لرستان خبر گزارش می دهد؛

ظهر یکشنبه نزدیک به صد نفر از معلمان پیش‌دبستانی در ورودی سالن اجتماعات علامه طباطبایی خرم‌آباد برای صحبت کردن با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در راستای اعتراض خود نسبت به عدم جذب آن‌ها در آموزش‌وپرورش تجمع کردند.

به گزارش لرستان خبر، ظهر یکشنبه نزدیک به صد نفر از معلمان پیش‌دبستانی در ورودی سالن اجتماعات علامه طباطبایی خرم‌آباد برای صحبت کردن با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در راستای اعتراض خود نسبت به عدم جذب آن‌ها در آموزش‌وپرورش تجمع کردند.

 

 

یکی از معلمان در گفت‌وگو با لرستان خبر گفت: مشکل ما این است که بین 10 تا 13 سال سابقه تدریس پیش‌دبستانی در روستاهای دورافتاده داریم.

 

۲۰۱۵۱۰۰۴_۱۱۳۶۰۶(2)

 

وی عنوان کرد: حالا که بخشنامه برای جذب آمده است یک تفکیک رشته‌های مرتبط و غیر مرتبط برای ما مشخص کرده‌اند و اگر غیر مرتبط بوده‌ایم چرا همان 10 سال پیش ما را غیر مرتبط اعلام نکرده و بیرون کرده‌اند تا امروز این‌گونه با ما برخورد نشود

 

 

جذب معلمان پیش دبستانی نیازمند مساعدت اداره کل آموزش و پروش لرستان

 

 

این معلم افزود: زمانی که بخشنامه وزارت خانه آمده، اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان دو بند حساب بیمه و تأییدیه امور مالی منطقه مبنی بر دریافت حقوق از اعتبارات دولتی را حذف کرده پس زمانی که توانسته این دو بند را حذف کند می‌تواند بند رشته غیر مرتبط را نیز حذف کند و مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان توان حذف این بند را نیز دارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان افرادی با مدرک دیپلم نیز جذب‌شده است، بیان کرد: طوری که این دو بند را حذف شده می شود این بند را هم حذف کرد و اگر حذف نمی‌کند قانون را برای همه اجرا کند، یا همه ‌یا هیچ کس.

 

۲۰۱۵۱۰۰۴_۱۱۳۷۵۳

 

این معلم همچنین تصریح کرد: چندین استان بزرگ ازجمله خوزستان این بند را حذف کرده‌اند و حتی افراد دیپلم را نیز جذب کرده‌اند اما برای ما با این سابقه کار نمی‌دانم چرا ممکن نیست.

 

 

دیگر معلمی بیان کرد: ظرفیت جذب معلمان پیش‌دبستانی کم است و باید ظرفیت پذیرش و جذب معلمان پیش‌دبستانی بالا برود تا معلمان باسابقه دارای رشته‌های تحصیلی مرتبط جذب شوند.

 

 

 فقط نیروهای شرکتی مرتبط جذب ‌شده‌اند

 

 

یکی دیگر از معلمان حاضر در محل در جمع خبرنگاران گفت: آموزش‌وپرورش استان تنها نیروهای شرکتی دارای رشته تحصیلی مرتبط را جذب کرده است.

 

 

وی گفت: معلمانی که امروز اعتراض دارند رشته‌های تحصیلی مرتبط و غیر مرتبط دارند و این معلمان سابقه تدریس پنج تا دوازده سال دارند و حتی با رشته تحصیلی مرتبط جذب نشده‌اند درحالی‌که معلمان شرکتی با سابقه شش ماه تدریس جذب ‌شده‌اند.

 

۲۰۱۵۱۰۰۴_۱۱۲۵۳۴

 

 مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در بین این معلمان حضور پیدا کرد تا جوابگوی بعضی از ابهامات و سوال ها باشد اما به دلیل پاره ای از مشکلات و بی نظمی موجود، محل را ترک کرد. 

 

 

معلمان پیش‌دبستانی مرتبط بر اساس نیاز و امتیاز به‌صورت حق‌التدریس جذب می‌شوند

 

 

گودرز کریمی فر، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان در جمع خبرنگاران در رابطه با جذب معلمان پیش‌دبستان با رشته‌های غیر مرتبط، اظهار داشت: معلم‌های پیش‌دبستانی در رشته‌های مرتبط بر اساس شیوه‌نامه و نیاز استان به‌صورت حق‌التدریس و بر اساس امتیاز و نیاز جذب می‌شوند.

 

۲۰۱۵۱۰۰۴_۱۱۳۵۵۰

 

وی در رابطه با جذب نیرو با رشته‌های غیر مرتبط، بیان کرد: هیچ استانی مربی با رشته تحصیلی غیر مرتبط را جذب نکرده است و غیر مرتبط نمی‌تواند بیاید مگر اینکه مصوبه مجلس باشد، ما مطیع قانون هستیم و بر اساس قانون اعلام‌شده عمل می‌کنیم.

 

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان عنوان کرد: اگر افراد دارای رشته‌های مرتبط جذب نشوند و سهمیه اضافی باقی بماند ممکن است در ماه‌های آینده مجوز جذب افراد با رشته‌های تحصیلی نیمه مرتبط داده شود.

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات