رئیس اداره‌کل کتابخانه‏‌های عمومی لرستان:

لرستان خبر: رئیس اداره‌کل کتابخانه‌‏های عمومی لرستان گفت: استان لرستان و شهرستان بروجرد با کمبود فضا در کتابخانه‌های عمومی مواجه است به‌گونه‌ای که در زمینه تعداد کتابخانه‌های عمومی، استان لرستان در رتبه چهار استان کمتر برخوردار در کشور قرار دارد.

به گزارش لرستان خبر، رضا مختارپور عصر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان بروجرد اظهار داشت: عدم تقویت کتابخانه‌های عمومی ورود به عرصه کتاب‌های الکترونیک را با شکست مواجه می‌کند.

 

وی بر لزوم ایجاد انگیزه در مردم برای مطالعه کتاب تأکید کرد و افزود: در راستای تحقق این امر و نیز جذب جوانان به کتابخانه، باید فضای فیزیکی و ساختمانی مناسبی را برای کتابخانه‌ها فراهم کرد.

 

رئیس اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان عنوان کرد: استان لرستان و شهرستان بروجرد با کمبود فضا در کتابخانه‌های عمومی مواجه است به‌گونه‌ای که در زمینه تعداد کتابخانه‌های عمومی، استان لرستان در رتبه چهار استان کمتر برخوردار در کشور قرار دارد.

 

وی بر لزوم ترغیب واقفان به وقف در زمینه کتابخانه تأکید و تصریح کرد: در استان لرستان از مجموع 31 کتابخانه، تنها سه کتابخانه از ابتدا به عنوان استفاده کتابخانه‌ای راه‌اندازی شده‌اند.

 

مختارپور بیان کرد: برای نخستین بار در استان مجوز استفاده از فضای کتابخانه‌ها برای سایر نهادها گرفته شده که تلاش می‌شود اجرای این امر از ابتدای مهرماه امسال عملی شود و شهرستان بروجرد با داشتن پنج کتابخانه عمومی ظرفیت مطلوبی در اجرای این مهم دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: براساس این مجوز نهادهایی مانند آموزش و پرورش می‌توانند با مشخص نمودن یک روز مشخص از کتابخانه‌های عمومی استفاده کنند.

 

رئیس اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: با توجه به نگرانی که در زمینه تبدیل کتابخانه‌های عمومی به قرائت‌خانه وجود دارد، بنابراین تلاش می‌شود تا محیط کتابخانه به فرهنگ‌سرا و محلی برای انجام فعالیت‌های فوق برنامه تبدیل شود.

داوود پهلوان، مدیر امور کتابخانههای عمومی بروجرد نیز در این نشست اظهار داشت: با همکاری شهرداری، ادارات کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی سه ایستگاه مطالعه در پارک‌های سطح شهر بروجرد احداث شد.

 

وی هدف از احداث این ایستگاه‌ها را استفاده شهروندان از منابع کتاب در طول روز عنوان کرد، افزود: در مرحله نخست حدود 100 جلد کتاب در 15 عنوان در هریک از ایستگاه‌ها قرار گرفت این در حالی است که افراد می‌توانند کتاب‌ها را برای خود نگهدارند که در این صورت کتاب جدید جایگزین می شود.

 

مدیر امور کتابخانه‌های عمومی بروجرد عنوان کرد: شهرداری بروجرد در سال 93 موظف شد در راستای پرداخت سهم 0.5 درصدی از درآمدها 242 میلیون تومان به اداره کتابخانه‌ها پرداخت کند که در حال حاضر 154 میلیون تومان پرداخت نشده است.

 

وی از آمادگی این اداره برای تقسیط بدهی شهرداری خبرداد و تصریح کرد: امسال شهرداری بروجرد در راستای پرداخت سهم 0.5 درصدی در چهار مرحله و در هر مرحله 31 میلیون تومان پرداخت نموده است.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات