لرستان خبر گزارش می دهد

حوزه های علمیه شهرستان الشتر به عنوان دیار عالمان بزرگ دینی در فضاهای استیجاری مشغول به فعالیت هستند که رفع مشکلات در این زمینه نیازمند مشارکت خیرین است.

به گزارش لرستان خبر، شهرستان عالم پرور سلسله همواره خواستگاه و محل پرورش عالمان بزرگي بوده كه بر ارتقای فرهنگ دینی اين منطقه تاثير بسيار فراواني داشته اند و بي جهت نيست كه اين شهرستان بر خود ببالد و همواره اين عالمان را سندي بزرگ بر افتخارات خود بداند.

 

همواره در طول تاريخ وظيفه هدايت، ارشاد و سوق دادن جوامع بشري به سوي كمال و تعالی بر عهده عالمان ديني بوده است و حوزه هاي علميه به عنوان خواستگاه عالمان علوم ديني و محل تلمذ شاگردان مكتب اهل بيت عصمت و طهارت (ع) منشا اثر و خير و بركت بوده و هستند.

 

حوزه علمیه الشتر

 

حجت الاسلام مسعود بابايي رئيس مدرسه علميه رضوي سلسله مي گويد: اين مدرسه علميه در سال ۱۳۹۰ توسط امام جمعه وقت و با همكاري مركز مديريت حوزه هاي علميه استان تاسيس شد و هم اكنون در يك مكان استيجاري با تعداد ۳۷ نفر از مشتاقان و فراگيران علوم ديني و ۶ كادر اداري در سه پايه تدريس در حال فعاليت است.

رئيس مدرسه علميه بنت الرسول (س) سلسله نيز با اشاره به اينكه اين مدرسه نيز در سال ۹۰ تاسيس شده است مي گويد: خداوند را شاكريم كه از بدو تاسيس اين مدرسه شاهد خيل مشتاقان جوان اين شهرستان براي كسب علوم ديني بوديم.

 

قنبري مي افزايد: در حال حاضر مكان فعلي اين مدرسه به صورت اماني توسط امام جمعه محترم الشتر در اختيار ما گذاشته شده است.

حوزه علمیه الشتر

وی عنوان می کند: اين حوزه فعاليت و پذيرش طلبه دارد و فراگيران در پايه هاي يكم تا چهارم مشغول به تحصيل هستند.

 

يكي از طلبه هاي حاضر در مدرسه علميه رضوي سلسله مي گويد: من حدود  دو سال است كه وارد مدرسه علميه شده ام و پس از گذراندن سال سوم راهنمايي با معدل ۱۹ با علاقه خاصي كه به طلبگي داشتم وارد حوزه علمیه شدم.

 

يكي ديگر از طلبه ها با اشاره به اينكه من پيش از اينكه وارد حوزه علميه شوم قصد داشتم در مقطع كارشناسي ارشد شركت كنم مي افزايد: من با خدا معامله كردم و اين شد كه با توفيق الهي و خواست حضرت بقيه الاعظم(عج) هم در رشته مورد علاقه ام در مقطع كارشناسي ارشد قبول شدم و هم وارد حوزه علميه شدم.

 

حوزه علمیه الشتر

 

يكي ديگر از طلبه هاي جوان حاضر در مدارس علميه اين شهرستان با تاكيد بر اينكه ما در حوزه به دنبال تجمل گرايي و امكانات نيستيم بلكه بخاطر ساختن روح خود وارد اين حوزه شده ايم مي افزايد: اولين موضوعی كه ما در حوزه آموخته ايم خودسازي است.

 

وی ادامه می دهد: پس از خودسازی در راستاي فراگرفتن علوم ديني در هر زمينه اي كه جامعه نيازمند آن باشد گام برمی داریم و اميدواريم در آينده بتوانيم براي جامعه مفيد باشيم

 

امام جمعه الشتر مي گويد: در جامعه مدرن امروزي تنها نسخه اي كه براي دردهاي جامعه شفا بخش است مي تواند عمل كردن به آموزه هاي ديني بر اساس مكتب اهل بيت عصمت و طهارت (ع) باشد.

 

 

حجت الاسلام سيد سجاد موسوي با اشاره به اينكه در حال حاضر حوزه ي علميه برادران و خواهران در اين شهرستان داير است مي گويد: اما مكان هايي كه در اختيار داريم مناسب شان طلاب علوم ديني نيست.

 

وي با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص ساخت حوزه علميه در اين شهرستان مي افزايد:  در این راستا توانستيم با كمک تعدادي از خيرين نيک انديش و حمايت هاي مادي و معنوي آنها ساختمان حوزه علميه خواهران را اجرایی کنیم که در صورت نبود مشكل تا سه ماه آينده به بهره برداري خواهد رسید.

 

حوزه علمیه الشتر

امام جمعه الشتر مي افزايد: حوزه علميه برادران نيز در زميني به مساحت سه هزار متر مربع با زيربناي پنج هزار متر مربع عمليات ساخت آن شروع خواهد شد كه با تكميل اين طرح كه ظرفيت ۲۳۰ طلبه با امكانات خوابگاهي را دارد شهرستان سلسله از نعمت حوزه علميه برخوردار خواهد شد.

 

بنابر این گزارش شهرستان سلسله هم اكنون از نعمت اساتيدي چون آيت الله محمد بلند نظر كه بيش از ۵۰ سال امام جماعت مسجد جامع الشتر را عهده دار بوده برخوردار است و در گذشته نيز مرحوم آيت الله شيخ ماشاءاله رضايي، مرحوم حجت الاسلام طاهري و عارف جليل القدر شيخ اميد علي دكاموندي با فعالیتهای خود نقش مهمي در هدايت و ارشاد مردم منطقه داشته اند.

منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات