خلق اثر "یا حسین" توسط هنرمند لرستانی

عزیزکرم علی نژاد گفت : برای اجرای اثر "یا حسین" که با هنر معرق سرامیک صورت گرفته 6000 قطعه سرامیک مخصوص به کار رفته شده که این سرامیک های شکسته شده با زیبایی خاصی و با هنر "پتینه کاری"کنار هم چیده شده اند.

عزیزکرم علی نژاد در گفتگو با لرستان خبر گفت: خلق این اثر بیش از 200 ساعت کار برده است و تمامی مراحل این اثر از طراحی، خوشنویسی و معرق کاری آن را خودم انجام داده ام.

 

هنرمند لرستانی افزود: برای اجرای این اثر که با هنر معرق سرامیک صورت گرفته  6000 قطعه سرامیک مخصوص به کار رفته شده که این سرامیک های شکسته شده با زیبایی خاصی و با هنر "پتینه کاری"کنار هم چیده شده اند و برای نوشتن " یا حسین" و اطراف تابلو از فلز مس استفاده شده است.

IMG_3132

 علی نژاد افزود: در این تابلو علاوه بر عبارت یا حسین که به شکل زیبایی طراحی شده در بالای تابلو آیات 27 و 28 سوره والفجر (یَا أَیَّتُها النَّفسُ المُطمَئِنَّة إِرجعی إِلی ربِّکَ راضیةً مَرضیة) به کار رفته شده همچنین در دو طرف تابلو عبارت «السّلام عَلیَ الحُسَین و عَلی عَلِِِّیِ ابن الحُسَین و عَلی اوْلادِ الحُسَین و عَلی اَصحابِ الحُسَین» نقش بسته است.

 

وی افزود: در قسمت زیرین این تابلو هم شعر «ای که عشق از نام تو سرمشق مردان خداست    عشق‌بازی و شهادت میوه باغ خداست» کار شده است.

هنرمند لرستانی در ادامه  گفت : این تابلو که در ابعاد 170*130 خلق شده به هیئت عاشقان ثارالله سپاه اهدا شد.

علی نژاد با اشاره به کارهای قبلی عنوان کرد: قبلا در سال 1390 تابلویی با عنوان "72 تن" اجرا نمودم که در آن نام 72 شهید دشت کربلا نقش بسته بود و در ابعاد 2* 5/1 متر و با استفاده از فلز آلومینیوم و برنج مشبک شده بود به موزه حرم حضرت معصومه(س) اهدا نمودم.

IMG_3127

وی گفت: غیر از این دو کار اثرهای دیگری هم داشته ام که از مهمترین آنها می توانم به تابلوی زیارت عاشورایی اشاره کنم که 40 روز کار برد و آن را به آستان امامزاده عبدالله خرم آباد اهدا نمودم.

 

این هنرمند خرم آبادی ادامه داد: اگر خدا قسمت کند سعی دارم هر سال اثری در وصف اهل بیت عصمت و طهارت خلق کنم و احساس می کنم وظیفه دارم هنرم را در این راه استفاده کرده و تکلیف خود را انجام دهم.

 

وی در پایان گفت: از روز اولی که دنبال هنر رفتم نیت کردم تمام توانم را وقف ارزشهای الهی کنم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    یا حسین

  • مصطفی

    خوباست

    • رضا

      بسیار عالی بود خسته نباشید

    • رضا

      بسیار عالی بود خسته نباشید

نظرات