نامهربانی شهرداری‌های لرستان به یار مهربان؛

فرماندار خرم‌آباد گفت: وقتی نماینده نهاد کتابخانه های خرم آباد برای دریافت سهم نیم درصد به شهرداری خرم‌آّباد مراجعه می کنند مثل طلبکارها با ایشان برخورد می شود و من به عنوان متولی انجمن نهاد کتابخانه های خرم آباد این امر و رفتار را به هیچ عنوان نمی پذیرم.

به گزارش لرستان خبر، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد ظهر سه شنبه 19 اسفند در فرمانداری خرم آباد برگزار شد.

 

فرماندار خرم‌آباد در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: پرداخت نیم درصد از بودجه شهرداری‌ها به کتابخانه ها یک قانون است که متاسفانه در این امر کوتاهی می شود و باید پیگیر اجرای این قانون بدون کم و کاست باشیم ضمن این که شأن و کرامت متولیان فرهنگ امری ضروری است و زمانی که یک متولی فرهنگ برای گرفتن حق فرهنگی شهرستان تلاش می‌کند با او در شأن نماینده فرهنگ برخورد نمی‌شود.

 

 

وی ادامه داد: وقتی نماینده نهاد کتابخانه های خرم آباد برای دریافت سهم نیم درصد به شهرداری خرم‌آّباد مراجعه می کنند با وی به صورتی رفتار می‌شود که گویا طلبکار هستند و مثل طلبکارها با ایشان برخورد می شود و من به عنوان متولی انجمن نهاد کتابخانه های خرم آباد این امر و رفتار را به هیچ عنوان نمی پذیرم.

 

 

حبیب‌اله خجسته پور در ادامه با اشاره به وضعیت کتابخوانی افزود: متاسفانه سرانه مطالعه در میان مردم پایین است، و امروزه وجود شبکه‌های اجتماعی  افراد را به ‌طرف مطالب نیم خطی و کم‌محتوا سوق می‌دهد و این امر باعث شده فرهنگ شفاهی به فرهنگ مکتوب غلبه کند.

 

وی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی خسارت‌های فراوانی به جامعه وارد می‌کند و بزرگترین خسارت آن دوری نسل جوان از کتاب است.

 

فرماندار خرم‌آباد در ادامه به وضعیت نهاد کتابخانه‌های خرم‌آباد اشاره کرد و اظهار کرد: عدم ثبات مدیریت در نهاد کتابخانه‌های خرم‌آباد جای نگرانی دارد و با گذشت یک‌سال از سرپرستی جدید هنوز تکلیف این سِمت مشخص نشده است.

 

 

 

 

مدیر نهاد کتابخانه های عمومی خرم آباد  در این جلسه گفت:  با انتقاد از عدم از سوی شهرداری خرم آباد اظهار داشت: متاسفانه در زمینه پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها، شهرداری همکاری لازم را با نهاد کتابخانه های عمومی ندارد.

 

امیری ادامه داد: برای دریافت سهم نیم درصد از شهرداری باید ساعت ها پشت درهای بسته منتظر بمانیم و در صورتی که شهرداری ما را هم عنوان یک پیمانکار هم حساب کنند خوشحال می شویم.

 

 

 

فرهاد طهماسبی عضو شورای نهاد کتابخانه های عمومی خرم آباد نیز در این جلسه گفت: حرف زدن در زمینه سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها دیگر فایده ای ندارد چرا که تا کنون این صحبتها منجر به نتیجه و اقدام شهرداری خرم آباد نشده است و ما همواره باید به شهرداری التماس کنیم که از سهم قانونی نهاد کتابخانه های عمومی خرم آباد هر بار دو میلیون یا پنج میلیون پرداخت کند.

 

 

وی ادامه داد: از این به بعد ما مجبور هستیم که مانند انجمن های خیریه نسبت به توزیع قبوض بین مردم اقدام کرده و از آنها کمک بخواهیم.

 

 

امیر فرزامی سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی لرستان نیز در این جلسه با انتقاد از عدم پرداخت سهم نیم درصدی این نهاد از سوی شهرداری های استان ادامه داد: در شان ما نیست که در این جلسه برای ۵۰ میلیون تومان بحث کنیم و این در حالیست که پرداخت این سهم از سوی شهرداری ها بر اساس قانون باید پرداخت شود.

 

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی لرستان با اشاره اینکه کل مطالبات این نهاد از شهرداریهای استان پنج میلیارد تومان است گفت: اگر حداقل نصف آن نیز محقق شود ما پروژه خوابیده ای در سطح استان نخواهیم داشت.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات