رونمایی از کتاب مصور شهید چاغروند تا پایان امسال؛

‌رئیس انیمیشن حوزه هنری لرستان گفت: استان لرستان تولید انیمیشن نیمی از انیمیشن تولید کشور را به خود اختصاص داده است به‌ نحوی که لرستان سالانه چهارتا پنج هزار دقیقه انیمیشن تولید می‌کند که حدود نیمی از تولید انیمیشن کشور است.

به گزارش لرستان خبر ، سعید شاهوردی گفت: استان لرستان نیمی از تولید انیمیشن کشور را به خود اختصاص داده است به‌نحوی که لرستان سالانه چهارتا پنج هزار دقیقه انیمیشن تولید می‌کند که حدود نیمی از تولید انیمیشن کشور است.

 

 

وی ادامه داد: اغلب انیمیشن‌های که در استان لرستان تولید می شود در قالب موضوعات اجتماعی، آموزش‌های دینی-اخلاقی است و بیشتر با محوریت خانواده تولید می شود.

 

 

‌رئیس انیمیشن حوزه هنری لرستان تصریح کرد: تولید انیمیشن می تواند مزایای زیادی داشته باشد که از مهم ترین آنها می توان  اشتغال زایی را نام برد که نتیجه آن کم شدن مهاجرت از استان است که نیازمند سخت‌افزار و هزینه‌های زیادی هم نیست.

 

 

شاهوردی اضافه کرد: در حال حاضر تنها متقاضی کار‌های انیمیشن در استان صدا و سیما است و که متاسفانه کارهای تولیدی  را با قیمت پایینی خریداری می کند که این نمی تواند برای تولیدکنندگان انیمیشن درآمد قابل ذکری را داشته باشد.

 

 

‌وی ادامه داد: در زمینه کارهای انیمیشن بخش خصوصی می تواند ورود کند که قطعا نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت و در صورتی که کارهای ما در سطح بین‌المللی یا در تلویزیون‌های خصوصی پخش شود، کاری پردرآمد می‌شود چرا که متخصصان استان در زمینه انیمیشن افرادی نمونه در سطح کشور هستند.

 

 

‌رئیس انیمیشن حوزه هنری لرستان با اشاره به اتمام کتاب مصور شهید غلام‌رضا چاغروند اظهار کرد: کتاب مصور شهید چاغروند در مرحله رنگ‌آمیزی است و زمان رونمایی آن‌را به‌ دلیل ارتقاء کیفیت به تأخیر انداخته‌ایم و تا پایان سال رونمایی می‌شود.

 

انتهای پیام/

 
 
 
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات