امام جمعه دورود:

لرستان خبر: امام جمعه شهرستان دورود گفت: نباید در عزاداری ها به نحوی صحبت و برخورد شود که به اصل عزاداری و متن و محتوای قیام عاشورا آسیب وارد شود. شأن و مقام ائمه در جایگاه خودشان مطرح شوند.

لرستان خبر، حجت الاسلام رضا حقیان ظهر امروز در همایش سرپرستان هیئت‌های مذهبی شهرستان دورود با تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم اظهار داشت: مجالس عزای امام حسین (ع) تاکنون یک حرکت تکاملی را دنبال کرده و در این راه آسیب‌هایی به آن وارد شده

 

حقیان ادامه داد: برخی از آسیب های وارده، ساخته و پرداخته دست دشمنان شیعه هستند که به طور مستقیم نمی توانند وارد عمل شوند، از این رو از طریق برخی سخنرانان و مداحان قصد آسیب به مکتب را دارند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از آسیب‌ها از روی نا آگاهی و عدم شناخت ایجاد می شوند، خاطر نشان کرد: باید آسیب‌ها را شناخت و منطقی عمل کرد، در غیر این صورت مبارزه همراه با نتیجه نخواهد بود.

 

حقیان افزود: در معرفی ائمه، علاوه بر جنبه ملکوتی آنها، باید سیره زندگی و جنبه بشری آنها و بر اساس مستندات و روایات تبین شوند و از عنوان کردن خواب های بی اساس در مجلس عزاداری خودداری گردد.

 

وی با تاکید بر مقابله با ورود بدعت به مراسم عزاداری امام حسین (ع) اظهار داشت: نباید در این مراسم‌ها حاشیه بر اصل غلبه کند و باید اهداف قیام امام حسین را بازگو و آنها را زنده نگه داریم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات