آقای جنتی! آیا نگرانی رهبر معظم انقلاب و انتقادات مراجع هم دلایل شخصی دارد؟

به هر روی به نظر می رسد محتمل ترین گزینه استیضاح تا قبل از آغاز سال 94 علی جنتی باشد. چرا که هم کارت زرد مجلس را دریافت کرده و هم با بی اعتنایی به آن در تلاش بوده است تا سیاستهای بیمار لیبرالی در فرهنگ را پیش ببرد.

به گزارش لرستان خبر، به نقل از سراج 24، پس ااز انتشار گزارشی که برای اولین بار توسط سراج24، رسانه ای شد، موج انتقادات مردمی و دانشجویی نسبت به اقدام وزارت ارشاد در صدور مجوز برای تکخوانی زنان تا بیوت مراجع نیز پیش رفت.

 

گلایه های متعدد به دفتر مراجع تقلید تا آنجا بود که آیت الله مکارم شیرازی درباره آنها بگوید: داد مردم بلند شده؛ همه روز شکایات و گلایه‌های متعدد به دفتر ما می‌رسد که وزارت فرهنگ ارشاد که پسوند اسلامی را هم یدک می‌کشد چرا ارزش‌های انقلاب را یکی بعد از دیگری زیر پا می‌گذارد. این مرجع تقلید بزرگ شیعیان در رابطه با صدور مجوز توسط وزارت ارشاد برای تکخوانی زنان گفت: همین مردم انقلابی بودند که انقلاب کردند؛ ناراحت کردن آنها خوب نیست زیرا مسئولان ارشاد به مسائل بی‌اهمیت و بی‌ارزش اهمیت می‌دهند، مردم از ما توقع دارند که تذکر دهیم؛ امیدواریم این تذکرات سبب هوشیاری شود و افرادی که در وزارت ارشاد هستند مردم انقلابی را ناراحت نکنند، روی مردم انقلابی باید بیش از همه حساب کرد.

 

حرکت وزارت ارشاد در صدور مجوز برای تکخوانی زنان اگرچه سال گذشته و با حمایت علی جنتی کلید خورد، اما حالا به عنوان چالشی که ممکن است جنتی را تا پای استیضاح پیش ببرد، وی را با مشکل مواجه کرده است. به طوریکه وی چند روز پیش روزنامه حامی دولت آرمان در گزارشی از «افشاگری» جنتی از ماهیت فشارها به وزارت ارشاد خبر داده بود. روزنامه آرمان نوشت: قرار است آقای جنتی به زودی موضوعاتی را افشا کند» اما این موضوعات چیست؟ آنطور که این منبع نزدیک به جنتی می‌گفت، «افشاگری وزیر ارشاد درباره ماهیت فشارها بر این وزارتخانه است یعنی هویدا خواهد کرد که این فشارها از دایره سیاسی بودن یا حتی فرهنگی و اجتماعی بودن جداست و برخی موضوعات شخصی در این امر دخیل است!».

 

حالا و پس از گلایه های متعدد از ارشاداز نگرانی رهب معظم انقلاب برای فرهنگ که صریحا در جلسه با اعضای خبرگان مطرح کردند تا انتقادات مراجع و دانشجویان باید این سوال از وزیر ارشاد پرسیده شود که آیا نگرانی رهبر معظم انقلاب هم دلایل شخصی دارد؟ یا انتقادات مراجع نسبت به بی بندو باری فرهنگی در عرصه های مختلف، از تئاتر و موسیقی گرفته تا کتاب و سینما دلایل شخصی دارد؟

 

به هر روی به نظر می رسد محتمل ترین گزینه استیضاح تا قبل از آغاز سال 94 علی جنتی باشد. چرا که هم کارت زرد مجلس را دریافت کرده و هم با بی اعتنایی به آن در تلاش بوده است تا سیاستهای بیمار لیبرالی در فرهنگ را پیش ببرد.

سراج24 در گزارشهایی به آسیب های فرهنگی در دولت یازدهم پرداخته است ه بخشی از آن را در زیر می بینید:

 

**از بازگشایی انتشارات کتب منحرف تا مجوز به کتابی که نویسنده‌اش به پیامبر(ص) توهین می‌کند/ وزارت ارشاد در حوزه کتاب چه کرد؟+عکس

 

**اظهارات یکسال پیش علی جنتی به بار نشست!/ انتشار آلبومی با صدای زن/ ارشادی که با علی جنتی مسیر ابتذال را طی می کند

 

**پیشروی حلقه خبرآنلاین تا عزل یک مدیر دولتی/ مدیر اداره کتاب به خاطر انتقاد از کتاب موهن اسدزاده برکنار شد؟/ جنتی تا کجا سکوت می کند

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات