لرستان خبر گزارش می دهد؛

پادگان شفیع خانی پایتخت معنوی پرستوهای بی نام و نشان لرستانی این روزها بیش از گذشته اسیر غربت است

به گزارش لرستان خبر، به نقل از خبر افلاک، اگر میخواهی بدانی پادگان شفیع خانی همان دوکوهه لرستان کجاست از یاران شفیع خانی بپرس وای کاش خودت آن جا بودی تا بدانی شفیع خانی معراج شهدا بود.

 

نمی دانم چه شد که شفیع خانی معراج شهدای لرستان شد! شاید او را با خدا عهدی بود، که خاکش سجده گاه تعبد یاران امام (ره) شد.

 

پادگان شفیع خانی دو کوهه ی رزمندگان ،حرم راز است و پاسداران حریمش شهدا هستند ، شهدایی که هر شب در آن جا چشم به مکاشفه عالم غیب می گشودند.

 

پادگان شفیع خانی 2

 

"شفیع خانی" این آشیانه ی سراسر معنویت از پرستوهای بی نام و نشان خود حکایت ها دارد .

 

دل هزاران رزمنده ،بسیجی ،فرمانده و سرداران به جا مانده از رفقای خود در شفیع خانی پر است از حرف های نگفته برای نسل امروز .

 

شفیع خانی امروز بعد از گذشت سال ها تنها با یاد و خاطره رزمندگان لرستانی که زمانی سجده گاهشان بوده است روزگار می گذراند بدون این که خاطرات آن روزها برای کسی بازگو شود.

 

سکوت "شفیع خانی" غربت رزمندگان را فریاد می زند

 

 

سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر از رزمندگان دوران دفاع مقدس پادگان شفیع خانی را برخوردار از دو موقعیت مادی و معنوی می داند و در رابطه با موقعیت جغرافیایی این پادگان می گوید: پادگان شفیع خانی در 25  کیلومتری جاده اندیمشک - خرم آباد ، نزدیک به "زبیدات " خط پدافندی لشگر 57 حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بود.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان این که شفیع خانی به عنوان اختصاصی‌ترین پادگان لشکر 57 حضرت ابوالفضل (ع) جهت آموزش و تربیت رزمندگان مورد استفاده قرار می گرفت یادآورشد: رزمندگان لرستان از پادگان امام حسین (ع) خرم آباد برای سازماندهی به "پادگان شفیع خانی" می رفتند و بعد از آموزش و مهیا شدن به مناطق جنگی اعزام می شدند.

 

برادر بازگیر درخصوص محدوده جغرافیایی این پادگان گفت: ازدژبانی به بعد حدود 2 کیلومتر که وارد می شدیم مقر فرماندهی لشگر وسط پادگان قرار داشت، سمت مشرق گردان های پیاده ، حسینیه و دفترمعاونت های ستادی لشگر استقرار داشتند، جنوب پادگان محل اتراق گردان های تخصصی ، سمت مغرب پادگان محل اتراق گردان های تخصصی همچون اطلاعات عملیات و تخریب بود ، ودر شمال غرب آماد حضور داشت ، دم دژبانی مهمات و شمال غربی پادگان ، محل انجام رزمایشات بود.

 

پادگان شفیع خانی دوران دفاع مقدس

وی به عنوان یکی از رزمندگان حاضر در پادگان شفیع خانی مراحل حضور مردان رزم لُردر پادگان شفیع خانی را به مناسک حج تمتع تشبیه می کند و ادامه می دهد : شفیع خانی ؛ دو کوهه لرستان ،پایتخت معنوی هزاران بسیجی، جانباز، سردارو رزمنده حکم عرفات را برای پرستوهای بی نام و نشان لرستانیداشت چرا که آن جا محلی برای بیتوته کردن ، راز و نیاز با خدا، خواندن نماز ، دعا وبررسی عملکرد خود قبل از ورود به رمی الجمرات و مبارزه با شیطان و استکبار بود.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان این که رمز پیروزی لشگر 57 حضرت ابوالفضل (ع) در بسیاری از عملیات ها آموزش معنوی بچه ها در پادگان شفیع خانی بود اظهار کرد: هر نیروی نظامی برای ورود به میدان مبارزه ابتداباید آموزش نظامی ببیند ، در صورتی که در پادگان شفیع خانی آموزش معنوی رزمندگان بر آموزش نظامی آنان برتری داشت.

 

برادر بازگیر در خصوص فلسفه نامگذاری این پادگان به نام شهید شفیع خانی گفت: شهید محمد شفیع خانی جوان تهرانی و بی آلایشی بود که در یکی از دبیرستان های خرم آباد به عنوان دبیر دینی-عربی مشغول خدمت به مردم بود.

 

وی در رابطه با ویژگی های اخلاقی شهید شفیع خانی گفت: شهید شفیع خانی فردی معنوی و عارف بالله با برخورد بسیار معنوی بود که با جذبه خود بعد از چند ماهی اکثر بچه ها ی دبیرستان را برای رفتن به سمت جبهه های حق علیه باطل مشتاق کرد.

 

این جانباز دوران دفاع مقدس یادآور شد: شهید شفیع خانی بعد از وارد شدن به مجموعه سپاه مدتی به عنوان مسوول عقیدتی لشگر و بعد به عنوان رییس ستاد لشگر 57 حضرت ابوالفضل (ع) انتخاب شد که سرانجام در عملیات «والفجر6» به شهادت رسید وبه دلیل این که اکثر بچه ها  او را دوست داشتند بعد از شهادت وی نام این پادگان را شفیع‌خانی گذاشتند.

پادگان شفیع خانی 1

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد با ابراز ناراحتی از تخریب دیوارهای پادگان که نقاشی، تبلیغات و دست خط شهدا از زمان جنگ بر روی آن ها به یادگار مانده بود1 تصریح کرد: پادگان شهید شفیع خانی باید به عنوان یکی از بناها و آثار دفاع مقدس بازسازی شود، چراکه این پادگان از موقعیت خوبی برای نشان دادن و انتقال رشادت های رزمندگان‌ لرستانی به بسیجیان جوان امروز برخوردار است.

 

وی با بیان این که وجب به وجب این پادگان برای پیشکسوتان جنگ که امروز کوله بارِ نقل روایت مردانگی و ایثارهمرزمان شهید خود را بر دوش می کشند خاطره است افزود: شفیع خانی باید مثل پادگان‌هایی همچون دوکوهه و ابوذربرای بیان روایت گری پیسکسوتان جنگ  ازتجمع های سراسرمعنویت مجاهدان لرستانی در این پادگان و انتقال ارزش ها به نسل جدید احیا شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد تأکید کرد: احیای پادگان شهید شفیع خانی که زمانی محل آموزش معنوی رزمندگان بسیجی لرستانی بوده است کمک ،توجه و همت همه جانبه از سوی مردم و مسوولین را می طلبد .

 

 برادر بازگیر با اشاره به این که این پادگان در مسیر کاروان‌های راهیان نور است و می تواند اردوگاهی برای زائران مناطق عملیاتی باشد گفت:  پیگیری این مسئله هزینه و مبالغ هنگفت آن چنانی نمی خواهد فقط کافی است مسیر اتوبوس ها برای ساعتی درجهت پادگان شفیع خانی کج شود.

 

وی افزود: پادگان شفیع خانی برای برگزاری اردوهای آموزشی و دانش آموزی از موقعیت معنوی و جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار است.

 

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد خاطرنشان کرد: حضور جوانان امروز در مکان های مقدسی همچون "شفیع خانی" که محل نجواهای عاشقانه و خالصانه رزمندگان دوران دفاع مقدس با پرودگار و اهل بیت(ع)  بوده است به منزله ی واکسینه آن ها دربرابر تهاجمات فرهنگی غرب واستکبار است .

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبر افلاک

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • نورالحسینی

    شهر ياران بود و خاك مهربانان اين ديار
    مهربانی را چه آمد شهر یاران را چه شد

نظرات