دبیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب در لرستان :

شماره 59 نشریه "راه" اولین ویژه نامه «تاریخ مردمی فرهنگ و هنر انقلاب» است که با مدیر مسئولی وحید جلیلی و سردبیری مسعود ملکی منتشر شده است .

دبیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب لرستان در گفتگو با لرستان خبر گفت: شماره 59 نشریه تحلیلی فرهنگی "راه" منتشر شد.

 

سامان سپهوند افزود: این نشریه ویژه نامه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی است که توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب انتشار می یابد.

 

به گزارش لرستان خبر، شماره 59 این نشریه اولین ویژه نامه «تاریخ مردمی فرهنگ و هنر انقلاب» است که با مدیر مسئولی وحید جلیلی و سردبیری مسعود ملکی منتشر شده است .

 

 

از جمله مطالب خواندنی این شماره می توان، خاطرات شفاهی سه تن از پیشکسوتان موسیقی انقلاب یعنی اسفندیار غره باقی( خواننده نوای ماندگار آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو) احمد علی راغب ( آهنگساز نغمه های جاودانه ای چون شهید مطهر، همشاگردی سلام، خجسته باد این پیروزی و...) را نام برد.

                       133498

«دبیرستان نویسی به مثابه لشکر نویسی» عنوان بخش دیگری از این ویژه نامه است که در آن نگاهی به تجربیات فرهنگی برخی از  دبیرستان های فعال دهه اول انقلاب انداخته است. این دبیرستان ها به عنوان یکی از فراگیرترین حلقه ها و هسته های فرهنگی و هنری که تقریبا همه فعالیت های فرهنگی و هنری در آن جریان داشته . فرهنگی در تاریخ شفاهی فرهنگ و هنر انقلاب اهمیت می یابد

 

خاطرات فعالیت های فرهنگی و اجتماعی پشت جبهه نیز از دیگر بخشهای خواندی این ویژه نامه است. مسجدی که موزاییک هایش مرگ بر آمریکا می گوید عنوان مطلبی است که در آن با طراح و سازنده موزاییک های مسجد ولی عصر خوزان خمینی شهر گفتگو شده است.

 

در بخش انتهایی این ویژه نامه نمونه هایی از کوشش های غیر دولتی در تاریخ نگاری آمریکایی تحت عنوان « نهضت تاریخ شفاهی آمریکایی» مورد بررسی قرار گرفته است. در یکی از این نمونه ها به بررسی سایت استوری کورپ پرداخته است که در آن از خاطرات کهنه سربازان، بازماندگان 11 سپتامبر تا ثبت تجربیات کودکان سرطانی به چشم می خورد.

 

برای تهیه این نشریه می توان از طریق تماس با 09163977854 یا مراجعه حضوری به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب در لرستان واقع در خرم آباد خیابان انقلاب، کوچه 2 آراسته، پلاک 14 اقدام نمود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات