- مواردی مثل برخی نورپردازی‌ها و یا احیانا موسیقی و... که فضا رو به سمت حرام میبره از قبل هماهنگ بشه که به هیچ وجه وجود نداشته باشه.

با تشکر از مخاطب گرامی برای ارسال این مطلب؛ هر چند ایشان گفتند قید بکنید من با مداح و کسب درآمد به اسم دین و ائمه به طور کامل مخالفم و این یک بدعتی شده در دین ما که مداحی و استفاده از نام مبارک اهل بیت(س) شده یک کاسبی و وسیله درآمد.
 
 
=================================================
-
 
درطراحی و آماده‌سازی کارت عروسی نوآوری بشه. مثلا جملات مذهبی و خطاب به امام زمان(عج) اینها کار بشه. ادبیاتش دینی باشه. مواردی مثل اینکه عکس‌برداری رو به ما بسپارید و... ذکر بشه.
 
 
- سالنی که انتخاب و هماهنگ میشه محیط مذهبی داشته باشه یا با بنر و ... که جملات زیبای دینی داشته باشه ورودی و ... تزئین بشه.
 
 
- مواردی مثل برخی نورپردازی‌ها و یا احیانا موسیقی و... که فضا رو به سمت حرام میبره از قبل هماهنگ بشه که به هیچ وجه وجود نداشته باشه.
 
 
- مداح خوب و بانشاط هماهنگ بشه و از قبل یکسری برنامه‌ها مثل برگزاری مسابقه و ... باهاش هماهنگ بشه.
-کلا چون عروسی‌های مذهبی هنوز به اون صورت جا نیافتاده و متاسفانه عروسی‌ها به سبک غربی و گناه‌آلود خیلی رواج داره یه آسیبی که عروسی‌های مذهبی معمولا پیدا میکنن اینه که مراسم اگه بخواد با رعایت حدود شرعی و بدون موسیقی و رقص و ... باشه اصطلاحا سرد برگزار میشه و عموم میهمان‌ها بی‌تفاوت میشن تو مراسم. 
 
 
راه‌حل این موضوعه اینه که هم کار مداح و هم برنامه‌ریزی‌های دیگه به این سمت بره که فضا تعاملی بشه و با نوآوری‌هایی میهمان‌ها در فضای جشن فعال بشن. از نوآوری‌هایی مثل: برگزاری مسابقه‌ با جایزه، شعرخوانی میهمانان، توجه به بزرگترهای فامیل مثل پدربزرگ‌ها، بخش ویژه‌ی کودکان، چرخیدن مداح یا میکروفون در سالن و شنیدن خاطرات عروسی سایر میهمان‌ها و ... حتما استفاده بشه. حتی اگه زمینه و فضا بود میشه به پخش کلیپ مذهبی یا شعرخوانی طنز زیبا فکر کرد. 
 
 
 
 
- اگه آدم هماهنگی پیدا شد و ظرفیت و زمینه‌‌ش بود برای قسمت زنونه مداح خانم برای کف‌زنی و ... هماهنگ بشه (با چارچوب مشخصِ شرعی).
 
- حتما حتما حتما قبلا از مراسم با یه فاصله‌ی مناسب، خانواده‌ی دوطرف رو از قبل همدل کنن و حتی چند نفر از اعضای اثرگذار فامیل که بین بقیه محبوبیت دارن و اثرگذار هستن رو باهاشون صحبت کنن و خواهش کنن که در ایجاد فضای شادِ بدون گناه عروس و داماد رو کمک کنن.
 
- در برخوردها احترام و اخلاق خوب و مهربانی و خوش‌برخوردی با همه‌ی مهمان‌ها از هر سلیقه و اعتقادی رو به جد در دستور کار داشت.
- تفکیک قسمت مردونه و زنونه و تدبیر برای جلوگیری از هرگونه اختلاط بسیار بسیار مهمه.
به این موراد میشه نکات و پیشنهادات دیگری رو هم اضافه کرد. منبع: تریبون یک منتظر
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    خوبه ولی در حد یک آرمان برای ما از خانواده هایی که این عقاید رو ندارن

نظرات