یکی از محبوب‌ترین و تحسین‌شده‌ترین بازیگران ۳ دهه اخیر سینما، تئاتر و تلویزیون بریتانیا پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان در ۶۹ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش پارس به نقل از همشهری، آلن ریکمن اواخر دهه 80میلادی با بازی در «جان‌سخت» بیش از پیش شناخته شد و در 1991در «رابین هود: شاهزاده دزدان» در کنار کوین کاستنر و مورگان فریمن نقش داروغه ناتینگهام را ایفا کرد. او برای همین نقش جایزه بفتا بهترین بازیگر نقش مکمل را برد. ریکمن در 15سال اخیر در مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» در نقش پروفسور سوریوس اسنیپ ظاهر شد و در 2013در «پیشخدمت» ایفاگر نقش رونالد ریگان، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بود.

او در «آلیس در سرزمین عجایب» تیم برتن به جای شخصیت کرم ابریشم حرف زد و همین نقش را در دنباله این فیلم تکرار کرد. بازیگر فقید بریتانیایی یک جایزه گلدن گلوب برای بازی در نقش گریگوری راسپوتین در فیلم تلویزیونی «راسپوتین» به‌دست آورد و از مهم‌ترین فیلم‌های کارنامه پربارش می‌توان به «حس و حساسیت»، «مایکل کالینز» و «سوئینی تاد: آرایشگر شیطان‌صفت خیابان فلیت» اشاره کرد.

پس از مرگ دیوید بوئی خواننده و بازیگر سرشناس و بسیار محبوب بریتانیایی، درگذشت آلن ریکمن دومین خبر ناگوار برای صنعت سینمای بریتانیا در یک هفته اخیر است. بسیاری از منتقدان و چهره‌های سینمای جهان تحسین‌های خود را نثار بازیگری کردند که در 40سال گذشته در بیش از 70فیلم ظاهر شد و در بسیاری از آنها درخشید.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات