حضور حماسی برای حماسه تاریخی؛

یادواره شهدای عملیات حاج عمران شامگاه شنبه با حضور حجت الاسلام آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس در سینما استقلال خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر، یادواره 385 شهید عملیات حاج عمران شامگاه شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، رزمندگان دوران دفاع مقدس و حجت الاسلام آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس در سینما استقلال خرم‌آباد برگزار شد.

 

در این مراسم که با استقبال کم نظیر قشرهای مردمی به ویژه قشر جوان و نوجوان شهر خرم آباد بود محلی برای دیدار دوباره رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس لرستان بود. دیداری که گویا در کوره مشکلات روزمره گی این رزمندگان کم تر مجال شده بود.

DSC08515.JPG

از دیگر حاشیه های جذاب این یادواره پرشکوه که به مناسبت روز ایثار، شهادت و غیرت مردمان لرستان برگزار شد ارتباط بین نسل دفاع مقدس با نسل جوان و نوجوانی بود که جنگ را ندیده اند.

 

گروه های سرود نوجوانی که با اجرایی زیبا و دلنشین جمعیت حاضر در سالن را به شور آورده بود تا روایت گری رزمندگان دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه های این همایش بود.

DSC08669.JPG

خواندن قطعه زیبای ادبی که شرح حالی از این روزهای کشور و دوری روحیه مدیران از فضای جبهه و جنگ بود که چشم های حاضران در جلسه را پر از اشک کرد.

 

سخنرانی و م ولودی نیز از قسمت های دیگر این یادواره پرشکوه بود

 

ماشالله بازگیر فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد در این مراسم ضمن گرامیداشت بیست و نهمین سالروز شهدای عملیات حاج عمران، مردانی که راه هجوم دشمن را سد کردنداظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین ماه‌های ولادت خود بزرگ‌ترین و زیباترین تجلی مقاومت را آفرید و فرهنگ  ایثار، جهاد و شهادت را در ایران اسلامی نهادینه کرد.

DSC08570.JPG

وی افزود: بعد معنوی سپاه سبب شد تا این نهاد از سازمان‌های دیگر جدا و برتر شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد عنوان کرد: اگر دیروز در کانون فکه جنگیدیم امروز مقاومت اسلامی در لبنان، عراق و سوریه می‌جنگیم، امیدواریم شهدا الگوی همه ما باشند تا بتوانیم پرچم اسلام را در سراسر جهان به اهتزاز در آوریم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات