سهیل کریمی مستندساز جهان اسلام در دانشگاه لرستان عنوان کرد

سهیل کریمی خالق مستند"زخم پیوار" گفت: ایستادگی انقلاب اسلامی مقابل استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسراییل یکی از عوامل عزت ملت ایران در دنیاست علیرغم این که برخی دولت ها به همدیگر اتهام می زنند که در دوران فلان رییس جمهور پاسپورت ایرانی از اعتبار افتاده است در حالی که شاهدیم نماینده ایران در سازمان ملل در دوره خود این مدعیان پذیرفته نمی شود.

به گزارش لرستان خبر مستند "زخم پیوار" از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان اکران شد.

اکران این مستند که به بحث شیعه کشی در پاراچنار پاکستان پرداخته  با حضور سهیل کریمی خالق ‌این اثر در دانشکده اقتصاد دانشگاه لرستان صورت گرفت.

 

قبل از اکران این مستند سهیل کریمی در مورد تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر انقلاب های کشورهای اسلامی منطقه گفت: به برکت انقلاب اسلامی سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن وابسته به این انقلاب شده اند اما انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که بدون استفاده از اسلحه با مردم دنیا ارتباط ایجاد کرد.

                   karimisur3+(1)

کریمی ادامه داد: در زمان کنونی هجمه های دشمنان علیه شیعیان از یک طرف ومظلومیت و مقبولیت شیعیان را آشکار ساخته است و از طرف دیگر این وحشی گری ها باعث خشم و غضب مردم دنیا واقع شده است.

 

وی افزود: ایستادگی انقلاب اسلامی مقابل استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسراییل یکی از عوامل عزت ملت ایران در دنیاست علیرغم این که برخی دولت ها به همدیگر اتهام می زنند که در دوران فلان رییس جمهور پاسپورت ایرانی از اعتبار افتاده است در حالی که شاهدیم نماینده ایران در سازمان ملل در دوره خود این مدعیان پذیرفته نمی شود.

 

 

    karimihastei2

کارگردان مستند زخم پیلوار گفت: خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران در حال حاضر به اقصی نقاط جهان صادر شده است به عنوان مثال سید ابراهیم زک زکی که از اهل سنت نیجریه است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با امام خمینی(ره) آشنا می شود به شهر قم سفر کرده و پس از تحقیق شیعه می شود و در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل می شود و پس از پایان تحصیل خود به نیجریه ای  باز می گردد که در آن زمان حدود 2/5 شیعه داشت اما پس از 22 سال فعالیت ابراهیم زک زکی جمعیت این شیعیان به 8/5 میلیون نفر افزایش می یابد.

 

وی ادامه داد: در سال های اخیر در جریان راهپیمایی روز قدس  سه نفر از فرزندان سید ابراهیم زک زکی به دست نیروهای ارتش نیجریه به شهادت رسیدند و نکته جالب اینجاست که سید ابراهیم پس از شهادت پسران خود می گوید این سه پسر من هدیه ای به انقلاب اسلامی ایران است.

 

      karimisur2

سهیل کریمی گفت: نیجریه کشوری است که به این کشور سفر نداشته ام  و برای حضور در این کشور لحظه شماری می کنم.

 

این مستند ساز اظهار کرد: انقلاب اسلامی لیران انقلاب است که علاوه بر مردم دنیا بسیاری از دولت های آنها نیز آن را پذیرفته اند و به برکت این انقلاب پس از گذشت 1400 سال حکومت در کشورمان به دست مسلمانان قرار گرفته و ما باید برای زدن حرف اسلام در دنیا نهایت استفاده را ببریم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات