پس از دعوت فتنه‌گران؛

دانشگاه لرستان پس از دعوت فتنه‌گران و ممانعت از حضور شخصیت هایی نظیر سعید جلیلی و حجت الاسلام طائب، این بار دست به شاهکار جدیدی زده و فیلمی غربی، «بدون سانسور» و با «صحنه‌های غیراخلاقی» را در این دانشگاه اکران کرده است.

به گزارش لرستان خبر، در ادامه سلسله اتفاقات تاسف بار فرهنگی در دانشگاه لرستان، در روز شنبه 16 آبان ماه جاری فیلم «300»  با زبان اصلی، بدون سانسور و با به تصویر کشیدن صحنه های غیراخلاقی در دانشگاه لرستان اکران شد.

 

اکران این فیلم که توسط انجمن های علمی این دانشگاه و در ظاهر برای نقد بوده اما با پخش صحنه های غیراخلاقی و زننده در سالنی که دانشجویان پسر و دختر کنار هم حضور داشتند سبب اتفاقاتی ناخوشایند شد.

 

پخش موسیقی «رپ» قبل از قرائت قرآن آن هم در ماه محرم از دیگر شاهکارهای این برنامه بوده که در سایه چراغ سبز مسولان فرهنگی دانشگاه لرستان انجام شده است.

 

در یک سال اخیر فضای فرهنگی –سیاسی دانشگاه لرستان روزبه روز در حال سقوط بوده و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در غفلت قسمت فرهنگی دانشگاه به تنهایی بار فرهنگی دانشگاه را به دوش کشیده اما این کار به تنهایی هم جواب نداده است.

 

بعد از پهن کردن فرش قرمز زیر پای فعالان فتنه 88، مخالفت با حضور چهره های انقلابی و ارزشی نظیر سعید جلیلی و حجت الاسلام طائب در دانشگاه و ... حالا اکران یک فیلم غربی با صحنه های غیراخلاقی و جنسی تنها گوشه ای از شاهکار مسولان دانشگاه لرستان در یک سال اخیر است.

 

سارا یکی از دانشجویان حاضر در سالن در مورد این اتفاق می گوید: به ما گفتند که نقد فیلم «300» است اما وقتی فیلم شروع شد با دیدن صحنه های غیراخلاقی و بدن سانسور روبه رو شدیم.

 

وی می گوید: مجریان برنامه اجازه پخش صحنه های غیر اخلاقی و زننده را می دادند و بعد می رفتند فیلم را چند ثانیه جلو می بردند.

 

سارا با اشاره به پخش موسیقی «رپ» در ابتدای برنامه نیز گفت: قبل از این که در سالن قرآن قرائت شود موسیقی «رپ» پخش شد که با انجام حرکات موزون بعضی از دانشجویان پسر و دختر همراه بود.

 

وی عنوان کرد: من به همراه دو نفر از دوستانم وقتی ادامه پخش این صحنه های غیراخلاقی را دیدیم سالن را به نشانه اعتراض ترک کردیم و حتی به برخی از مسولان دانشگاه نیز اعتراض خود را نشان دادیم.

 

دانشجو دانشگاه لرستان در پرسش به این سوال که واکنش مسولان دانشگاه به اعتراض شما چی بود؟ اظهار داشت: مسولان دانشگاه به اعتراض ما به پخش صحنه های غیراخلاقی و زننده در سالنی که دختر و پسر کنار هم بودند واکنشی نشان نداند و شاید هم رضایت داشته که سکوت کردند.

 

سارا وضعیت فرهنگی دانشگاه لرستان را بسیار بد توصیف می کند و می گوید: متاسفانه در یک سال اخیر گویی همه چیز در دانشگاه لرستان عوض شده و مسولان فرهنگی دانشگاه فضا را برای کارهای غیرفرهنگی باز گذاشته اند گویی که انقلابی دیگر شده است.

 

وی افزود: دفتر نهاد رهبری در کنار جامعه اسلامی و بسیج در این فضا به کارهای فرهنگی ارزشی می پردازند اما حوزه فرهنگی متاسفانه در مسیری دیگر هستند.

 

به سراغ میثم یکی دیگر از دانشجویان حاضر در سالن اکران فیلم با صحنه های غیر اخلاقی رفتیم تا نظر وی را نیز بدانیم.

 

میثم می گوید: برای من خیلی جالب بود که در دانشگاه چنین فیلمی پخش می شود و می توان در کنار جنس مخالف چنین فیلمی را دید.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما موافق پخش صحنه های غیر اخلاقی هستید گفت: نه من موافق نیستم چون بالاخره خیلی زشت بود که دختر و پسر کنار هم هستند و صحنه های غیراخلاقی می بینند.

 

دانشجو دانشگاه لرستان عنوان کرد: خوشبختانه فضای دانشگاه لرستان خیلی باز شده و سخت گیری مذهبی و اخلاقی خیلی کم شده است اما پخش این صحنه ها بیش از حد زننده و زشت بود

 

 

امیر علی از دیگر دانشجویان حاضر در سالن می گوید: معلوم نیست فضای دانشگاه لرستان به کدام سمت پیش می رود.

 

وی تصریح کرد: وقتی در کمتر از دو سال سه معاون و سه مدیر فرهنگی سرکار میاد و برکنار می شود و خیلی از این افراد تخصص این کار را ندارند باید هم وضعیت فرهنگی تاسف بار باشد.

 

امیرعلی اظهار داشت: برای من جای سوال دارد مثلا چطور برای یک برنامه شهدا مسولان فرهنگی اینقدر سنگ اندازی می کنند اما برای پخش صحنه های غیراخلاقی و ... راحت مجوز می دهند؟ چرا کسی با معاونت فرهنگی و مسولان دانشگاه برخوردی نمی کند؟

 

وی بیان کرد: چند روز قبل می خواستند خانم کولایی که یک فعال فتنه است را به دانشگاه بیارند که حتی مسولان دانشگاه چراغ سبز نشان داده بودند ولی با برنامه های ارزشی مخالفت می کنند.

 

بنا براین گزارش، در کمتر از دو سال اخیر سه بار مسولان فرهنگی دانشگاه عوض شده و افرادی که تخصصی ندارند به کار گماشته شده و سبب شده که وضعیت فرهنگی و سیاسی دانشگاه لرستان رو به سقوط رفته و شاید اگر فکری نشود در آینده ای نزدیک یک بحران فرهنگی در دانشگاه لرستان ایجاد شود که علاوه بر فضای دانشگاه وفضای استان را هم با چالش مواجه کند.

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • فریبا

    خدا لعنت کند کسانی را که میخواهند فکروذهن جوانان را با فیلمهای مبتذل به بیراهه بکشانند اطمینان دارم قصدآنها فقط وفقط منحرف کردن جوانان است وبس.

  • ساحل


    واقعا خدا لعنت کنه کسی رو که اینکار را کرده ..... حالا خوبه بی سواد نیستن و تو دانشگاه دارن درس می خونن و و باید آینده این مملکت رو بسازند.....کجا داریم می رویم
    خدا همه رو هدایت کنه...... الهی آمین

  • بنده خدا

    متاسفم واااااقعا

  • مصطفی

    سلام. فضای فرهنگی دانشگاه لرستان اصلا وضعیت مناسبی ندارد انگار واقعا عده ای نفوذی هستند و قصد دارند عمدا فرهنگ غیر ارزشی و غربی را ترویج گنند

    البته وقتی خیلی از عوامل مورد دارند دیگر باید منتظر برداشت محصولی فاسد هم بود

    خدا به اخر عاقبت این دانشجویان بنده خدا رحم کند

  • شهباز

    تو این استان لرستان اصلا معلوم نیست چه خبره

    مگه ادم های انقلابی تو این استان خواب هستند؟
    چند وقت ئیش که طلبه رو با چاقو زدند

    بعدش که مدیر ارشاد به علما توهین کرد

    بعدش که اون فیلم رقص مختلط راه افتاد

    و حالا هم که فیلم صحنه دار

    راستی کار مسولان نظارتی استان چیه؟

    چرا خواب هستند؟

  • خواب برده

    تشکل های دانشجویی رو ظاهرا خواب برده
    شرم باد بر این اتفاق

  • سوسن

    یک زمانی رستان مظهر غیرت و انقلابی گری بود حتی سال 79 بچه ارزشی ها نگذاشتند که پای امثال سروش به استان شهیدپرور لرستان بازبشه اما امروز...

    معاون فرهنگی این دانشگاه چکاره است؟ چرا برکنار نمی شود؟ ایا بازهم دست های ئشت پرده در میان است؟

  • ناشناس

    نهاد هم فقط دنبال عزل نصبه.خواهشأ نقد مارو هم بذار

  • از قم

    عزیزان من دنیا همیشه شمر و یزید داره /مردم لرستان مردم دوس داشتنی هستن / ولی تاسف از اینکه شمر زمان در لرستان هم نمایان شده

  • سمیه

    وقتی کسی به ارزش ها اعتقاد عملی نداشته معلومه چه میشه

    مسولان دانشگاه لرستان دارای سابقه ای مشخص هستند و در فتنه 88 حامی اصلی فتنه بودند

    نفوذ عمیقی فرهنگی تو دانشگاه ایجاد شده و در استان هم همیجور

    پخش صحنه های غیراخلاقی که نشان اوج ابتذاله

  • ناشناس

    مقصرین این کار باید فورا اخراج بشن

  • ناشناس

    مقصرین این کار باید فورا اخراج بشن

  • ناشناس

    دانشگاه به خودی خود مشکلی ندارد
    هر مشکلی هست از حزب اللهی بودن ماست
    اگر حزب اللهی ها که ادعای خط مقدم بودن دارن میرفتن جلسه دیدن این فیلم ضد ایرانی رو بهم میزدن دیگه کسی جرات این حرکات رو پیدا نمیکرد.
    الی ماشالله بسیج داشنجویی و نهاد نمایندگی هم به حالت اغما فرو رفتن و استراتژِی محافظه کاری پیش گرفتن.

  • ناشناس

    دوستان متاسفانه تو دانشگاه لرستان دیگر خبری از نهاد رهبری،بسیج و...نیست!بایدم این اتفاق بیفته...همه خوابن

  • سیده

    چرا این قدر دروغ نوشتید ؟ من خود در سالن بودم اصلا اینطور نبوده . چرا نقد رو نشنیدید؟ من ندیدم کسی به نشان اعتراض سالن رو ترک کنه ؟ فیلم سانسور شده با زیر نویس فارسی بود .چون در این فیلم دروغ تاریخی بیان شده بود و لازم است در یک محیط علمی به این بحث باید پرداخته شود که هدف از این دروغهای تاریخی و ضدیت با ایران با این همه هزینه های هالیوددی برای چیست ؟ آیا هوشیاری و بیداری جامعه علمی ما را نمی طلبد برای مقابله و حتی تهاجم به دشمن ؟

  • عليرضا

    ببخشيد دوستان لرستان خبر اين كه در جاي جاي اين مطلب نوشتيد پخش فيلم غير اخلاقي در حالي كه دختر و پسر كنار هم نشستند يه اشكال عمده داره و اون اينه كه انگار پخش اين فيلم بدون سانسور اشكال نداره و فقط اين كه به صورت مختلط ديده شده اشكال كاره
    از فردا ميان و اين فيلم ها رو به صورت جداگجانه پخشميكنن و ميگن مشكل رو حل كرديم

  • زهرا

    متاسفانه شنیده شده که نهاد و تشکل های دانشجویی دلخوش کرده اند به این که یک دختر که مسول انجمن بوده را برکنار کردند.

    عزیز من آب از سرچشمه گل آلوده. چرا متوجه نیستید!!
    برید سرچشمه را درست کنید

  • ناشناس

    من پیشنهادم اینه که جلسه پخش فیلم های ....رو هم برای دانشجویان بزارن.
    به قول "سیده" لازم است در یک محیط علمی به این بحث باید پرداخته شود

    • ناشناس

      دقیقا مشابه موضوع در دانشگاه بیرجند. انگاری همهاهنگ شدست

  • مجید

    من اونجا نبودم و دقیق نمیدونم چه خبر بوده؛
    امّا خب میشد فیلم رو پخش کرد و نقد کرد اما فسمت های ناجورش رو سانسور شده پخش می شد،مثل صدا و سیما؛
    عمدتاً برای نقد فیلم نیازی نیست که صحنه های ناجور بدون سانسور پخش بشن؛
    مثلا اگر فیلم جایی داشت که خانمی قسمتی از بدنش بدجور بیرون بود با استفاده از نرم افزارهای تخصصی میشه اون قسمت رو به نحوی لباس پوشاند که هم دانشجویان بفهمند در نسخه اصلی لباسی در کار نبوده و هم بتوانند نقد کنند؛
    اما من نمیگم نیّت مسئولین شیطانی بوده؛
    چون وقتی که احتمالی به یقین نرسیده ،
    برای این که به گناه تهمت مبتلا نشیم،باید اصل صحّت رو جاری کنیم و اصل صحّت هم معنایش این نیست که بگوییم کار فلان فرد یا افراد درست و صحیح بوده،
    بلکه معنایش این است که نگوییم عمدا و با نیّت شیطانی این کار رو انجام داده اند؛
    و در هر صورت اگر بتوانیم بین نیّت و عمل انسان ها تفکیک قایل شویم ، در خیلی از موارد در اجرای اصل صحّت درنمی مانیم؛
    در هر صورت اجرای این جور کارها نیاز به هم فکری و مشورت با علما و جوانان،مومن و دلسوز و انقلابی داره تا که به ضعف دچار نشه؛
    با درود
    در پناه خدا

  • مهدی

    خدا لعنت کند هرکه قصد دارد جامعه اسلامی ما را فاسد جلو ه دهد

نظرات