با حضور بیش از 300 ناشر کشوری

هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان لرستان از ۱۲ تا ۱۸ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خرم آباد برگزار می شود که در این نمایشگاه بیش از 250 ناشر حضور خواهند داشت

به گزارش لرستان خبر، هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان لرستان از ۱۲ تا ۱۸ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خرم آباد برگزار می شود که در این نمایشگاه بیش از 250 ناشر حضور خوهان داشت.

 

حضور بیش از ۲۵۰ ناشر مطرح کشور

 

حجت الاسلام محمدرضا حنان اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور 180 غرفه و در دو نوبت صبح (10 تا 13) و عصر (15 تا 19) دایر خواهد شد و  بیش از ۲۵۰ ناشر مطرح کشوری در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

 

وی به تشریح برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی نمایشگاه سراسری کتاب استان لرستان پرداخت و بیان داشت: در طول برگزاری این نمایشگاه  برنامه های متنوعی برگزار خواهد شد که برای اجرای این برنامه ها ستادهای استانی، شهرستانی و ستاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به روند اجرای این نمایشگاه بیان کرد: : ستاد استانی متشکل از دستگاه ها، ادارات و شرکت های دولتی راه اندازی شده و ستاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مدیران، معاونین و کارشناسان فرهنگی اداره کل و شهرستان های تابعه تشکیل شدهه که اجرای برنامه های نمایشگاه را برعهده خواهند داشت.

 

حجت الاسلام محمدرضا حنان ادامه داد: ستادهای شهرستانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف انجام هماهنگی های در اعزام بازدیدکنندگان هم استانی ها در شهرستان های مختلف لرستان از نمایشگاه کتاب تشکیل شده اند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اضافه کرد: برای برگزاری هرجه بهتر این تاکنون سه جلسه هماهنگی و یک جلسه ستاد استانی تشکیل شده که در این جلسات معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان و مدیران فرهنگی استان حضور داشتند.

Ketab

 

کمیته های برگزاری نمایشگاه کتاب

 

حجت الاسلام محمدرضا حنان گفت: در جهت برگزاری مطلوب این نمایشگاه کمیته های تبلیغات و انتشارات، روابط عمومی، افتتاحیه و امور هنری، امور فرهنگی و کمیته امور شهرستانی تشکیل شده است.

 

 

وی ادامه داد: کمیته روابط عمومی وظیفه دعوت از مهمانان ، مکاتبه با ادارات جهت بازدید از نمایشگاه، اعلام تسهیلات نمایشگاه به هم استانی ها ، نصب بنر راهنمای سالن و ... برعهده دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به وظایف کمیته افتتاحیه و امور هنری گفت: این کمیته 16 وظیفه بر عهده دارد که اعلام ساعات برگزاری نمایشگاه، تعیین محل برگزاری نمایشگاه، تنظیم برنامه افتتاحیه با حضور دکتر صالحی معاون وزیر ارشاد و رونمایی از یادمان نمایشگاه از وظایف این کمیته است.

namayeshgah

 

تخفیف ۳۰ درصدی نمایشگاه

 

حجت الاسلام محمد رضا حنان گفت: کتاب های این نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی به هم استانی ها عرضه می شود که ۱۰ درصد این تخفیف ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۰ درصد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و ۱۰ درصد دیگر از جانب ناشرین تقبل شده است.

 

 

وی ادامه داد: در زمان برپایی نمایشگاه برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده که از جمله می توان به نقد کتاب، برگزاری سه نشست فرهنگی، رونمایی از کتاب ، برگزاری سخنرانی علمی با حضور یک شخصیت برجسته علمی کشوری و برگزاری برنامه روز فرهنگ در شهرستان ها اشاره کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان و استاندار لرستان همکاری و حمایت های فراوانی در جهت برگزری لین نمایشگاه داشته اند.

 

حجت الاسلام حنان گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب لرستان یک رویداد علمی و فرهنگی مهم و تاثیرگذار در استان است و اگر این نمایشگاه به خوبی برگزار شود نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد.

 

13072_823

 

تسهیلات ویژه برای دانش آموزان و دانشجویان

 

حجت الاسلام حنان در مورد تخفیف های ویژه دانشجویان عنوان کرد: تخفیف کلی برای عموم مردم در این نمایشگاه 30 درصد است که اگر از طرف دانشگاهیان و به صورت کلی خرید صورت گیرد این تخفیف ها از سوی ناشران بیشتر از این هم خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هم در این زمینه گفت:‌‌ از طریق بن‌کارت‌های الکترونیکی کتاب امتیازات ویژه‌ای برای دانشجویان، دانش‌آموزان، فرهنگیان و... در نظر گرفته شده است.

 

ماشاءالله بهاروند ادامه داد: هدف از این امتیازات ایجاد علاقه به ویژه در بحث کتاب و کتابخوانی برای افرادی است که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و این یک امتیاز خوب برای کسانی است که به کتاب و کتابخوانی علاقمندند.

 

عرضه تازه های کتاب توسط ناشران کشوری

 

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: یکی از اهداف ما در نمایشگاه بزرگ کتاب لرستان جذب کتاب‌های تازه منتشر شده است و  مردم هم بیشتر به دنبال خواندن‌ کتاب‌های تازه، تخصصی و مفید هستند که هماهنگی های لازم با بسیاری از ناشران مطرح کشور برای انجام این امر صورت گرفته است.

 

ماشاءالله بهاروند افزود: تمام سعی خود را برای دعوت از ناشران مطرح کشور را انجام داده‌ایم و بنا بر پیش بینی ما امکان این که بیش از 300 ناشر در این نمایشگاه حاضر شوند زیاد است.

 

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: در نمایشگاه کتاب لرستان چند غرفه در اختیار ناشرین محلی قرار خواهد گرفت تا در این غرفه ها آثار خود را برای هم استانی ها عرضه کنند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات