"مرجع تقلید تا موضوع برایش منقح نشود فتوا نمی‌دهد"

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به سخنان وزیر ارشاد گفت: شما این را به عنوان همخوانی زن مجوز می‌دهید و می فرمائید اطلاعات غلط می‌دهند، مرجع تقلید تا موضوع برایش منقح نشود که فتوا نمی‌دهد، مرجعیت و علما را زیر سوال می‌برید؟.

به گزارش لرستان خبر، آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در نظام رفتاری، کلام ما در بحث رفتار سیاسی بود، در تبیین نظام رفتار سیاسی از فرمایش امیرالمومنین(ع) چهار اصل در نظام رفتار سیاسی اسلام استنتاج کردیم که دو اصل آن در هفته گذشته عرض شد؛ اصل اول مشارکت سیاسی و اصل دوم اجتناب از رانت خواری است.

 

وی بیان کرد: اصل سوم در نظام رفتار سیاسی از فرمایش علی(ع) می‌گیریم این است که مشارکت سیاسی و فعالیت سیاسی با انگیزه الهی و اطاعت پروردگار و دور از قدرت یابی و فرصت طلبی باید صورت بگیرد. در زندگانی اجتماعی هماهنگی مردم با یکدیگر در عرصه سیاست باید مبتنی بر طاعت و فرمانبرداری خدا باشد؛ یکدیگر را کمک کنید که خداوند را اطعات کنید و از معاصی خداوند پیشگیری کنید.

 

امام جمعه مشهد مقدس گفت: باید در مشارکت سیاسی، ارزش‌های دین در جامعه حاکم شود و طاعت پروردگار حاکم شود و از سوی دیگر ضدارزش‌ها نیز براندازی شود تا معصیت پروردگار مورد امتناع قرار بگیرد.

 

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: وجود مقدس امیرالمومنین در نامه‌ای که به استاندار خود در آذربایجان می‌نویسند بیان می‌کنند که محور فعالیت در مشارکت سیاسی به عنوان یک آقای استاندار آذربایجان این است که شما حساب کنید امانتدار هستی و مکلف هستی و در حال انجام تکلیف هستی و این یک شغل برای تو نیست بلکه انجام مسئولیت و تکلیف است؛ برادران و خواهران یک فرماندار و استاندار و وزیر در نظام دینی با یک گرداننده سوپرمارکت فرق دارد؛ زیرا این فرد این شغلش است اما یک مدیر در یک اداره کل یا وزیر در یک وزارتخانه شغلش استانداری و مدیرکلی نیست بلکه یک مسئول است.

 

وی افزود: محور در نظام سیاسی اسلام این است که براساس تکلیف دینی، حاکمیت اطاعت خدا و براندازی معصیت خدا باید انجام شود و این یک شغل و کاسبی نیست؛ امام بزرگوار در وصیتنامه سیاسی خود فرمودند که اگر بخواهید اسلام و حکومت الله برقرار باشد و دست استعمار و استثمار از کشور شما قطع شود این انگیزه الهی را که خداوند متعال در قرآن کریم بر آن سفارش کرده است از دست ندهید.

 

امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: آن انگیزه الهی این است که قیام و حرکت باید برای خدا باشد؛ مسئله قدرت یابی و وکالت و وزارت را تصرف کردن و اینکه بخواهیم قدرت را در جریان زندگی شخصی و یا جناح مطبوع قرار دهیم ضد نظام رفتار سیاسی اسلام است، مسابقه در قدرت در نظام رفتار سیاسی اسلام نداریم؛ امیرالمومنین این جمله را فرمودند و امام حسین(ع) نیز در کربلا تکرار فرمودند.

 

آیت الله علم الهدی گفت: امام حسین(ع) و علی(ع) فرمودند خدایا تو می‌دانی این کاری که ما کردیم مسابقه در قدرت و به دست آوردن حکومت نیست یعنی با یزید و معاویه برای قدرت نجنگیدیم بلکه برای این بود که معالم دینت را نشان دهیم و اصلاح را صورت دهیم و برای این بود که مظلومان امنیت پیدا کنند؛ اینها همه قیام لله است.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود فرمودند تا زمانی که قیام شما و نماینده و وزیر شدن و در عرصه مختلف مدیریت و سیاست، همه برای لله است عزت برای شما ادامه دارد اما اکر در مملکت شما مسابقه قدرت ایجاد شود آنجا جایی است که همه چیز را از دست می‌دهیم و این نظام رفتار سیاسی در اسلام است.

 

آیت الله علم الهدی افزود: امیدواریم خداوند توفیق تشکیل سبک زندگی براساس آموزه‌های اسلامی به ما عنایت کند و نقطه کمال سبک زندگی در جامعه اسلامی را فرج امام زمان(عج) قرار دهد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: سالگرد پیروزی انقلاب مقدس اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر را بر همه شما برادران و خواهران تبریک عرض می‌کنم، امیدوارم خداوند متعال بر ما منت بگذارد و انقلاب اسلامی را به انقلاب جهانگیر وجود اقدس بقیه الله متصل نماید و همه فداکاری‌های عزیزان ما در انقلاب را در رکاب ایثارگری در رکاب بقیه الله قرار دهد.

 

آیت الله علم الهدی گفت: هر سال یک تجدید خاطره در باره پیروزی انقلاب اسلامی می‌شود، مطالب و حوادث 35 سال گذشته به زبان می‌آید اما برادران و خواهران مسئله انقلاب یک حادثه در تاریخ نبود که ما برای نسل سومی که این حادثه را درک نکرده فقط تاریخ نقل کنیم، سرآغاز این انقلاب از پائیز 41 با نهضت امام آغاز شد و در بهمن 57 پیروز شد و پویا و متحرک و فعال مسیرش را ادامه داده و امروز یه صورت یک مسئولیت تکلیفی بر گرده نسل جوان ما قرار دارد و باید به جای سخن از گذشته ماهیت انقلاب را تبیین کنیم.

 

وی تاکید کرد: باید ماهیت انقلاب برای این نسل روشن شود، ماهیت انقلاب یک تغییر سیاسی در کشور نبود یعنی یک نظام سیاسی کنار رود و نظام دیگری روی کار بیاید که این نظام جدید از نظر تامین عمرانی و اقتصادی چقدر موفق بوده است البته در همه اینها موفق بوده و دستاوردهای معجزه آسا داشته است، امروز اگر انقلاب را کنار بگذاریم و کشور خود را با 35 سال قبل مقایسه کنیم و همچنین با سایر کشورها مقایسه کنیم کشور ما به مراتب پیشرفته تر است و با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست.

 

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: اما ماهیت انقلاب ما این نیست؛ انقلاب ما در تداوم انقلاب انبیای الهی است و از نوع انقلاب پیغمبران خداست؛ در مسئله انقلاب موسی(ع) خداوند می‌فرماید ما موسی را با معجزه فرستادیم تا قومش را از طلمات به نور خارج کند و موسی این رسالت را انجام داد و قومش را از مصر بیرون آورد و فرعون و فرعونیان در نیل غرق شدند؛ بنی اسرائیل به موسی گفتند خب دیگر تمام شد؛ حال که فرعون از میان رفت ما به مصر بازگردیم و لذایذ و عیاشی که متعلق به فرعون بود از آن خود کنیم و اگر به مصر بازگریدم همه آنها مال ماست اما موسی مخالفت کرد و گفت ما که نیامدیم جانشین فرعون در کاخ باشیم.

 

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: موسی(ع) گفت ما آمدیم برای اینکه استکبار و ریشه کفر را نابود کنیم و سرزمین توحیدی ابراهیم خلیل را از آلودگی و لوث کفر و شرک نجات دهیم اما بنی اسرائیل از همین جا با موسی اختلاف پیدا کردند و گفتند و تو و خدایت بروید با استکبار بجنگید و هر وقت سرزمین ابراهیم را گرفتید ما نیز می آئیم و سبب شد بنی اسرائیل 40 سال معلق شود.

 

وی گفت: انقلاب ما هم انقلاب انبیا بود و وقتی به پیروزی رسید ملی گراها گفتند همه چیز تمام شد، بیائید با آمریکا و شوروی یکی شویم و به ما چه ارتباطی دارد مستضعفان دنیا چه وضعیتی دارند. امام فرمودند انقلاب ما انقلاب انبیا است و ما آمدیم ریشه کفر و استکبار را بزنیم و دنیا را آماده کنیم و باید حاکمیت اسلامی را ایجاد کنیم. آیا بنشینیم ملت فلسطین خرد و نابود شوند و بگوئیم که ما مملکت خوبی داریم.

 

وی افزود: امام همان ابتدا بحث صدور انقلاب را مطرح کردند و بعد از انقلاب دوم، دولت موقت استعفا داد اما ملی گراها مقابل امام و انقلاب ایستادند، گروه‌های سکولار و لیبرال دموکرات و التقاطی‌ها از دل قضیه سر آوردند و امروز هم بحث ما با گروه‌های سیاسی سر همین مسئله است زیرا ما می‌گوئیم این انقلاب انقلاب انبیا است و آنها می‌گویند این به ما چه ربطی دارد؟ ما می‌گوئیم در برابر براندازی استکبار جهانی مسئول هستیم و آمده ایم استکبار و الحاد و کفر را از روی زمین براندازی کنیم و دکترین سیاسی دنیای خسته شده و کسل شده از مدرنیسم را پاک و دکترین اسلام را ارائه کنیم.

 

آیت الله علم الهدی گفت: شهدای ما برای این مسئله شهید شدند و آزادگان ما شکنجه دشمن مزدور استکبار را تحمل کردند و همه اینها برای این مسئله بود، آنچه در گرده نسل امروز وجود دارد بار همین انقلاب است، از روز اول انقلاب ما دو اصل داشت؛ در اصل استکبار ستیزی هژمونی استکبار را قطع کردیم و به جایی رسیدیم که در تمام دنیا مرگ بر آمریکا می‌گویند و تمام مستعضفان جهان سلطه مقوایی جهان را به سخره گرفتند و از نظر اسلام هم این اسلامگرایی امروز دنیا و عطشی که برای معارف دین وجود دارد در تمام تاریخ اسلام سابقه نداشته و این مسئله با انقلاب ما پیش رفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: این را باید بدانیم تمام اشکالاتی که ما امروز داریم سر همین مسئله است، نظام اهرم این انقلاب است و این را باید عزیزان مسئل ما بدانند که اصل مسئولیت آنها در جریان انقلاب و نظام در درجه نخست قبل از مدیریت اقتصادی و سیاسی و امنیتی کشور این است که این نظام ابزار و اهرم توسعه انقلاب است.

 

آیت الله علم الهدی گفت: امام بزرگوار نظامی را با کمک مردم ایجاد کردند تا سکوی پرتاب این ملت باشد و مسئولیت آنها در درجه اول تدبیر برای توسعه انقلاب است و اگر در جایی با مسئولی و برادری مشکلی داریم سر همین مسئله است زیرا برخی رسالت اصلی خود را فراموش می‌کنند که هدف آنها توسعه انقلاب است و توسعه انقلاب منوط به توسعه ارزش های اسلامی است و باید استکبار را از میان برداریم و باید برای زمینه چینی آن با ضدارزش‌ها مخالفت کنیم.

 

وی بیان کرد: وقتی کارهایی صورت می‌گیرد که می‌بینیم حرکت این آقای مدیر ضد جریان انقلاب است صدای ما بلند می‌شود؛ عزیزان در همین چند روز گذشته همه مراجع تقلید ناراحت شدند، در کشور وفادارتر از اینها به نظام اسلامی و ارزش های اسلامی نمی یابید، اینها متاثر شدند بخاطر حرکت ناهنجاری که مجوز دادن به تک خوانی یک زن بود، اینکه زن آوازه خوان در این مملکت باشد در راستای توسعه انقلاب است یا تخریب انقلاب؟ آوازه خوان زن این انقلاب را توسعه می‌دهد؟

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آلبومی را وزارت ارشاد مجوز داده و در آن خانمی می‌خواند و آقایی همه زمزمه می‌کند، خواننده اصلی زن است و روی کاور آلبوم عکس زن را منتشر کرده‌اند و به عنوان همخوانی مجوز دادند در حالی که همخوانی نیست و آقای وزیر ارشاد گفته به ائمه جمعه و علما و مراجع تقلید گزارش غلط می‌دهند؛ این گزارش غلط نیست و یک واقعیت است. این تک خوانی زن است و آن همخوانی که برخی مراجع اجازه دادند به شرطی که مفسده نداشته باشد با این فرق می‌کند. مسئله لالایی خواندن آن زن در فیلم مختار نیز با این فرق داشت.

 

آیت الله علم الهدی گفت: شما این را به عنوان همخوانی زن مجوز می‌دهید و می فرمائید اطلاعات غلط می‌دهند، مرجع تقلید تا موضوع برایش منقح نشود که فتوا نمی‌دهد، مرجعیت و علما را زیر سوال می‌برید؟ برای اینکه یک آقای خدانشناسی در وزارتخانه شما مجوز دهد به یک زن آوازه خوان؟ امام حسین فرمودند بدترین فسقی که صورت گرفت این بود که سر یحیی بن زکریا را برای یک طاقیه بردند.

 

وی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور فرمودند این دولت تدبیر و امید است آقای وزیر ارشاد؛ کجای این اقدام باتدبیر بود؟ به چه کسی امید می‌دهید؟ به افراد ولنگار امید می دهید که زن آوازه خوان آزاد شد؟ قرار است امید به متدینین داده شود یا امید به ولنگارها؟

 

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: ماهیت انقلاب ما انقلاب موسی و پیغمبر و اولیای خدا و پیغمبر است، این انقلاب با قدرت جلو رفته و باید قوی تر از اول باشد زیرا نسلی این انقلاب را پیش برند که تربیت شده انقلاب نبودند اما نسل جدید بزرگ شده این انقلاب است آن وقت با این مسائل روبرو می‌شویم، هر انسان ایثارگری در عرصه انقلاب قطعا متاثر می‌شود و بعد هم لقب افراطی و تند می‌دهند.

 

آیت الله علم الهدی بیان کرد: هر کسی که با ستم و استکبار بجنگد و پای ارزش ها بایستد، را افراطی می‌گویند و این اصطلاح را آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به ساواک تلقین کردند و الان همین اصطلاح را به برخی جریان‌های سیاسی داخل کشور القا کردند. این اصطلاح را ساواکی‌ها می‌گفتند. مرزبانی از ارزش‌های انقلاب افراطی گری است؟

 

وی افزود: امیدوارم در راهپیمایی 22 بهمن با کمال قدرت و شعار و حماسه سازی پاسخگوی همه اشکالات باشید و دشمن را پیش از پیش ناامید کند و در عرصه مذاکرات هسته‌ای، پایمردی مرد و زن ما به دشمن ثابت کند که تحریم‌ها و سختی‌ها و فشارها نه تنها ناامید نمی‌کند بلکه به انقلاب وابسته تر می‌سازد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات