روایت حسن شمشادی از سال‌ها فعالیت‌ در سوریه‌،

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ‌در خصوص سال‌های خدمت خود در سوریه گفت: سه سال در سوریه به همه مردم اعلام کردیم که آنچه که در سوریه می‌گذرد، یک جنگ نیابتی است.

به گزارش لرستان خبر، حسن شمشادی عصر امروز در همایش فرهنگی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: هیچ عاملی به جز اعتقاد به راه و هدف نمی‌تواند، یک خبرنگار جنگ و بحران را در مقابل مسیر مرگ و شهادت قرار دهد.

 

 

خبرنگار صدا و سیما در سوریه ادامه داد: تنها یک گزارش یا یک تصویر خبری می‌تواند، یک موج خبری را از واقعیت‌هایی که خیلی‌ها نمی‌خواهند مردم متوجه شوند و بدانند به راه‌اندازد.

 

 

وی در خصوص سال‌های خدمت خود در سوریه، بیان کرد: سه سال در سوریه به همه مردم اعلام کردیم که آنچه که در سوریه می‌گذرد، یک جنگ نیابتی است.

 

 

این خبرنگار لرستانی تبیین کرد: جنگی که در آن یک لشکر 120 هزار نفره با 85 ملیت در یک کشور در مقابل یک مردم، یک نظام و یک دولت می‌جنگند، یک جنگ نابرابر است.

 

 

شمشادی اضافه کرد: این گروه‌ها و این ارتش‌ها خونخوارترین انسان‌های روی کره زمین هستند که اسامی مختلفی دارند و معرف‌ترین آن‌ها گروهک تروریستی داعش است.

 

 

خبرنگار سازمان صدا و سیمای کشورمان در سوریه درباره گروهک تروریستی داعش گفت: این گروه در یکی از حمله‌های خود به یکی از پادگان نظامی عراق آن را در محاصره خود قرار داد.

 

 

وی در ادامه افزود: بعد از دستگیری تمام سربازان و آزاد کردن سربازان اهل سنت از ساعت هشت صبح تا ساعت هفت غروب با خوشحالی کامل یک هزار و 800 سرباز جوان شیعه عراقی را قتل و عام کردند.

 

 

 شمشادی در پاسخ به این سئوال که چه عاملی باعث می‌شود، یک خبرنگار خود را در چنین شرایط خوف‌ناکی قرار دهد، توضیح داد: تنها اعتقاد می‌تواند چنین خبرنگاری را سر پا نگه دارد و به وی انرژی پیمودن ادامه مسیر را بدهد.

 

 

خبرنگار صدا و سیمای کشورمان در سوریه تأکید کرد: خبرنگار بی‌سلاح است و وسیله‌ای برای محافظت از خودش ندارد، چراکه برای جنگ نرفته است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی به مسئولیت و هدف یک خبرنگار آگاه است و این را به خوبی می‌داند.

 

 

شمشادی، خبرنگار را سرباز پیاده نظام جنگ نرم دانست و یادآور شد: شهادت این سرباز یعنی کور کردن چشم هزاران نفر؛ دشمنان با کشتن و از بین بردن خبرنگاران یعنی نمی‌خواهند، مردم ببینند و متوجه شوند که چه جنایات زشتی را مرتکب می‌شوند.

 

 

خبرنگار صدا و سیما در سوریه، خطاب به تمام خبرنگاران تأکید کرد: خبرنگاری در جنگ و بحران هزینه دارد، بی‌مهری، بی‌حرمتی و تهدید را به دنبال دارد و حتی ممکن است، ارمغان شهادت برای شما باشد.

 

 

وی در ادامه اضافه کرد: بنده به عنوان کسی که سابقه هشت سال خبرنگاری در جنگ و بحران را دارم، می‌گویم که خبرنگاری عرصه پرخطری است و اگر کسی به دنبال هدفی به جز اعتقاد به مسئولیت خود است، باید با این عرصه خطیر خداحافظی کند.

 

 

شمشادی از جانباز خبرنگار ایران سید حسن حسینی یاد کرد و گفت: همه ما در وظیفه محول شده و مهم خبرنگاری باید این عزیز را سرلوحه و الگوی خودمان قرار دهیم.

 

 

وی در پایان با اشاره به 17 مردادماه سال 1377 و شهادت محمود صارمی در کنسول‌گری مزارشریف بیان کرد: این شهید بزرگوار آخرین خبر خود را از مزارشریف مخابره کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد، ما نیز یاد و خاطره این خبرنگار عرصه جنگ و بحران را گرامی می‌داریم.

 

منبع: خبرگزاری فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات