نشست جناح فرهنگی مومن در لرستان/4

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: تقویت جبهه فرهنگی انقلاب تقویت ولایت و رهبری است و همه زیر چتر ولایت حرکت کنیم تا به مقصود اصلی برسیم.

 

به گزارش خبرگزاری لرستان خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی شامگاه جمعه در سومین همایش افسران فرهنگی استان لرستان که در سینما استقلال خرم آباد برگزار شد این همایش را با ارزش و با معنویت دانست و اظهار کرد: اگر ما سه اصل از اصول دینیمان را تقویت کنیم و معرفت پیدا کنیم راه به جایی بردیم.

 

وی افزود: اصل اول خداشناسی و معرفت به خدا است که پایه و اساس هدف پیامبران اصل توحید و خداشناسی و معرفت به خدا است و خداشناسی باید عمیق و با استدلال و برهان باشد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: باید کارهایمان برای خدا باشد و جهان طبیعت جهان خداشناسی است در انقلاب اسلامی به یک چیز رسیدیم« ان الله معکم»در جبهه جنگ هم ثابت شد که خدا با ما است در جبهه فرهنگ هم باید باور کنیم که خدا با ما است.

 

وی تصریح کرد: اگر قبول کنیم که خدا با ما است دیگر از آمریکا و جبهه استکبار نمی ترسیم و این خداشناسی است و بعضی در انقلاب اسلامی دچار لغزش شدند و خدا را خوب نشناختند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی عنوان کرد: در هشت سال جنگ خدا ما را پیروز کرد و اگر نسبت به خدا معرفت پیدا کردیم نسبت به کارهای دیگر هم معرفت پیدا می کنیم و همه گرفتاری ها و خطاهای ما به خاطر این است که خدا را درست نشناخته ایم.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اصل دوم در تقویت دین خاطرنشان کرد: اصل دوم اصل تولی است یعنی دوست شناسی یعنی شناخت نیروی خودی و بفهمیم چه کسی با ما است و چه کسانی مسلمانند که دوستان خود را دوست بداریم اولیای الهی را دوست بداریم.

 

وی اظهار کرد: ما برای اینکه جبهه فرهنگی را تقویت کنیم باید اصل تولی را محکم کنیم و  نیروهای انقلاب باید کنار هم باشند و نیرو های ارزشی همدیگر را دفع نکنند.

 

نمایند ولی فقیه در لرستان با اشاره به اصل سوم در تقویت دین افزود: اصل سوم اصل تبری و دشمن شناسی است و لازمه دشمن شناسی بصیرت است که اگر بصیرت داشته باشیم دشمن دیگر نمی تواند ما را گول بزند.

 

وی بیان کرد: اصل تولی و تبری خط کشی و مرز بندی است همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مرز خودتان را مشخص کنید این جمله خطاب به کسانی گفته شد که هم با ولایت هستند هم به فتنه گران گفته شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی گفت: تولی وتبری یعنی تعیین مرز حرکت در بعد سیاسی اجتماعی اعتقادی و اینها برای ما مهم است که باید دشمن شناسی خود را قوی کنیم و اینکه بعضی ها در خط دشمن حرکت می کنند علتش این است که تولی و تبری ندارند.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اهمیت ولایت پذیری عنوان کرد: یکی از عوامل بصیرت تقوا است بصیرت در روحی که آلوده باشد اتفاق نمی افتد بصیرت روح سالم می خواهد و باید توجه کنیم که دشمن شناسی برای ما مهم است و ما اگر مسیر خود را تشخیص دادیم و برای ما ولایت اصل شد و ولایت پذیری ما قوی شد و هرچی که رهبری فرمودند باید پذیرا باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد:  اگر از یک چیز دشمن خوشمان آمد نشان می دهد تبری ما ضعیف است دشمن که خوبی ندارد مگر دشمن خوب وجود دارد و کجای قران نوشته شده که دشمن خوبی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی اظهار کرد:  هر چه خیر وجود دارد از اسلام است و ولایت هم سراسر خیر است.

 

 وی افزود: وجود جبهه فرهنگی یک ضرورت عقلی و بدیهی برای ما تلقی می شود که تابلوهای حرکت مان را بشناسیم و بدانیم که تابلوهای ما توحید، تولی و تبری هستند و باید با این مشخصات حرکت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: خواسته، انتظار و سفارش مقام معظم رهبری همین است و تقویت جبهه فرهنگی انقلاب تقویت ولایت و رهبری است و همه زیر چتر ولایت حرکت کنیم تا به مقصود اصلی برسیم.

 

امام جمعه خرم آباد گفت:  مایه افتخار است که غیرولایی در لرستان وجود ندارد و در لرستان یک تفکر وجود دارد و آن تفکر ولایی است که سراسر وجودشان را برای ولایت می گذارند.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات