شمارش معکوس برای برگزاری مردمی ترین جشنواره فیلم کشور

دبیر پنجمین جشنواره عمار در لرستان گفت: در این دوره از جشنواره عمار داوری فیلم های ارسالی از استان لرستان صورت خواهد گرفت

به گزارش لرستان خبر، نشست اجرایی پنجمین دوره جشنواره عمار در استان لرستان عصر دوشنبه در ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب برگزار گردید.

دبیر پنجمین جشنواره عمار در لرستان گفت: در این دوره از جشنواره عمار داوری فیلم های ارسالی از استان لرستان صورت خواهد گرفت.

جواد یاراحمدی افزود: هیئت داورانی که این آثار را داوری خواهند کرد از هنرمندان و فیلم سازان لرستانی تشکیل خواهد شد.

      DSC_0248

دبیر جشنواره عمار در لرستان ادامه داد: در این دوره 4 فیلم از استان لرستان به جشنواره ارسال شده که علاوه بر این 4 فیلم آثار ارسالی از دوره دوم به بعد هم در این دوره در استان داوری خواهند شد.

 

یاراحمدی با اشاره به وضعیت این جشنواره اظهار کرد: در حوزه اکران آثار در استان لرستان خوشبختانه وضعیت خوب بوده و اکران های زیادی در مساجد، هیئات و سایر اماکن عمومی داشته ایم اما در حوزه فیلم سازی و ارسال آثار به جشنواره چندان رضایت بخش نبوده ایم و انتظار این است در سال های بعد هنرمندان ارسالی به این جشنواره نگاه ویژه داشته باشند.

 

به گزارش لرستان خبر، کلید جشنواره مردمی فیلم عمار اولین بار بعد از فتنه 88 زده شد، زمانی که جمعی از جوانان و فیلم‌سازان متعهد کشور آثاری را درباره فتنه تولید کرده بودند اما این آثار نه تنها حمایت نشد بلکه رسانه ملی و نهادهای مرتبط قدمی برای نمایش و دیده شدن این آثار بر نداشتند. این اتفاق باعث شکل‌گیری ایده برگزاری یک جشنواره مردمی برای دیده شدن این آثار شد.

      DSC_0245

شاید یکی از ویژگی های اصلی که این جشنواره را از سایر جشنواره ها متمایز ساخته اکران با پشتوانه های مردمی آثار این جشنواره است.

اکران فیلم های جشنواره عمار با توجه به هویت مردمی آن در هر مکانی اتفاق می افتد (مسجد، مدرسه، پارک، حوزه علمیه، منازل، پایگاه بسیج، سالن های نمایش و...) و با هر وسیله نمایشی (ویدئو پروژکتور، تلویزیون، کامپیوتر و...)و با توجه به خیل آثار رسیده به جشنواره عمار در میان آثار این جشنواره فیلم هایی مناسب اکران برای همه سنین و برای همه اقشار وجود دارد.

 

لازم به ذکر است در این دوره جشنواره عمار تا کنون بیش از 1300 اثر در قالب‌های مختلف از سراسر کشور به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده و مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 15 آذرماه تمدید شده است.

 

پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار از نهم دی ماه 1393 در قالب های فیلم داستانی، مستند، انیمیشن، نماهنگ، فیلمنامه، لوح نگار، مقالات و پژوهشهای سینمایی در  سراسر کشور آغاز خواهد شد.

                      prdpic_1201322541016

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات