شهدای انقلاب در لرستان

پائیز سال 1357 از راه رسیده بود شهید با علاقه که به شرکت در نماز جماعت داشت، جهت اقامه نماز راهی مسجد جامع شد پس از اقامه نماز مغرب و عشا به صفوف تظاهر کنندگان پیوست . . .

به گزارش لرستان خبر، با توجه به ایام سی‌و ششمین سال پیروزی انقلاب سعی داریم مطالبی در مورد شهدای استان لرستان در سالهای مبارزه با رژیم ستمشاهی، در جهت شناسایی هر چه بیشتر این عزیزان در اختیار شما قرار دهیم.

 

زندگی نامه شهید شیر محمد پاپی

 

شهید شیر محمد پاپی فرزند علی محمد در تاریخ 1/4/1339 در خانواده مذهبی در روستای حسین آباد شهرستان دورود به دنیا آمد. در دوران تحصیل دانش آموزی موفق و کوشا بود و پس از دوران راهنمایی به خاطر علاقه‌ایی که به شغل معلمی داشت در آزمون تربیت معلم شرکت کرد و پس از قبولی در دانشسرای شهرستان بروجرد به تحصیل پرداخت.

 

وی پس از پایان تحصیلات در منطقه سپید دشت به عنوان معلم مشغول خدمت شد سال 1357 و با اوج مبارزات انقلاب اسلامی که دامنه تظاهرات و اعتراض‌های مردمی روز به روز وسعت بیشتری می‌یافت و مردم دورود نیز همانند سایر شهرها به مخالفت با حکومت برخاسته بودند شهید همگام با مردم در صحنه‌های انقلاب و حرکت‌های مردمی شرکت می‌کرد .

 

 

خصوصیات شهید شیرمحمد پاپی به نقل از برادرش

 

شهید شیرمحمد پاپی حتی در دوران پرخفقان شاهنشاهی همواره نماز اول وقت را فراموش نمی کرد و با قرآن انس و الفت خاصی داشت به طوری که ایشان تنها کسی بود که مخفیانه جلسات مذهبی را در دانشسرای تربیت معلم بروجرد اداره می کرد و دیگر دانشجویان را تشویق به مبارزه علیه رژیم طاغوت می کردند.

 

شهید در زمان طاغوت در تشکلهای اسلامی مخفی دانشسرای تربیت معلم فعالیت و مبارزه سیاسی مداوم را پیگیری می کردند.

 

ایشان در شب شهادت مورخ 57/7/9 اولین کسی بودند که در مسجد جامع دورود شعار مرگ بر شاه را سر می دهند و اولین کسی بود که شربت شهادت را در شهر دورود چشید.

 

بارزترین خصوصیت اخلاقی این شهید عزیز خوش رفتاری و اخلاق پسندیده ایشان بود و معلمی مردمی بود که همیشه به مستمندان و نیازمندان به ویژه اهل فامیل که از لحاظ مالی در مضیقه بودند کمک می کرد، همواره صله ارحام را به جا می آورد و هیچوقت از احترام به والدین غافل نبود.

 

ایشان با اینکه از نظر اقتصادی خانواده ای متمول بودند ولی همواره یاد فقرا را فراموش نکرده و همواره به خانواده خود توصیه می کرد که یتیمان و فقرای همسایه را فراموش نکنید و من یادم هست که همیشه نسبت به فرزندان یتیم همسایه توجه خاصی را مبذول می داشتند. به هرحال او یاور یتیمان و پتشیبان فقرا و اقوام بودند و همیشه در راه کمک به دیگران از هیچ راهی دریغ نورزیدند.                            

 

1138601KAKA001

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

عروج

 

پائیز سال 1357 از راه رسیده بود شهید با علاقه که به شرکت در نماز جماعت داشت، جهت اقامه نماز راهی مسجد جامع شد پس از اقامه نماز مغرب و عشا به صفوف تظاهر کنندگان پیوست ماموران برای متفرق کردن جمعیت به صحنه آمده بودند و به مقابله با تظاهر کنندگان برخاستند و به سوی جمعیت شلیک کردند و رگبار گلوله‌ها سکوت شهر را در هم نوردید.

 

 

شهید شیرمحمد پاپی همگام با سایر مردم انقلابی شعارهایی علیه رژیم ستمشاهی بر لب داشت که گلوله باران ادامه داشت و در اثر اصابت دو گلوله به بدنش در مسجد جامع دورود به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش را در امام زاده امیرجهان به خاک سپردند.

 

معلم شهید شیر محمد پاپی به عنوان اولین شهید شهرستان دورود ،برگ اول شهادت را در در تاریخ 9/7/1357 با نام خود به یادگار گذاشت .

 

 

فرازی از وصیت نامه شهید

 

شهید در قسمتی از وصیت نامه‌اش به خواهرانش وصیت کرد: همواره حجاب اسلامی را رعایت کرده و یک لحظه از خدا و یاد آن غافل نشوید، زمان حضور در مدرسه با پوشش اسلامی کامل ظاهر شوید تا با این کار خون برادر شهیدتان و دیگر برادران شهید پایمال نشود.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات