مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاه‌های استان لرستان خبر داد

مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاه‌های استان لرستان از برگزاری طرح «از کربلای ایران تا کربلای سید الشهدا(ع)» ویژه کاروان‌های عتبات عالیات دانشگاه‌های لرستان خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام مهدی مستاجران شامگاه شنبه در همایش رهروان قبله محمد رسول الله ویژه دانشگاهیان عمره گزار دانشگاههای استان لرستان که در خرم آباد برگزار شد، با اشاره به ثبت نام 4200 نفر از دانشگاهیان استان در ثبت نام عتبات عالیات گفت: طرح از کربلای ایران تا کربلای سید الشهدا (ع) ویژه کاروان های عتبات عالیات دانشگاههای لرستان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح کاروان های عتبات دانشگاههای  استان پیش از عظیمت به کشور عراق به مدت دو روز در قالب اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس حضور می یابند تا از فضای معنوی مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس بهره مند شوند افزود: معتقدیم که حضور در فضای معنوی کربلای ایران و در محلی که شهدای ما در آنجا درس خود را از مکتب کربلا یاد گرفته اند می تواند در تقویت معنوی دانشجویان پیش از اعزام به عتبات عالیات موثر باشد.

 

مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاههای استان لرستان گفت: در واقع بر اساس طرح از کربلای ایران تا کربلای سید الشهداء(ع) سفر به عتبات عالیات به دو بخش تقسیم می شود که بخشی از آن در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس کشورمان برگزار می شود.

 

مستاجران در ادامه به پیگرهای صورت گرفته در راستای هر چه بهتر عمره دانشگاهیان لرستان اشاره کرد و افزود: مدیران کاروان های عمره دانشگاهی لرستان که جزء بهترین مدیران هستند انتخاب شده اند.

 

وی ادامه داد: دانشگاهیان اعزامی به سفر معنوی حج برای اینکه فضای معنوی حج به دیگر دانشگاهیان هم منتقل شود می توانند عکس ها و دلنوشته های خود را بپس از انجام این سفر معنوی به ستاد عمره دانشگاهیان لرستان تحویل دهند که به بهترین اثر نیز جوائزی نیز اهداء خواهد شد.

 

مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاههای استان لرستان گفت: برگزاری کارگاههای عمره دانشگاهیان از جمله برنامه های پیش بینی شده است که انتظار داریم عمره گزاران برای اینکه با معنویت بیشتری در سرزمین وحی حضور یابند در این کارگاهها حضور یابند.

 

مستاجران تصریح کرد: تلاش شده است که در عمره پیش رو نقاط ضعف های سال گذشته جبران شود تا عمره گزاران هر چه بیشتر از فضای معنوی حج بهره مند شوند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات