بعد از حمایت های جانبدارانه وزیر ارشاد از مهدیه محمد خانی

مهدیه محمد خانی اولین فردی بود که تابوی تک خوانی زنان در ایران را شکست. وی که بعد از اجرا در تالار وحدت موج اعتراض های مردمی را نسبت به وزارت ارشاد ایجاد کرد؛ باعث شد تا علی جنتی با نگاه جانبدارانه ای اعلام کند: خوانندگی زنان هیچ اشکالی ندارد.

ه گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری شهدای ایران؛ مهدیه محمد خانی اولین فردی بود که تابوی تک خوانی زنان در ایران را شکست. وی که بعد از اجرا در تالار وحدت موج اعتراض های مردمی را نسبت به وزارت ارشاد ایجاد کرد؛ باعث شد تا علی جنتی با نگاه جانبدارانه ای اعلام کند: خوانندگی زنان هیچ اشکالی ندارد.
مهدیه محمد خوانی در برنامه زنده ای در شبکه بی بی سی فارسی به اجرای برنامه پرداخت و با حضور نوازندگان خارجی موسیقی « تورا ای کهن بوم و بر دوست دارم» را با حرکات موزون اجار نمود تا نسبت به وضعیت خوانندگی در ایران اعتراض کند.

گروه ماه نوکه سرپرستی آن را مجید درخشانی بر عهده دارد و مشوق اصلی مهدیه محمد خانی است مدتی پیش در جشنواره موسیقی سنتی ایرانی که در تونس برگزار شد این فضا را مهیا کرد که مهدیه محمد خوانی به تک خوانی بپردازد.و فیلم آن را به صورت گسترده در در رسانه های بیگانه و شبکه های اجتماعی منتشر کردند تا از تک خوانی مهدیه محمد خانی دفاع کنند.

 

تک خوانی خواننده زن ایرانی در جشنواره لندن!


در ادامه دوره گردی های خارجی گروه ماه نو، قرار است آ«گونه که تبلیغات آن در رسانه های بیگانه منتشر شده است، مهدیه محمد خوانی دوم اسفند ماه به همراه گروه ماه نو به لندن رفته و موسیقی سنتی لرستان و کردستان را اجرا کرده و تک خوانی کند.

آنگونه که در تبلیغات این گروه آمده است جشنواره موسیقی سنتی ایران  در لندن به احترام زنان خواننده ایرانی برگزار می شود و به نوعی در تمجید از تک خوانی ایشان است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات