نخستین شناسنامه هویتی شهدای لرستان صادر شد

مدیرکل ثبت و احوال لرستان در نخستین همایش "شهید شناسی" گفت: نخستین شناسنامه هویتی شهدای لرستان به نام شهید علی عباس حسین پور صادر شد و به زودی برای تمامی شهدای لرستان صادر می شود.

به گزارش لرستان خبر نخستین همایش "شهید شناسی" ظهر امروز در دانشگاه آزاد خرم‌آباد برگزار شد.

 

در این همایش که با محوریت دانشجوی شهید علی عباس حسین پور برگزار شد در ابتدا حجت‌الاسلام علی قدرتی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به سخنرانی پرداخت.

 

حجت الاسلام قدرتی گفت: برگزاری همایش شهید شناسی توسط کانون شهدای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد حاصل نخستین برنامه این کانون است.

 

وی ادامه داد: خلأ کانون شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد خرم‌آباد احساس می‌شد؛ بااین‌حال راه‌اندازی این کانون به‌نام شهید صیاد شیرازی توسط بسیج دانشجویی این دانشگاه مؤثر در راستای اشاعه این فرهنگ است.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان عنوان کرد: شهدا به معنای تمام کلمه دارای حیات طیبه هستند و اگر بتوانیم این شهدا را بشناسیم و با آن‌ها همراه شویم قطعاً تأثیرات آن‌ها را در زندگی خودخواهیم دید.

 

در ادامه حسین میردریکوند، مدیرکل ثبت و احوال لرستان گفت: صدور شناسنامه هویتی شهدای استان لرستان با این اعتقاد که شهدا زنده هستند و در نزد خداوند روزی می‌خورند انجام می‌شود و این شناسنامه نیاز به تکمیل شدن دارد به همین دلیل قصد داریم که آن را در دانشگاه‌ها به‌صورت علمی به چالش بکشیم تا دیگر مواد تأثیرگذاری که نیاز است به محتوای آن اضافه شود را با استفاده از نظرات دانشجویان و اساتید احصاء کنیم.

 

وی ادامه داد: به‌ منظور پاسداری از خون شهیدان و همچنین برای اینکه بگوییم مرگ با شهادت با مرگ عادی متفاوت است شناسنامه هویتی شهدای استان لرستان را صادر می‌کنیم.

 

مدیر کل ثبت و احوال لرستان ادامه داد: بر روی مهر این شناسنامه نام امام خمینی (ره) نقش بسته است و همچنین برای اینکه رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان امام و مرجع شیعیان معرفی کنیم نام ایشان را هم بر روی این مهر ضرب کرده‌ایم.

 

دریکوند گفت: در این شناسنامه محل شهادت و عملیاتی که در آن شهید به فیض عظیم شهادت نائل‌آمده ذکرشده است و شناسنامه‌هایی که به‌ نام شهدا صادر می‌شوند در گنجینه ثبت‌ احوال خرم‌آباد و کشور ثبت و ضبط می‌شود.

 

 

وی اضافه کرد: صدور شناسنامه هویتی شهدای استان لرستان گامی در راستای کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و اگر شهدایی را که جان خود را فدا کردند تا ما امروز در امنیت و رفاه باشیم فراموش کنیم به خون آن‌ها خیانت کرده‌ایم.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات