لرستان خبر گزارش می‌دهد؛

یکی از حواشی قابل تأمل همایش روحانی تنها نیست در بروجرد ، درخواست تفال زدن از پدر شهید حسینی به کتاب حافظ و سپس خواندن آن اشعار توسط استاد آواز در همایش بود.

به گزارش لرستان خبر، دولت تدبیر و امید در دو سال اخیر برای همراه کردن خانواده های معظم شهدا با خود سعی کرده است به طریق مختلف اقدام کند که بعضانوع  این استفاده سبب بی احترامی به خانواده های شهدا شده است.

 

احترام گذاشتن به خانواده شهدا سنت بسیار نیکویی است که باید ترویج داده شود ولی استفاده ابزاری امری نکوهیده و زشت است که نباید در جامعه اسلامی انجام شود.

 

متاسفانه حامیان دولت و اصلاح طلبان همواره برای رسیدن به اهداف سیاسی خود سعی کردند به طریقی پای خانواده های شهدا را به برنامه های حزبی خود بکشند و «استفاده ابزاری» کنند ولی از طرف دیگر بعد از حضور باشکوه و میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای مظلوم غواص فریاد وا مصیبتا سر دادند که چرا اینقدر جمعیت آمده و خواهان عزت ملی هستنند.

 

در هفته گذشته رسانه ها و شخصیت های اصلاح طلب و حامیان دولت به جای تشکر از مردم به خاطر حضور میلیونی خود در تشییع شهدای غواص که 9 دی دوباره ای رقم زدند از مردم عزیز و بصیر ایران اسلامی انتقاد کردند که چرا شعار مرگ بر آمریکا سردادید و چرا گفتید حاضر به سازش با کدخدا دنیا نیستید.

 

گروهای اصلاح طلب، دولت و حامیانش که در تفکرات  و عملکرد خود بعضا مغایر با اهداف شهدا عمل می کنند و به دلیل ترس از اینکه مردم ایران عاشق و شیفته شهدا هستند سعی می کنند شهدا را سکولار نشان دهند و عنوان کنند که شهدا کاری با سیاست نداشته و ندارند ولی از طرف دیگر خود برای خوب جلوه دادن در بین مردم، خانواده های شهدا را به همایش های خود دعوت کرده و متاسفانه بی احترامی می کنند.

 

اینکه گروهای اصلاح طلب و دولت فعلی همواره دچار «تناقض» در حرف و عمل هستند و این به خاطر سواستفاده از همه چیز برای رسیدن به اهدافشان است خود جای توضیح بسیار دارد ولی برای نمونه به یک اتفاق می پردازیم.

 

هفته گذشته در سالروز انتخاب دکتر حسن روحانی با رای 50.7 درصدی به عنوان رئیس جمهور یک جشن دولتی در بروجرد برگزار شد که خارج از اینکه در این جشن بازهم به نیروهای ارزشی انقلابی و دولت گذشته از سوی مسئولان استانی بسیار توهین و تهمت زده شد اتفاق دیگری نیز رخ داد تا بیش از پیش این موضوع را نشان دهد که این افراد دنبال استفاده ابزاری از خانواده های معظم و محترم شهدا هستند.

 

در این همایش دولت برای نشان دادن این نکته که خانواده های شهدا همراه دولت هستند از تعدادی از خانواده های معظم و محترم شهدا برای حضور در این جشن دعوت کرد.

در این جشن دولتی از پدر شهید حسینی خواشته شد به کتاب حافظ تفالی بزند و سپس این تفال توسط استاد آواز نغمه سرایی شود.

 

استاد آوازی که به ظاهر متوسل به فال حافظ شد

 

نکته جالب اینکه پدر شهید حسینی پس از بازنمودن کتاب حافظ شاهد صفحه ای بود که استاد آواز همایش در ادامه حتی یک کلمه از آن را به زبان نیاورد و آنچه خود در سر داشت را سرود.

 

استاد آوازی که به ظاهر متوسل به فال حافظ شد

 

قضیه از این قرار بود که استاد آواز برای هیجان بیشتر در بین حاضران در همایش درخواست کتاب حافظ نمود و عنوان کرد که می خواهد امروز هر صفحه ای از کتاب حافظ که در فال آمد را به صورت آواز بخواند.

 

این استاد آواز سپس رو به پدر شهید حسینی که در همایش حاضر بود کرد و گفت : شما تفالی بزنید و هر چه آمد من آنرا برای حاضران خواهم خواند.

 

استاد آوازی که به ظاهر متوسل به فال حافظ شد

 

پدر شهید حسینی هنوز لای کتاب را باز کرده بود که بالای سر وی حاضر شدم و تا تفال را زد از صفحه مورد نظر به صورتی برق آسا عکس گرفتم ، در این حین کمتر از کسری از ثانیه استاد آواز اجازه نگاه کردن به تفال را به پدر شهید حسینی ندارد و کتاب حافظ را از دست وی گرفت و روی صحنه رفت و با آب و تاب فراوان و از قبل برنامه ریزی شده ، اشعاری را مناسب برای همایش خواند که اصلا جزء تفال کتاب حافظ نبود.

 

شاید هم اصلاً از کتاب حافظ نبود ، خدا می داند....

استاد آواز گفت :

روز هجران و شب فرقت یار آخر شد   زدم این فال و گذشت اختر و کار آخر شد
آن پریشانی شب‌های دراز و غم دل   همه در سایه گیسوی نگار آخر شد
بعد از این نور به آفاق دهیم از دل خویش   که به خورشید رسیدیم و غبار آخر شد
شکر ایزد که به اقبال کله گوشه گل   نخوت باد دی و شوکت خار آخر شد
آن همه ناز و تنعم که خزان می‌فرمود   عاقبت در قدم باد بهار آخر شد
صبح امید که شد معتکف پرده غیب   گو برون آی که کار شب تار آخر شد
ساقیا عمر دراز و قدحت پرمی باد   که به تدبیر تو تشویش خمار آخر شد
باورم نیست ز بدعهدی ایام هنوز   قصه غصه که در دولت یار آخر شد
در شمار ار چه نیاورد کسی حافظ را   شکر کان محنت بی‌حد و شمار آخر شد
گرچه آشفتگی کار من از زلف تو بود   حل این عقده هم از زلف نگار آخر شد

منبع: بازتاب بروجرد

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی نظری(محب الحسن)

    بنده خدا حافظ فرصت نکردن شعر رو پایان بدن بنده کارشون رو پایان میدم

    عزت و شوکت و مردانگی ایرانی
    همه در دولت تدبیر شعار آخر شد...

نظرات