لرستان خبر گزارش می دهد؛

بلاتکلیفی ۶ مدرسه غرق‌شده در سد سیمره تا حبس دانش آموزان در استخری که در الیگودرز پلمب‌شده بود از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان بود.

به گزارش لرستان خبر،شورای آموزش و پرورش لرستان ظهر امروز با حضور استاندار لرستان برگزار شد تا برای مشکلات این حوزه راهکارهایی اندیشیده شود.

 

گودرز کریمی‌فر مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه اظهار داشت: از مصوبات جلسه قبل پیگیری عوارض ماده 16 قانون شوراهای آموزش و پرورش و مهلت شش‌ماهه حامل‌های انرژی برای بدهی یک‌میلیاردی مدارس بود که با شرایط موجود هنوز هم این مهلت باید تمدید شود.

 

وی افزود: اختصاص اعتباراتی از طرف استانداری که در اعتبارات سال 94 پیش‌بینی می‌شود و نیز مبلغ 150 میلیون تومان بابت تسهیل اسناد مالکیت ارائه شود که حدود یک هزار 600 مدرسه سنددار شده است که آرامشی برای آموزش و پرورش به وجود آورده است و نیز اخذ پنج درصد عوارض صدور پروانه شهرداری‌ها از مصوبات دیگر این جلسه بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: دیگر مصوبه ما برگزاری شانزدهمین جشنواره فیزیک معلمان ایران بود که از هشتم شهریور تا 11 شهریور در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود و تلاش ما نیز این است که در راستای لرستان شناسی نقش مؤثری داشته باشیم.

 

غرق شدن 6 مدرسه در سد سیمره

 

وی عنوان کرد: مشارکت اولیا در جهت کمک به مدرسه از دیگر مصوبات ما بود و در این زمینه یک میلیارد تومان مشارکت داشته‌ایم و درنهایت مصوبه آخر جلسه قبل تعیین و تکلیف بدهی خانه معلم به شهرداری بود.

 

کریمی فر در رابطه با احداث مدارس جایگزین برای مدارس زیر آب‌رفته سد سیمره، تصریح کرد: در زمان آبگیری سد سیمره شش مدرسه آموزش و پرورش در منطقه کونانی زیر آب‌رفته‌اند که هنوز مسئولان به وعده‌های خود برای احداث مدرسه جایگزین اقدام نکرده‌اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: با احداث سدهای ایوشان و مروک نیز تعدادی از مدارس به زیر آب رفتند ولی سد ایوشان و مروک و مبلغ اعتباری آن‌ها حل شد و مدارس در حال ساخت هستند ولی این شش مدرسه در منطقه کونانی که آبگیری شده است فعلاً بلاتکلیف است.

 

احداث کتابخانه عمومی در مدرسه دخترانه

 

وی بیان کرد: بعد از تخریب کتاب‌خانه عمومی 17 شهریور به دستور فرماندار وقت تصویب شد که قسمتی از فضای آموزشی هنرستان ام‌البنین به کتابخانه تبدل شود که سبب به وجود آمدن مشکلاتی در زمینهٔ آموزشی شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در شورای معاونان استان برگشت دادن این موضوع را مطرح کرده‌ایم که کتابخانه را از دل هنرستان بیرون آوریم.

 

وی افزود: بانک‌های عامل متعهد ساختن مدارس یک کلاسه شده‌اند ولی تاکنون کاری انجام‌نشده است.

 

پلمب استخر 20 میلیارد ریالی در الیگودرز

 

کریمی فر عنوان کرد: سال 90 یک خیر استخری برای آموزش و پرورش شهرستان الیگودرز با هزینه‌ای حدود دو میلیارد تومان تهیه‌کرده است و آموزش و پرورش نیز 80 میلیون تومان تجهیزات تهیه‌کرده است ولی استخری با این عظمت را شهرداری پلمپ کرده بود.

 

وی خاطرنشان کرد: برای این استخر مبلغ 283 میلیون تومان پرداخت عوارض صادرشده در صورتی که آموزش و پرورش و کلیه مدارس و واحدهای تابعه آن بازپرداخت عوارض و انشعابات آب، برق و فاضلاب معاف هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه عدم پرداخت املاک تعویضی با شهرداری از دستورات این جلسه است، گفت: هزار و 200 مدرسه فاقد سند در لرستان وجود دارد چه کارکنیم، حتی فضای اداره کل ما نیز سند ندارد پس باید بعد از تخریب شهرداری مدعی این شود.

 

رضوی رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: ساخت استخر الیگودرز زمانی انجام شد که نیاز مبرم آموزشی برای شنا وجود داشته است.

 

وی افزود: در محرم سال 89 از این خیر خواستیم که در زمین که کاربری آموزشی نیز داشته است یک استخر بسازد که این خیر نیز با نام حضرت امام حسین (ع) تقبل کردند.

 

پلمب استخر و حبس دانش آموزان

 

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان بیان کر: در سال 90 نوسازی شهرستان الیگودرز از شهرداری تقاضای پروانه ساخت کرد و مسئولان وقت معاف بودن از دریافت پروانه را دلیل ندادن پروانه اعلام کردند و بلافاصله ساخت‌وساز این مکان آغاز شد و بعد از اتمام در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: شهرداری نامه‌ای را در جهت تغییر کاربری به ما داده است درحالی‌که خود زمین کاربری آموزشی داشته است.

 

رضوی گفت: چند روز پیش نیز نامه‌ای برای ما فرستاده‌شده با این مضمون که پنج درصد از فروش بلیت استخر به شهرداری داده شود درحالی‌که دیوان عدالت اداری حکمی را برای سازمان ورزش و جوانان فرستاده است که کلیه مکان‌های ورزشی و فرهنگی از دادن هرگونه عوارض فروش بلیت و درآمد معاف هستند ولی شهرداری به این مسئله توجه نمی‌کند و سه بار این محل را پلمپ کرده است.

 

وی با ابین اینکه درحالی‌که شهرداری باید به دنبال ساخت مراکز رفاهی برای مردم باشد خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر درحالی‌که دانش آموزش داخل استخر بوده، شهرداری اقدام به پلمپ استخر کرده و دانش آموزان حبس شدند.

 

عمل نکردن مسئولان سد سیمره برای احداث مدارس جایگزین

 

وی درزمینهٔ هوشمند سازی مدارس عنوان کرد: هزینه‌ای از بین 50 تا 100 میلیون تومان برای تولید محتوا و ارتقاء امنیت شبکه داده شود.

 

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در رابطه با ساخت مدارسی که در روستاهای پشت سد سیمره به زیر آب‌رفته‌اند، گفت: درزمینهٔ سد سیمره در صورت‌جلسه قبل نیز اعلام آمادگی کردند که مدرسه 10 روستای آب‌گرفته را بسازند و این مصوب می‌شود که مسئولان مربوطه ظرف 15 روز این مسئله را تعیین تکلیف کنند، به نحوی که در دستور کار آموزش و پرورش قرار نگیرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات