معاون سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان:

معاون سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت: مردم در معرفی شهدا پیش‌قدم شوند و نهادی‌های دولتی-فرهنگی زیرساخت‌های لازم برای معرفی شهدای لرستان را فراهم کنند

به گزارش لرستان خبر، سرهنگ ناصر فرید معاون فرهنگی سپاه استان لرستان در مراسم رونمایی از کتاب «مسافر ملکوت» در پاتوق کتاب خرم آباد اظهار داشت: در بحث فرهنگ شهادت شاید از همان روزهای نخست این مقوله نیاز جامعه اسلامی بوده به‌ طوری‌که در ابتدای تاریخ اسلام پیامبر اکرم (ص) در جزیره العرب با یک انقلاب بین جاهل‌ترین جامعه حرکتی را شروع کرد و از همان روزهای ابتدایی تاریخ اسلام تا به نتیجه گرفتن انقلاب اسلامی شهید داشته‌ایم.

 

وی بابیان اینکه فرهنگ شهادت چراغ راه، المان و نمادی است که به ما امید می‌دهد، افزود: بنا به فرمایش قرآن شهداء زنده‌اند بنابراین در هرکجا که مشکلی داشته باشیم به ما کمک می‌کنند و خیلی از افراد زنده‌بودن شهداء را درک کرده‌اند.

 

معاون فرهنگی سپاه استان لرستان عنوان کرد: فرهنگ شهادت نیاز و پیشبرد جامعه دینی ما است ازاین‌رو هم کسی که در این مسیر است و هم کسانی که برای این فرهنگ کار می‌کنند به‌طور یقین کار آن‌ها فراموش نمی‌شوند.

 

وی به شهادت شیخ نمر اشاره کرد و گفت: شیخ نمر با شهادت فراموش نمی‌شود بلکه تازه شروع‌شده است بنابراین معتقدم هر جا مشکلی پیش آید با دادن شهید راه بازتر می‌شود.

 

فرید خاطرنشان کرد: شهداء علاوه بر اینکه خودشان را بزرگ و مطرح می‌کنند ما را هم در عقبه راه خود می‌کشانند که این نشان‌دهنده خون شهدا و اثر باطنی خون شهید است پس به‌طور یقین فرهنگ شهادت در جامعه ضرورت دارد.

 

وی گفت: در راستای معرفی شهداء لازم است مردم در این عرصه پیش‌قدم شوند چراکه شهید از مردم است نهادهای دولتی و مذهبی چه در فضای معنوی و مادی ظرفیت محدودی دارند.

 

معاون فرهنگی سپاه استان لرستان با اشاره به اینکه معرفی شهداء در امتداد راه کربلا است، اظهار داشت: در این راه معرفی هر شهید به منزله یک چراغ و شمع راهی است که در ادامه مسیر کربلا آمده است.

 

وی افزود: در بحث معرفی شهداء وظایف نهادهای دولتی و فرهنگی آماده کردن زیرساخت‌های لازم است و ما نباید برای چاپ کتاب شهید مشکل اداری داشته باشیم پس لااقل می‌توانند روند کار را تسریع کنند.

 

نظرات شما

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات