سرپرست روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد:

لرستان خبر: سرپرست روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد عنوان کرد: برای حفظ ارزش‌ها و خُرده‌فرهنگ‌های ایرانی و اسلامی و حفظ غنای فرهنگی کشور، ایجاد هفته‌های فرهنگی اقوام در مراکز استان‌ها، هفته‌های فرهنگی محلات، ترویج ایرانگردی و آشنایی با همه جاذبه‌های میهنی را از جمله راهکارهاست.

لرستان خبر، شاهین احمدی دیشب در جمع خبرنگاران گفت: با هدف افزایش همکاری‌های فرهنگی شهرداری خرم‌آباد و اصفهان و بهره‌گیری دوسویه از تجارب مدیریت شهری هر دو شهر به ویژه در خصوص فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دیداری با مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شد.

 

وی خواهان آن شد تا کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‌ها اینگونه برنامه‌ها را به طور گسترده‌ای در دستور کار همه شهرداری‌‌های مراکز استان قرار دهند.

 

سرپرست روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد افزود: استان اصفهان آمادگی خود را برای برگزاری هفته فرهنگی استان لرستان در این شهر اعلام کرده است.

 

احمدی اظهار داشت: ایران کلکسیونی از خُرده‌فرهنگ‌های اعجاب‌انگیز و تأمل‌برانگیز است و ایام ماه محرم و صفر فرصت خوبی برای برگزاری سوگواره آئین‌های عزاداری شهرهای استان لرستان در استان‌های مختلف کشور است. از بین رفتن آئین‌ها و مناسک فرهنگی، مرگ قومیت‌ها و زوال ملیت‌ها را به دنبال دارد.

 

سرپرست روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد متذکر شد: چندی پیش شهرداری خرم‌آباد با همکاری شهرداری تهران این اقدام فرهنگی را در پایتخت کشور عملیاتی کرده است که نتایج و تجارب ارزنده‌ای را به همراه داشته است، بنابراین شهرداری خرم‌آباد از نظر برنامه‌ریزی و اجرا توانایی انجام این هفته فرهنگی را در تمام مراکز استان‌های کشور دارد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات