با حضور مسئولان کشوری و استانی/

لرستان خبر: ششمین همایش سیره علوی با حضور حجت‌الاسلام محسن موسوی کاشانی یکی از فقهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تهران و مسئولان استانی در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر، ظهر امروز، ششمین همایش سیره علوی با حضور حجت‌الاسلام محسن موسوی کاشانی یکی از فقهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تهران و مسئولان استانی در خرم آباد برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سید‌محسن موسوی‌کاشانی در این همایش اظهار داشت: به کوری چشم دشمنان روز به روز بر گستره حکومت اسلامی در جهان افزوده می شود.

 

وی افزود: دیگر کشورهای غربی نمی توانند در برابر اسلام بایستند و مسلمانان غیر واقعی و منافقانی مثل داعش، به عظمت پیامبر اعظم (ص) و حکومت اسلامی ایشان نابودشدنی هستند و روزی می آید که پرچم حضرت علی (ع) بر بلندترین کاخ های عالم برافراشته شود.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌کاشانی با اشاره بر لزوم شناخت امام خود به عنوان یک شیعه خالص، تصریح کرد: امام علی (ع) شخصیتی آسمانی بوده و در آسمان معروف تر از زمین است، با این وجود شیعیان جوانان خود را فدای راه حضرت علی (ع) می کنند.

 

وی به صبر امام علی (ع) اشاره و عنوان کرد: در جامعه ای که احتمال لغزش و خطا زیاد است، باید به دنبال رهنما بوده و همان طور که امام علی (ع) نسبت به اسلام، نقش مادری واقعی را داشته است، به دنبال رهنمودهای ایشان در زندگی باشیم.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌کاشانی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری، یک فرد فقیه، زیرک، سیاستمدار، مدیر، مرجع و مدبر است و خدا را شاکریم که امروز، ایشان این رهبری را از حضزت علی (ع) در دست دارند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری نسبت به نگرانی های برخی درباره فرهنگ، فرمودند که من آینده فرهنگ و بچه‌های حزب‌اللهی را روشن می‌بینم.

 

سیدعلی نادر دهقانی رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان نیز در این همایش اظهار داشت: این همایش به مدت شش سال است که به ابتکار نماینده ولی فقیه لرستان، به همکاری پژوهشگاه امام علی (ع) و علوم انسانی جهاد دانشگاهیی برگزار می شود.

 

وی افزود: 118 مقاله به این همایش ارسال شده که سطح مقالات نسبت به گذشته بهتر بوده است، کار رسیدگی و بررسی این مقالات توسط چهار ستاد علمی، اجرایی، پشتیبان و ارزیابی انجام شد.

 

رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس همایش ملی سیره علوی در خرم‌آباد عنوان کرد: 98 مقاله از 118 مقالات ارسال شده، پس از داوری توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان و حوزه علمیه انتخاب شدند.

 

وی تصریح کرد: در این همایش 24 به عنوان مقاله برتر و 12 مقاله، به عنوان مقاله برگزیده انتخاب شدند که در این همایش سه مقاله برتر معرفی شد.

 

دهقانی با اشاره به راه اندازی سایت ششمین همایش ملی سیره علوی در امسال، بیان کرد: با راه اندازی این سایت، استقبال خوبی از این همایش صورت گرفته و بیش از دو هزار پوستر در بخش های تبلیغاتی توزیع شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات