با حضور رییس قوه قضاییه:

کنگره فخر نور صبح امروز با حضور آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی و با هدف بزرگداشت 55 شهید روحانی لرستان به خصوص شهیدان سید فخرالدین و سید نورالدین رحیمی در مصلای الغدیر خرم‌آباد آغاز شد.

به گزارش لرستان خبر، کنگره فخر نور صبح امروز با حضور آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی و با هدف بزرگداشت 55 شهید روحانی لرستان به خصوص شهیدان سید فخرالدین و سید نورالدین رحیمی در مصلای الغدیر خرم‌آباد آغاز شد.

 

 

شهید سید فخر الدین در سال 1323 در خرم آباد متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی تحت تکفل برادر روحانی خود شهید سید نورالدین قرار گرفت و برای تحصیل علوم دینی با برادر بزرگش  روانه قم شد.

 

شهید رحیمی در زمان مبارزات انقلاب اسلامی بارها از سوی ساواک مورد تعقیب قرار گرفته، زندانی و تبعید شد و نقش بسیار مهمی در مبارزات با رژیم ستمشاهی در استان لرستان داشت.

 

وی  با آغاز جنگ تحمیلی بارها در جبهه‌‌ها حضور یافت و در  نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی مردم ملاوی به مجلس راه یافت.

 

شهید سید فخرالدین رحیمی در زمان انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه سال 60 به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در خرم آباد به خاک سپرده شد.

 

 

 

 

شهید سید نورالدین رحیمی فرزند آیت‌الله حاج سید علی اکبر، سال 1312 در خرم آباد متولد شد و پس از سپری کردن دوران ابتدایی تحصیل در سن 11 سالگی تحصیلات خود را  نزد علمای بزرگ نظیر مرحوم آیت‌الله بروجردی، مرحوم امام موسی صدر و آیت الله کمالوند گذراند.

 

شهید پس از تحصیل در حوزه علمیه قم به زادگاه خود برگشت و به عنوان مدرس در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد مشغول تدریس گردید.

 

 

شهید نور الدین در رژیم ستم شاهی به مبارزه بر علیه رژیم شاه پرداخت و از آنجا که رژیم ساواک حرکت ها و جنبش های اسلامی را به وی نسبت می دادند چندین بار این سید بزرگوار دستگیر و روانه زندان شد.

 

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دوره اول و دوم مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم پلدختر و الوار گرمسیری در مجلس شد.

 

شهید سید نورالدین رحیمی اوایل اسفند سال 64 در سن 52 سالگی به همراه 43 تن از یارانش در 40 کیلومتری اهواز در حالیکه با یک هواپیمای غیر نظامی عازم جبهه‌های جنوب بودند با حمله هواپیماهای متجاوز رژیم بعثی صهیونیستی عراق به معراج واقعی شهادت رسیدند.

 

 

کنگره «فخر نور» به همت نماینده ولی فقیه در استان لرستان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، استانداری، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه علمیه برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • عمارنامه

    با سلام و احترام؛
    مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/99234
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

نظرات