توسط گروه انیمیشن جوان بروجرد؛

در مراسم اختتامیه جشنواره عمار انیمیشن "قلمرو طلوع خورشید" محصول گروه انیمیشن جوان توانست با کسب مقام دوم، لوح تقدیر و جایزه بخش انیمیشن جشنواره را به خود اختصاص دهد.

به گزارش لرستان خبر ، استان لرستان در زمینه انیمیشن در سال های اخیر آثار بسیار خوبی تولید کرده که یکی از این آثار "قلمرو طلوع خورشید"  است که در پنجمین جشنواره مردمی عمار  مقام دوم بخش پویانمایی را کسب کرد.

 

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار، هفته گذشته در سینما فلسطین برگزار شد. در این مراسم انیمیشن "قلمرو طلوع خورشید" محصول گروه انیمیشن جوان توانست با کسب مقام دوم، لوح تقدیر و جایزه بخش انیمیشن جشنواره را به خود اختصاص دهد.

 

"قلمرو طلوع خورشید" که جدیدترین اثر جوانان بروجردی است از سوی هیئت داوران بخاطر توجه و پرداخت به هنر بومی ایران شایسته تقدیر و دریافت جایزه شناخته شد.

 

در زیر گفت و گوی وهاب قانعی تهیه کننده این اثر با لرستان خبر را می خوانیم.

 

در مورد اثر "قلمرو طلوع خورشید" توضیح دهید؟

 

مدت زمان این انیمیشن 5 دقیقه است و با تکنیک 2 بُعدی کات- اوت تولید شده است.

این انیمیشن سعی شده داستان تقابل بین حق و باطل نمایش داده شود که در نهایت به پیروزی نیروی حق منجر می شود و در ساخت این انیمیشن از داستانهای اساطیری ایران، هنر مینیاتور جهت گرافیک کار و سبک پرده خوانی خیمه شب بازی ایرانی استفاده شده است.

 

Lohe-Taghdir2(1)

 

عوامل تولید این انیمیشن را نام ببرید؟

 

این اثر را مهدی زیار و مهدی فردی به صورت مشترک کارگردانی کردند و صداپیشه ایناثر شاهپور رشنو بوده و مدلسازی و رندر اثر را هم  مهدی فردی انجام داده و کمپوزیت، انتخاب موسیقی، صداگذاری و تدوین بر عهده مهدی زیار بوده و بنده هم فیلمنامه، طراحی و متحرکسازی این اثر را به عهده داشتم که البته دوستانی دیگر هم در ساخت این انیمیشن با ما همکاری کردند که از جمله می توانم به حمید آروان، حسین اجاقی و سینا کردی اشاره کنم.

 

ساخت این اثر چه مدتی طول کشید؟

 

ساخت این انیمیشن از ابتدای خرداد ماه سال 92 با تحقیقات اولیه و مراحل پیش تولید آغاز شد و ظرف 3ماه در شهریور ماه به خروجی نهایی رسیدیم.

 

tiva2[20-41-05]

 

با توجه به این که شما مقام دوم بخش پویانمایی جشنواره عمار را کسب کردید این جشنواره را به طور کلی چگونه دیدید؟

 

جشنواره مردمی عمار با توجه به اینکه سال پنجم خود را پشت سر گذاشت می توان گفت به نسبت سالهای قبل گستردگی بیشتری در موضوعات و همچنین آثار ارسالی داشت ضمن اینکه با استقبال بیشتری از سوی مردم نسبت به سالهای قبل روبرو شد.

 

هزینه های ساخت این انیمیشن چگونه تامین شد؟

 

 گروه انیمیشن جوان یک تیم کاملا مستقل است لذا تامین هزینه های پروژه های داخلی گروه با اعضای گروه بوده و تمامی هزینه های ساخت این اثر به صورت شخصی بود.

 

younganmationstudio@yahoo.com-1

 

گروه انیمیشن سازی جوان از چه زمانی تشکیل شده؟

 

گروه انیمیشن جوان که حدود 2 سال است فعالیت خود را آغاز نموده و دوستان همکار بنده در این گروه پیش از این در شرکتها و موسسات دیگر شهرستان بروجرد مشغول به کار بوده اند و می توان گفت در اغلب پروژه های تولیدی تک تک اعضای گروه نقش کلیدی داشته اند.

 

تعدادی از دیگر آثار تولید شده گروه را نام ببرید؟

 

از آنجا که گروه جوان علاوه بر تولید انیمیشن در شاخه های دیگر هنرهای دیجیتال نیز فعالیت دارد لذا پروژه هایی در این زمینه ها انجام داده که از آن جمله می توان به انیمیشن 2 بُعدی تیوا-کات اوت، انیمیشن 3 بُعدی قهرمان، انیمیشن 3 بُعدی رویای پروانه ای( به سفارش دفتر بروجرد انجمن سینمای جوانان ایران)، بازی اندروید برف، بازی اندروید خرگوش، بازی اندروید گوسفند (گوسفند را فراری بده)، نمایش رادیویی جشنواره ( ارائه شده به شبکه فرهنگ)، والپیپر شب، والپیپر عمو نوروز، والپیپر روز مادر، نرم افزار آموزش انگلیسی –رده سنی راهنمایی و چندین تیزر تبلیغاتی، دوبله و پروژه های معماری اشاره نمود.

 

آیا گروه انیمیشن جوان پروژه هایی در حال انجام دارد؟

 

در حال حاضر چند بازی اندروید در حال ساخت داریم، همچنین یک پروژه انیمیشن نیمه بلند اکشن نیز در حال انجام مراحل پیش تولید در حال انجام می باشد.

 

استان لرستان در زمینه ساخت آثار انیمیشن در چه وضعیتی قرار دارد؟

 

با توجه به نیروهای مستعد فعال در این زمینه در سطح استان و همچنین عنوان بروجرد که به عنوان پایتخت انیمیشن ایران شناخته می شود و با توجه به پروژه های خوب تولید شده به نسبت استانهای دیگر شاید بتوان گفت که وضعیت نسبت خوبی داریم.

 

 

آیا گروه شما حاضر به  آموزش به جوانان و نوجوانان علاقمند هم استانی است؟

 

بله؛ گروه جوان هم نسبت به این کار علاقه دارد و هم با وجود داشتن یک سایت CGneed.com و دو وبلاگ تخصصیCGneed.blogfa.com   و CGneed.mihanblog.com در زمینه هنرهای دیجیتال توانایی آموزش علاقمندان در کلیه شاخه های مربوطه را دارد.

 

به نظر شما برای رشد و ارتقای جوانان لرستانی در زمینه انیمیشن مسئولان باید چه حمایتی کنند؟

 

مسئولان استانی باید با حمایت از تولید کنندگان و سازندگان انیمیشن و نیروهای جوان و فراهم کردن بستر مناسب جهت شکوفایی استعدادهای زیادی که در استان لرستان نسبت به سایر استان ها وجود دارد بها بدهند.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • سلام

    در استان لرستان استعدادهای فوق العاده ای وجود داره که متاسفانه به علت بی لیاقتی مسئولین استانی هدر میرن

نظرات