در گفتگو با لرستان خبر مطرح شد؛

عباس جودکی یکی از خبرنگاران شهرستان پلدختر است که حدود ده سال سابقه خبرنگاری دارد و از حدود 4 سال پیش به علت برخی مشکلات توسط مسئولان از محل خدمتش در یک ارگان دولتی از کار اخراج شد که لرستان خبر با وی به گفتگو نشست.

به گزارش لرستان خبر، عباس جودکی یکی از خبرنگاران شهرستان پلدختر است که حدود ده سال سابقه خبرنگاری دارد و از حدود 4 سال پیش به علت برخی مشکلات توسط مسئولان از محل خدمتش در یک ارگان دولتی از کار اخراج شد که لرستان خبر با وی به گفتگو نشست.

 

 

لطفا خودتان را معرفی کنید ؟

 

بنده عباس جودکی هستم 34 ساله ، متاهل و داری یک فرزند دختر هستم .

 

 

از چه زمانی وارد کار خبری شدید ؟

 

ورود کار من به مقوله مطبوعات به زمانی که پدرم نمایندگی فروش روزنامه رسالت را در سال 1370 بر عهده داشت برمی گردد، که من  آن زمان کلاس سوم دبستان بودم و به علت شغل پدرم با روزنامه آشنا شدم ، یادم است در آن سالها  یکی دو خبرنگار پیشکسوت از پدرم روزنامه می خریدند البته یکی از دایی‌های بنده هم نمایندگی روزنامه کیهان را به عهده داشت ، تا سال 83 که موفق به اخذ مدرک کاردانی برق شدم و اولین بار یک مطلب با تیتر «انتظار 17 ساله مردم پلدختر  در خصوص بیمارستان پلدختر» نوشتم که در ویژه نامه کیهان لرستان چاپ شد و بعد از مدتی به خدمت مقدس سربازی رفتم و در این مدت به خاطر اینکه کارم تا پایان ساعت اداری بود و بعد از آن بیکار بودم وقت را غنیمت شمردم و در کلاس آموزش خبرنگاری استاد هوشنگ بیرانوند در اداره کل ارشاد خرم آباد برگزار بود شرکت کردم.

 

 

در این سالهای خبرنگاری چه مشکلاتی داشته‌اید؟

 

 

یادم می‌آید در سالهای ابتدایی یک مطلب در خصوص کیفیت نان پلدختر در کیهان سراسری نوشتم  و در این یادداشت مطلبی بود که در آنم اشاره شده بود که کیفیت نان در این شهر آنچنان پایین است که احشام هم از خوردن آن خودداری می کنند که بد جوری سر و صدا کرد و یک هیئت از استان برای بررسی موضوع به دفتر کیهان پلدختر  آمد و بعدا فهمیدم این هیئت به دستور وزیر آمده وقتی از من مدارک  مستند در خصوص آن خبر را خواستند نمی دانستم باید چکار کنم که فکری به ذهنم آمد و رفتم به خانه یکی از همسایگان و یک نان گرفتم و به فرمانداری پلدختر رفتم و در جلسهای که با حضور نمایندگان غله استان و بازرگانی و جناب طولابی معاون فعلی  سیاسی استانداری آن زمان معاون فرماندار  بود شرکت کردم و گفتم  این هم مدارک مستند که میخواستید آیا شما حاضر هستید از این نان ها بخورید ؟!

 

 

البته آنها هم دلایل مخصوص خود را داشتند حتی بحث بجایی رسید که یکی از حاضرین به من گفت  شما چکاره هستید ؟! مردم باید خودشان اعتراض کنند !!خلاصه بعد از چند روز رییس یکی از ادارات شهرستان پلدختر را در خیابان دیدم که به من گفت بچه های استان گفته اند چطوری می شود شر این خبرنگار سمج را کم کنیم  ؟!

 

 

البته از این جور اتفاقات در میان خبرنگاران وجود دارد خصوصا برای خبرنگارانی که از مسئولان انتقاد می کنند یادم نرفته وقتی از اولین استخر شنای پلدختر انتقاد کردم  با یکی از مسئولان سر شناس جرو بحث مان شد و وقتی بحث ما بالا گرفت من رو تهدید به شلاق زدن کرد.

 

 

یا همان چند وقت پیش وقتی آب شرب شهر چند روز قطع بود و مردم حسابی کلافه شده بودند درست  زمانی که استاندار لرستان وارد پلدختر شد آب وصل شد من به آقای استاندار گفتم که مردم واقعا از این قطعی آب نارحت و خواستار پاسخگوی مسئولان هستند که یکی از محافظان استاندار حسابی از خجالت ما در آمد و این موضوع حتی به شورای اداری کشید ؟!

 

 

آیا عطای کار خبرنگاری را به لقایش سپردی ؟

 

 

بله بعد از اخراج از کار چندی است درگیر مشکلاتی از جمله پیگیری حق قانونی و بازگشت به کارم هستم و در این مدت مشغول کار کشاورزی‌ام و به پدرم در باغ انگوری که داریم کمک می کنم .

 

 

بازگشت به کار شما به کجا کشید؟

 

 

بازگشت به کار من کارم به مذاکرات هسته ای گره خورده و یه جوری به 1+5 مربوطه میشه که سعی می کنم ظریفانه حلش کنم.(خنده)

 

 

البته بنده مدارکی مستندی در دست دارم که نشان دهنده پرونده سازی در وزارت بهداشت توسط مسئولان علیه من است که اگر در حال حاضر آنها را رسانه ای کنم  ممکن است این مدارک در انتخابات مجلس علیه یکی از کاندیداهای سوء استفاده گردد.

 

 

چرا از طریق دولت جدید حقوق قانونی خود را دنبال نمی‌کنید؟

 

 

همه مسئولان شهرستان پلدختر و حتی استان در جریان اخراج بنده هستند از فرماندار، استاندار گرفته تا معاون سیاسی ایشان ولی متاسفانه به دلیل سیاست زدگی در شهرستان برخی مسئولان در دانشگاه علوم پزشکی لرستان یه جوری‌هایی مایل نیستند که رای بازگشت به کارم را اجرا کنند.

 

 

انتظار شما از مسئولان استان چیست ؟

 

انتظار من فقط یک چیز است در مقابل انتقادهای خبرنگاران پاسخگو باشند در بحث کاری‌ام انتظاری ندارم اما مسئولانی که باعث اخراجم شدند و نان زن و بچه‌ام را آجر کرده‌اند را به خدا واگذار می‌کنم و معتقدم نفرین مادر و شش خواهرم دامن آنها را خواهد گرفت و در پاسخ به  کسانی که امروز مسئولیت دارند و به خاطر چند روز ریاست خود حاضر به کمک و احقاق حق نیستند می گویم خدا بزرگ است و این مقام‌ها رفتنی هستند.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محمد

    مسئولین مربوط بروندبه حال خودبگریندکه اگرهرشغل دیگری داشته باشندنسبت به پستی که باکمال بی لیاقتی وزدوبندمی گیرندشرف دارد

  • سربازولایت

    ای کاش عزیزان لرستان خبر برای صحت وصقم گفته های این فرد ازمسئولین شبکه بهداشت هم استعلام می گرفتند. کاش مقالات تندی که این فردعلیه نیروهای ارزشی درویژه نامه های کیهان و .... منتشرکرده مطالعه وبررسی می شد.کاش موضع این فرد با ارزش هائی همچون دفاع مقدس ونیروهای ولائی بررسی می شد و آنوقت دراین پایگاه ارزشی گفته هایش منتشر می شد.

    • ناشر

      ای کاش ارزش و ضرورت قلمی که به زخمهای جامعه اشاره و درد دل مردم را بیان می کند را بدانیم. ای کاش خداوند ما را به راه راست هدایت فرمایید تا بجای کج اندیشی برای شکستن قلم یا توقف نوشتن به خاطر منافع شخصی، به خاطر منافع عموم مردم کمک به استوار نوشتن و شفاف نوشتن نوشته ها کنیم. ای کاش بجای عاشق تملق شنیدن عاشق نقد شنیدن باشیم.

  • ناشناس

    آقای سرباز ولایت چطور می شود کسی در روزنامه کیهان کار خبری کند آن هم برعلیه نیروهای ارزشی ؟!! احتمالا برداشت شما از نیروی ارزشی اشتباه است !! اصلاح بفرمایید

  • ناشناس

    آقای سرباز ولایت چطور می شود کسی در روزنامه کیهان کار خبری کند آن هم برعلیه نیروهای ارزشی ؟!! احتمالا برداشت شما از نیروی ارزشی اشتباه است !! اصلاح بفرمایید

  • حسن

    باسلام عباس جودکی از فعالان خوب وباسابقه خبری لرستان است و از استاندار لرستان انتظار می رود نسبت به این موضوع ورود پیدا کند و جلوی این همه حق کشی در قبال خبرنگاران را بگیرد .

  • بهرام

    آقای سرباز ولایت لطفا اگه مدارکی مبنی بر این که آقای جودکی چنین نسبت هایی که شما به وی می دهید را در کانامه دارد رو کنید
    در ضمن در جواب ایشان جا برای ارائه مدارک شبکه بهداشت باز است رو کنند اگه راست مسی گویند در حالی که در مصاحبه آقای جودکی مدعی بودند که مدارک مستدلی دارند

  • مجید

    این نتیجه استقالال قلم است براستی چند خبرنگار مستقل در استان داریم آیا وضعیت موجود استان نتیجه عدم استقلال خبرنگاران نیست ؟! اگر خبرنگاران امنیت داشته باشند می توانند با شهامت مسئولان را نقد کنند و دیگر کسی حاضر نمی شود با رانت و زدوبند سیاسی مسئولیت بگیرد این همه نشان دهند عدم استقلال خبری در لرستان است

  • ناشناس

    مسئولان شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان پاسخ دهند ؟!! مدرکی دارند ارائه دهند ؟!! خوبه حداقل می فهمیم جودکی تا حالا دروغ گفته یا نه ؟!!

  • لرخوش نوا

    سلام بنده خبر دقیق دارم که امام جمعه شهر پلدختر که با غیرت لری خودش همیشه مدافع مظلومان است با تلاش پیگیر ایشان را برگرداند به کار اما از انجائیکه افرادی که برای ایشان مشکل درست کردند برای خود امام جمعه هم فتنه درست کردند کاش اقای جودکی در مصاحبه اش به زحمات خطیب شیرمرد شهر اشاره میکرد

  • لرخوش مرام

    آقای لرخوش نوا
    بنده هم ازاسناد بسیاردقیق وغیرقابل انکاری خبر دارم که همه گفته شمارا تکذیب می کند . سرحرفت باش تا وقتش برسد.که خیلی هم دور نیست .

  • مطلع

    جودکی وفتی در تاسیسات بیمارستان کار می کرد باعث از کار افتادن یک دستگاه گران قیمت بیمارستان پلدختر شد دلیل اینکه ایشون اخراج شدند همین بوده نه چیزه دیگه ؟!!!

  • سمانه نصیری نیا

    نگاه کنید! خیانت در حق جوانان مظلوم جویای کار اینجاست!
    http://drsalam.blog.ir/post/35

  • زهرا

    واقعا جای تاسف داره اون وقت مسئولان دم از آزادی بیان و بلزوم نقد توسط خبرنگاران میزنن

  • مطلع

    البته کسی هم که بجای وی در بیمارستان بگارگیری شده لیسانس جغرافیا داره و عموزاده نماینده مجلس و پس برادر مدیر عامل شرکت هستش ؟!! که یادم رفت بگم در خصوصا اون دستگاه هم نقل قول من از مدیر بیمارستان بود

  • محمدی

    جناب آقای جودکی بیان حقیقت بیان مشکلات بیان درد مردم فریادیست در گوش افرادی مسئول و در خواب هستند و چنین فریاد ی هزینه دارد تو هزینه های ان را با رضایت قلبی بپرداز بی شک خداوند بهترین حافظ است. اما مسئولینی که جنبه شنیدن انتقاد را ندارند جایی در نظام جمهوری اسلامی نخواهند داشت.

  • محمدی

    جناب آقای جودکی بیان حقیقت بیان مشکلات بیان درد مردم فریادیست در گوش افرادی مسئول و در خواب هستند و چنین فریاد ی هزینه دارد تو هزینه های ان را با رضایت قلبی بپرداز بی شک خداوند بهترین حافظ است. اما مسئولینی که جنبه شنیدن انتقاد را ندارند جایی در نظام جمهوری اسلامی نخواهند داشت.

  • حجت

    مسئولان عزیزلرستان خبر
    سلام علیکم
    این خبرنگار!!!!!!! که با او مصاحبه کرده اید مسئول بخش سیاسی یکی ازسایت هائی است که طی همین هفته به دلیل ......................مسدود شده است ؟
    اگرممکن است دلیل مسدودشدن سایت را ازاوسوال کنید!
    شایدمطالب جنجالی و معارض با اخلاق حرفه ای و....همین فرد دلیل مسدودشدن این سایت دارای مجوزبوده باشد!

  • الیاس

    آقا حجت ! همین خبرنگارانی که شما روشون حساسی امروز اخبارشون حتی در بالاتر از خبر شبکه یک پخش میشه این یعنی چی ؟!! مطالبشون توی جام جم ، روزنامه کیهان ، کشور چاپ میشه این یعنی ... بله عزیزم یعنی اینکه این بچه برای رضای خدا کار میکنند و اینطوری خداوند هم به اونها لطف میکنه نه مثل بعضی ها درجا می زنند و نمی تونند یک سالنامه رو چاپ کنند

  • الیاس

    آقا حجت ! همین خبرنگارانی که شما روشون حساسی امروز اخبارشون حتی در بالاتر از خبر شبکه یک پخش میشه این یعنی چی ؟!! مطالبشون توی جام جم ، روزنامه کیهان ، کشور چاپ میشه این یعنی ... بله عزیزم یعنی اینکه این بچه برای رضای خدا کار میکنند و اینطوری خداوند هم به اونها لطف میکنه نه مثل بعضی ها درجا می زنند و نمی تونند یک سالنامه رو چاپ کنند

  • حجت

    « الیاس» یا همان جودکی !
    اشتباه گرفتی وبه بیراهه رفتی

  • الیاس

    عزیزم حجت جان !! معلومه حسابی ریختی بهم ، اعصاب معصاب هم که نداری ، حتما توی خیابون که راه می ری فکر میکنی مردم بهت چی میگن ؟!! بله میگن ... دلم خیلی برات تو وامسال تو می سوزه خیلی ... چند روز پیش فالتو گرفتم نوشته شما ادمی هستید که تلاش هاتون برای ضربه زدن به دیگران نتیجه عکس میده

  • ناشناس

    جالبه همه فهمیدن ایشون مشکلش چی بوده! از فتنه ۸۸ حمایت کردن با قلمشون

  • مطلع

    ایشون الان دوباره مشغول بکار شدن

  • مطلع و دانا

    اون دوستی که فرمودید جغرافیا خوندن دارای چندین مدرک فنی میباشد که طی بازدید حراست و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی تایید شده است. ضمنا دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی اقلیم شناسی هستن

  • ناشناس

    آقا ی ج شما هم دوباره با پارتی برگشتید بکار در بیمارستان پس لطفا از حق و ...حرف نزنید

نظرات