روایتی از عملیات حماسه ساز؛

رزمنده عملیات حاج عمران گفت: در عملیات حاج عمرانی منصور شهبازی نوجوان 14 ساله تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند با وجود مجروحیت در این عملیات حضور داشته باشد.

به گزارش لرستان خبر، محمود حسنوند شامگاه شنبه در یادواره 380 شهید عملیات حاج عمران در لرستان ضمن انتقاد از مراسم برگزار شده "جشن گلونی"، اظهار داشت: اگر یادواره شهدا و جلساتی یاد و خاطره شهدا برگزار نشود، ما شاهد برگزاری جلساتی خواهیم بود که این به دلیل این است که در پاسداشت یاد شهدا کوتاهی کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به این‌که جوانان امروز مانند جوانان دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند، افزود: نوجوانان و جوانان ما نسلی آگاه و بصیر هستند که اگر یک بار دیگر میدان برای امتحان باز شود، به خوبی وارد عمل می‌شوند.

 

این رزمنده عملیات حاج عمران عنوان کرد: در راستای گرامیداشت یاد شهدا ما با آسیب‌های دشمنان دانا و دوستان نادان روبه رو هستیم چراکه دشمنان تلاش می‌کنند یاد و خاطره جنگ و دفاع مقدس بیان نشده و مسیر آن را منحرف کنند.

 

وی تصریح کرد: دشمن در اواخر جنگ تحمیلی با تحریک و تقویت از سوی استکبار جهانی در جبهه‌های مختلف اقدام به انجام تحقیقاتی کرد.

 

حسنوند با اشاره به اجرای تاکتیک جدیدی از سوی دشمن با عنوان " دفاع متحرک"، بیان کرد: از جمله جبهه‌هایی که دشمن تحت تحقیق قرار داد، جبهه شمال غرب بود.

 

وی خاطرنشان کرد: تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) به جبهه شما غرب اعزام شدند چراکه این ارتفاعات مشرف به شهر پیران‌شهربود که تحت نفوذ دشمن قرار داشت.

 

این رزمنده عملیات حاج عمران گفت: در عملیات حاج عمرانی منصور شهبازی نوجوان 14 ساله تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند در این عملیات حضور داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: نوجوان شهبازی به دلیل سن کمی که داشت اجازه ورود به گردان را به او نداده بودند به همین دلیل تلاش کرد تا با شیرین‌زبانی خود را جای داد و  در نهایت توانست در مقر فرماندهی گردان جای گیرد.

 

حسنوند با اشاره به اشتیاق این نوجوان 14 ساله برای حضور آگاهانه در جبهه، خاطرنشان کرد: شبی که قرار بود عملیات حاج عمران انجام شود این نوجوان در خواب بود و ما او را بیدار نکرده و به سمت منطقه عملیات حاج عمران را افتادیم.

 

وی افزود: منصور بعد از بیدار شدن از خواب به تنهایی مسیر دشوار رسیدن به منطقه عملیاتی را طی کرده و در راه نیز مجروج شده بود، منصور و افراد مشتاق مانند منصور در جبهه زیاد بودند.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات