صبح امروز /

لرستان خبر: صبح امروز درب حرم مطهر موسی بن جعفر (ع) که برای انتقال به کاظمین از لرستان عبور داده می شود، وارد شهرستان خرم آباد شد و برای زیارت مردم یک هفته در لرستان توقف دارد.

به گزارش لرستان خبر، صبح امروز درب حرم مطهر موسی بن جعفر (ع) که برای انتقال به کاظمین از لرستان عبور داده می شود، وارد شهرستان خرم آباد شد.

 

بهروز هدایتی مدیر شعب بانک صادرات لرستان در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: درب حرم مطهر موسی بن جعفر (ع) یک تن وزن دارد که بیش از 25 میلیون تومان طلا در ساخت این درب مطهر به کار رفته است.

 

وی با اشاره به اینکه بانی ساخت درب مطهر، کارکنان بانک صادرات لرستان هستند، افزود: برای ساخت این درب بیش از سه سال زمان صرف شده و هزینه آن را کارکنان بانک صادرات لرستان از حقوق خود تقبل کرده اند.

 

مدیر شعب بانک صادرات لرستان عنوان کرد: سطوح میناکاری و قلم زنی روی این درب به ابعاد  3.1 متر در 2 متر طلاکوبی شده است.

 

وی بیان کرد: در سال 1389 کار ساخت این درب توسط اساتید برجسته ایران در مشهد و اصفهان آغاز شده و هزینه ساخت آن بیش از یک میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.

 

هدایتی با اشاره به مشارکت کارکنان بانک صادرات لرستان در کارهای فرهنگی، تصریح کرد: ساخت این درب مطهر یکی از فعالیت های فرهنگی این بانک در کنار فعالیت اقتصادی است.

 

وی خاطر نشان کرد: این درب از مشهد حرکت داده شده و برای زیارت مردم، به مدت یک هفته در لرستان است و امروز در مصلای الغدیر خرم آباد قرار می گیرد، این درب بعد از عبور از مرز مهران، در کاظمین و در حرم مطهر امام موسی بن جعفر (ع) نصب می شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات