد: کشورهایی هم چون آمریکا، اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا به سردم داری اسرائیل و برنامه ریزی انگلیس دست به دست هم داده اند و با هم همکاری می کنند که متاسفانه کشورهای عربی و کشورهایی که فقط نام مسلمانی رابا خود به دوش می کشند و آنها را همراهی می کنند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه وحدت و یکپارچگی نیاز اصلی کشور است افزود: زمانی که ما مردم را برای شرکت در راهپیمایی ها دعوت می کنیم به این دلیل است که هر چه به جلو حرکت می کنیم احساس می کنیم حساسیت ها باید بیشتر باشد تا این وحدت اتفاق بیفتد.

 

وی بیان کرد: امروزه دشمن علاوه بر جنگ نرم چنگ سخت نیز به راه انداخته است که گروههای تکفیری که با مدرن ترین سلاح های روز در کشورهای اسلامی جولان می دهند و در شرایط پیچیده ای هستیم که این همان پیچی است که مقام معظم رهبری فرموده اند که با تشکیل جبهه های خودی و رفتن به این سمت و سو جز اصلی ترین کارهای ما باشد.

 

حجت الاسلام مهدوی امین با بیان اینکه امروزه باید همدیگر راپیدا کنیم و متحد شویم عنوان کرد: این که ما در چه گروه و سازمان و اداره ای هستیم معنا ندارد ما باید تحت فرمان قرارگاه باشیم که فرمانده  قرارگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری است که با عزمی راسخ، ایستادگی و بینش و بصیرت بر پا است و ما وظیفه سربازی و مراقبت را داریم.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به در پیش بودن ایام محرم گفت: وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی ساماندهی تشکل های مردمی و هیئات مذهبی است که همه شما عزیزان چه کارمند، روحانی و هنرمند همه زیر پرچم امام حسین(ع) هستید به سبب اینکه پرچم امام حسین(ع) گسترده است.

 

وی در رابطه با کارکرد تشکل های مردمی و مردمی و هیئات مذهبی عنوان کرد: این گروه به عنوان اصلی ترین عناصر فرهنگی ما و منابع انسانی ما در حرکت های دینی و اسلامی هستند که در وهله اول زیر نظر مقام معظم رهبری حرکت می کنند و سیاست ها و اهداف آنها توسط مقام معظم رهبری مشخص می شود.

 

حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به اینکه هیئات مذهبی در بحث کارکردهای اجتماعی غیر از رهنمود ها و فتوای مقام معظم رهبری را چیزی را نباید بشناسند گفت: در این مبحث نظر ولی فقیه نافذ است و زمانی که مقام معظم رهبری قمه زنی را حرام می داند ما دیگر نباید به دنبال فتوای شخص دیگری برویم و این به این معنی است که در صحنه اجتماعی  چنین اتفاقی هرگز نباید بیفتد و علاوه بر این که این کار حرام است جرم نیز هست.

 

وی بیان کرد: تشکل های مردمی و هیئات مذهبی ظهور و بروز اجتماعی نه تنها در کشور بلکه در جهان دارند امروزه ما در هیئات مذبی می بینیم دیگر در حسینیه ها، مسجد و محله فقط اتفاق نمی افتد بلکه روی آنتن های جهانی می روند.

 

 حجت الاسلام مهدوی امین  گفت: با یک وسیله ساده ای هم چون موبایل می توان در یک ثانیه در شبکه های ماهواره ای و جهانی مراسمات را پخش کرد و این همان دقت نظر و ساماندهی است که ما باید به روی هیئات مذهبی داشته باشیم و مقام معظم رهبری به سازمان تبلیغات که خود نهادی عمومی وغیر دولتی است  سپرده است چرا که هیئات مذهبی و تشکل های مردمی باید مردمی باقی بمانند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان اظهار کرد: بزرگترین تشکل مردمی در سراسر دنیا همین هیئات مذهبی هستند و بالاترین تشکلی که از برکات انقلاب و از افتخارات جمهوری اسلامی است، بسیج است و بسیج  یکی از تشکل هایی است که در دنیا مثال زدنی است ولی همین بسیج برخاسته از هیئات مذهبی است.

 

وی با بیان اینکه 80 هزار هیئت زیر نظر تبلیغات اسلامی ثبت شده است افزود: در استان لرستان 2 هزار هیئت مذهبی ثبت شده است و این در حالی است که ما 2700 روستا در سطح استان داریم که به طور قطع هر روستا یک هیئت دارد و این آمار می تواند خیلی بیشتر باشد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: با این گستردگی که هیئات مذهبی دارند ما دست نیاز به سمت این عزیزان چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنویی دراز می کنیم و نیازمند پشتیبانی آنها هستیم.

 

حجت الاسلام مهدوی امین عنوان کرد: رئیس تشکل های دینی مذهبی گفته است 1000 میلیارد تومان  از سوی مردم در روز های تاسوعا و عاشورا هزینه می شود و یا با حضور 20میلیونی مردم در زیارت عتبات عالیات زمان اربعین نشان دهنده عظمتی است که در لقای هیئت است.

 

وی عنوان کرد: شما باید هیئت را به سمتی ببرید که ولایت محور، مسجد محور، نماز محور و اهل جمعه وجماعت باشند و حرکت کنند به سمت اینکه از این بستر عظیم استفاده کنند و مساجد و نماز ودین را رونق دهند. چرا که هیئات و مداحی و منبرهای ما در دنیا نظیر ندارند و خداوند به ما توفیق دهد هیئتی زندگی کنیم، هیئتی عمل کنیم و هیئتی از دنیا برویم.    

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات