فرمانده سپاه لرستان در گفت و گو با لرستان خبر؛

فرمانده سپاه لرستان در مورد مسائل استانی،ملی و بین الملل به ارئه اخبار و توضیحاتی پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه لرستان در گفت و گو با سایت تحلیلی خبری لرستان خبر، در مورد مسائل استانی،ملی و بین الملل به ارائه اخبار و توضیحاتی پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 

مشروح این گفت و گوی کوتاه را بخوانید

 

 

 

سپاه لرستان چه تمهیداتی برای تسهیل سفر اربعین پیش بینی کرده است.

 

 

زیارت اربعین سال گذشته با استقبال خوب مردمی روبرو شد و بر طبق آماری که ما داریم نزدیک به پنج هزار نفر از استان به این سفر مشرف شدند که البته با مشکلاتی همچون حمل و نقل و اسکان مواجه شدند که برای تسهیل این امر، سپاه استان و همچنین استانداری برنامه هایی دارد.

 

 

یکی از برنامه های اصلی ما در سفر اربعین امسال، دایر کردن موکب است. تاسیس موکب فواید فروانی برای زوار دارد که جلوگیری از سرگردانی زوار لرستانی یکی از فواید اصلی ایجاد محل اسکان است.

 

مورد دیگری که سپاه لرستان و دیگر دستگاه های استان قرار است به آن ورود کنند تسهیل حمل و نقل مسافران به شهر مهران است و سال گذشته زوار لرستانی از این ناحیه دچار مشکل شدند و با هماهنگی که با آقای استاندار شده، قرار است چندین دستگاه اتوبوس برای حمل مسافران در مسیر رفت و برگشت به مهران تدارک دیده شود.

 

 

دور جدید حمایت های ایران از محور مقاومت با توجه به تحولات جدید سوریه چگونه است.

 

 

یکی از پایه های اصلی انقلاب اسلامی ایران از روز اول تشکیل نظام، حمایت از مظلوم در برابر ظالم است و زمانی که کشور مظلوم و ستمدیده از جوامع اسلامی باشد رویکرد حمایتی جمهوری اسلامی پررنگ تر می شود. به طور کلی سیاست حمایتی جمهوری اسلامی بر پایه توانمند سازی نیروهای داخلی کشور ستمدیده است که این کار از طریق مستشاری،آموزشی و مشاوره ای انجام می شود و جمهوری ایلامی ایران در سوریه این گونه عمل کرده است که یک نمونه را می توانید در تشکیا نیروهای دفاع مردمی سوریه توسط سردار همدانی مشاهده کنید و ایران به دلیل محدودیت های موجود نمی تواند در هر کشوری حضور مستقیم نظامی داشته باشد بنابراین کمک ما به کشورهای مثل سوریه و عراق و لبنان، در جهت توانمندسازی نیروهای داخلی آن کشورهاست.

 

 

دلیل حضور روسیه در سوریه چیست.

 

 

روسیه بیشتر به دنبال منافع خود در سوریه است و دلیل آن را هم حضور هفت هزار نفر از اتباع کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق، همچون ازبکستان،تاجیکستان،چچن و اینگوش در سوریه اعلام کرده است و تصمیم گرفته به جای اینکه در نزدیکی مرزهای خود با تهدید امنیتی از ناحیه این افراد مواجه شود در سوریه آن ها را از بین ببرد و در واقع تحولات اخیر در محور مقاومت یک جور تلاقی منافع برای کشورهای ایران، روسیه، سوریه، عراق و لبنان است و این نیست که بگوییم ما نیازی به کشور روسیه داشته باشیم بلکه یک نوع تلاقی منافع است.

 

 

هم اکنون وضعیت در سوریه خیلی خوب است و نزدیک 220 کیلومتر متر مربع از دست گروه های تروریستی آزاد شده است و اگر وضعیت به این منوال پیش رود توفیقاتی حاصل می شود. در کشور عراق هم وضعیت در الانبار خیلی خوب است و الرمادی هم از سه طرف محاصره شده و عن قریب است که الرمادی هم آزاد شود و به طور کلی نحوه حمایت ما هم در کشور عراق همانند سوریه در جهت توانمند سازی نیروهای عراقی است.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • عباسی


    خبر بسیار خوبی بود, به امید موفقیت در این راه...

  • علی

    خدا خیرتون بده عالیه

  • محمدحسن

    خدا خیر بده این سردار عزیز رو.....

  • ناشناس

    خدا خیرش بده این سردار عزیز را و خدا حفظش کند .
    اما کاش نفوذ دشمن را در ... بروجرد را هم میدید و درک می کرد . ای کاش فتنه ای را که در بروجرد در حال برنامه ریزی است را میشناخت . ای کاش ؟!!!!
    به امید نابودی منافقانی که در لباس سبز ولایت در حال ترویج تفکر جریان انحرافی هستند .
    کاش میشد مدارک آن را فاش کرد.

    • راه ما راه شهداست

      در خصوص نظر این دوستمون باید گفت که سردار از همه چیز خبر دارد و انشاالله بعد از انتخابات به حساب تک تکشان خواهد رسید از اون فرماندشون بگیر تا اون زیر دستاش،مگر سپاه جای جریان انحرافی است،به زودی سزای کارشون رو خواهند دید

  • محسن

    درود برسردار عزیز

نظرات