شنبه 12 دی ماه؛

کتاب «مسافر ملکوتی» که به زندگینامه طلبه و دانشجوی شهید علی عباس حسین پور پرداخته شنبه 12 دی ماه ساعت 16 در «پاتوق کتاب» شهرستان خرم آباد رونمایی می شود.

به گزارش لرستان خبر، کتاب «مسافر ملکوتی» که به زندگینامه طلبه و دانشجوی شهید علی عباس حسین پور پرداخته شنبه 12 دی ماه  ساعت 16 در «پاتوق کتاب» شهرستان خرم آباد رونمایی می شود.

 

 

این کتاب توسط موسسه فرهنگی مذهبی گنج عظیم جمع آوری شده است و کار تهیه زندگینامه شهید از آبان ماه 93 آغاز و تا آبان 94 به پایان رسید.چاپ این کتاب ارزشمند را نیز گروه فرهنگی «ابراهیم هادی» انجام داده است.

 

شهید علی‌عباس حسین‌پور، از شهدای طلبه و دانشجوی لرستان و شهید شاخص دانشجویی استان لرستان  است. که در سال 1345 در خرم‌آباد متولد شد. تحصیلات ابتدایی او مقارن بازمان تبعید شهید محراب آیت‌الله مدنی به خرمآباد بود و مقطع راهنمایی را در حالی به پایان برد که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

 

علی عباس دانش‌آموز سال سوم دبیرستان بود که برای ادای تکلیف عازم جبهه شد و در نخستین مأموریت خود در تاریخ 30 بهمن 1361 در خرمشهر مجروح شد و با آغاز عملیات خیبر دوباره به خط مقدم طلائیه رفت و برای بار دوم مجروح شد.

 

وی برای استقبال از شهادت، 40 روز روزه گرفت و به‌عنوان غواص و خط‌شکن در عملیات والفجر 8 شرکت کرد که در غروب 23 بهمن 1364 در فاو، در حال وضو گرفتن بود که از ناحیه گلو مورد اصابت ترکش بمب شیمیایی قرار گرفت و یا زهرا (س) گویان به شهادت رسید.

 

پیکر مطهرش باید به زادگاهش لرستان می آمد اما به ‌اشتباه پیکرش بعد از شهادت به مشهد منتقل می شود و به‌عنوان نخستین شهید دانشگاه علوم اسلامی رضوی توسط هم ‌دانشگاهیانش در حرم امام رضا (ع) طواف داده  می شود.

 

بعد از انتقال جنازه شهید به مشهد و طواف حرم امام رضا (ع)، متوجه می‌شوند که شهید اهل مشهد نیست وفقط اعزامی از مشهد است و با خرم‌آباد تماس می‌گیرند و پیکر شهید 3 روز بعد وارد خرم آباد می شود.

 

آدرس مکان رونمایی کتاب«مسافر ملکوتی»:

خیابان شهید مطهری- سه راه بالایی- روبه رو بانک صادرات و لوازم ورزشی کاوه-  «پاتوق کتاب»

 

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات