با حضور فرمانده سپاه استان لرستان/

ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی نماینده محترم ولی فقیه در استان ، سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و جمعی از مدیران اجرایی استان شعبه لرستان انجمن قلم ایران افتتاح شد.

به گزارش لرستان خبر ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی نماینده محترم ولی فقیه در استان ، سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و جمعی از مدیران اجرایی استان شعبه لرستان انجمن قلم ایران افتتاح شد.

 

در این مراسم که در دفتر نماینده محترم ولی فقیه در لرستان برگزار شد استاد ایرج کاظمی، دکتر علی نوری، عبدالرضا شهبازی، عزیز نادری، حشمت الله خالقی و جمعی از شعرا و نویسندگان لرستانی حضور یافتند.

شعبه لرستان اولین شعبه استانی انجمن قلم ایران است که با مسئولیت محمدتقی عزیزیان از شعرای لرستانی شروع به کار کرد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی گفت: از رسالت‌های اهل قلم نگهبانی از فرهنگ دینی و عمومی و ارزش‌ها است از اهل قلم انتظار می‌رود از ارزش‌های دینی و انقلابی دفاع کنند و این رسالت بسیار سنگینی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این‌که امام علی(ع) در حدیثی به اهل قلم هشدار داده است، عنوان کرد: امام علی(ع) فرموده است اهل قلم دو دسته هستند اهل قلم مضر و اهل قلم نافع که اگر کلام حکما در مسیر ثواب و صحیح باشد دارو و دوا است و اگر در مسیر انحراف و غلط باشد درد است لذا نگهبانی از فرهنگ و ارزش‌های دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی وظیفه و رسالت اهل قلم است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: از دیگر وظایف اهل قلم که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست شناساندن مرزهای هدایت، تابلوهای حرکت است و اهل قلم باید مرزهای فکری و مرزهای علمی را به افراد نشان دهند و اگر افراد روز مرز حرکت نکنند دچار انحراف و شکست می‌شوند و کسانی‌که مرزها را درست نشناخته‌اند، تیزبین نبوده‌اند و درایت و هوشیاری نداشته‌اند و دچار لغزش شدند و ساقط شدند.

 

امام جمعه خرم آباد با بیان این‌که شما اهل قلم به تعبیر مقام معظم رهبری افسران میدان فرهنگی هستند عنوان کرد: امروز جنگ، جنگ بیان قلم و تهاجم، تهاجم فرهنگی و مقابله فرهنگی است و به شما افسران میدان فرهنگ تبریک می‌گویم که این انجمن را به‌وجود آورده‌اید و با حمایت ارشاد اسلامی از آن انجمن‌های اهل قلم ارزشی و انقلابی باشید چراکه رسالت امروز ما همین است که فکر و اندیشه ما به این است که اهل قلم به میدان بیایند.

 

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این‌که جنگ نرم به دنبال ضربه زدن به افکار و اندیشه است، گفت: جنگ امروز جنگ قلم قلم است نه جنگ شمشیر، امروزه افکار و عقل مورد هدف هستند نه مرزهای جغرافیایی و مبانی اعتقادی مردم مورد هجمه است نه سرزمین و معدن‌ها، معدن‌ها را می‌توان برد ولی بردن فکر و متلاشی کردن فکر کار سختی است و به همین دلیل دشمن در جنگ نرم به‌دنبال ضربه زدن به افکار و اندیشه است.

 

وی با اشاره به شعار سال عنوان کرد: رسالت اصلی من نیز همین است که ارزش قلم و ارزش بیان، نویسندگی و ارزش حرکت فکری را با توجه به شعار سال به دنبال این باشند که از فرهنگ پاسداری و نگهبانی کنند و به‌دنبال تبلیغ و ترویج آن باشند.

 

انجمن قلم ایران تشکلی است فراگیر که داستان‌نویسان، شاعران، محققان، مترجمان و منتقدان حوزه علومِ انسانی را در بر می‌گیرد. این انجمن، تشکلی است فرهنگی و مستقل که به هیچ حزب، گروه و تشکیلاتِ سیاسی وابسته نیست.

sized_DSC_0264

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات