یادواره ۴۲ شهید موشک‌ باران کوهدشت؛

یادواره ۴۲ شهید موشک‌ باران جنگنده‌های ارتش بعث عراق هم‌زمان با سالروز این واقعه خونین در شهرستان کوهدشت برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر، محمد حقی‌زاده فرمانده سپاه کوهدشت در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: انقلاب اسلامی امروز به برکت خون شهدا در سراسر دنیا می‌درخشد و توانسته است با قدرت‌های بزرگ دنیا در حکمرانی سیاسی برابری کند.

وی با بیان اینکه شهدا تکلیف محوری و اطاعت از ولایت‌فقیه را برای خود افتخار می‌دانستند، افزود: شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی با ایثار جان خود و تقدیم آن به انقلاب اسلامی در به ثمر نشستن نهال انقلاب نقضی انکارناپذیر ایفا کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه کوهدشت با بیان اینکه راه شهدا ناظر بر پیروزی انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: شهدا با ایثار جان خود با خداوند معامله کرده و تا ابد زنده واقعی هستند چرا که به فرموده آیات قرآنی شهدا نزد خداوند صاحب رزق و روزی هستند.

تصاویر-یادواره-42-شهید-شهرستان-کوهدشت-11-768x526

وی با اشاره به دو انتخاب پیش روی کشور در هفتم اسفندماه سال جاری، بیان کرد: حضور گسترده و حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی مهم‌ترین اصل در برگزاری انتخابات پیش رو است چرا که به فرموده امام راحل در انتخابات، میزان رأی ملت است.

حقی‌زاده شرکت در انتخابات را سبب تثبیت و مقاوم‌سازی نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی رفراندوم تأیید جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به وظیفه خطیر شورای نگهبان قانون اساسی در بررسی صلاحیت کاندیداهای این دوره از انتخابات، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان حافظ سلامت انتخابات است بر این اساس وجود این ظرفیت قانونی در کشورمان سبب افتخار است.

فرمانده سپاه ناحیه کوهدشت موفقیت‌های روزافزون جمهوری اسلامی در جهان را مرهون خون شهدا دانست و گفت: پیروی از راه شهدا امروز ایران اسلامی را در تمامی عرصه‌های بین‌المللی آماده  سربلند ساخته و خیال تجاوز از متجاوزان دنیا را سلب کرده است.

تصاویر-یادواره-42-شهید-شهرستان-کوهدشت-12-768x497

وی استقبال گسترده و حماسی جوانان غیور ایران اسلامی را از پیوستن به خیل شهدا نشانه هوشیاری آن‌ها در پاسداری از اسلام و انقلاب دانست و اظهار داشت: اگر راه برای حضور جوانان غیرتمند ایران اسلامی در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) باز شود همگان شاهد کثرت مدافعان حریم الهی در دنیا هستند.

 

مرزبندی با فتنه‌گران سال ۸۸ ویژگی یک نماینده اصلح است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌رضا کرمی مسئول عقیدتی سیاسی نیروی زمینی سپاه پاسداران در این همایش اظهار داشت: مبارزه با استکبار و استکبارستیزی ازجمله ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در تمامی ادوار، افزود: با نگاهی به زندگی و وصیت‌نامه شهدا درمی‌یابیم که در وصیت‌نامه شهدا چه معارف بلندی نهفته است بنابراین لازم است این معارف بلند و ارزشمند برای نشر و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در اختیار نسل جوان و نوجوان کنونی قرار گیرد.

139411121419152257014744

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه شهدا نفس پاکی داشتند که در خاطرات آن‌ها کاملاً مشهود است، عنوان کرد: شهدا با ایثار جان خود در طول دوران دفاع مقدس ثابت کردند پیروی از فرامین امام راحل بر هرکسی فرض و واجب است چراکه این امر تنها راه نجات ملت‌های مستضعف و مسلمان دنیا از زیر یوق بندگی قدرت‌های سلطه‌گر جهانی است.

وی با اشاره به جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام در میدان‌ها بین‌المللی و دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام، بیان کرد: حاکمیت اسلام در کشور به‌عنوان اصلی مهم در بیانات امام خمینی (ره) بود که امروز با صدور پیام انقلاب اسلامی به جهان اسلام و قلب کشورهای غربی شاهد تشکیل جبهه‌ها و گروه‌های مقاومت در این کشورها به تأسی از انقلاب مردمی ایران هستیم.

کرمی ماندگاری انقلاب اسلامی را در سایه رهبری امام راحل دانست و تصریح کرد: امام خمینی (ره) باهدف احیاء ارزش‌های اخلاقی، دینی و معنوی قیام کرده و جان‌فشانی شهدای گلگون‌کفن آرامش و ثبات را در کشور نهادینه کرده است.

تصاویر-یادواره-42-شهید-شهرستان-کوهدشت-33-768x497

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های نماینده اصلح، خاطرنشان کرد: انقلابی بودن، امانت‌داری و مرزبندی با فتنه‌گران سال 88 از جمله ویژگی‌های یک نماینده اصلح است که در انتخابات آتی باید در نظر گرفته شود.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی زمینی سپاه با تأکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات زمینه ناامیدی دشمنان از اعمال سیاست‌های مداخله‌جویانه در کشور را کمرنگ کرده و آن‌ها را ناامید می‌کند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر برخی افراد در زمینه اداره اصل ولایت‌فقیه به‌صورت شورایی، اظهار داشت: اصول انتخاب رهبر در قانون جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های قرآنی و اسلامی به‌وضوح ذکرشده و کوردلان نمی‌توانند در این زمینه به ابراز نظر بپردازند.

تصاویر-یادواره-42-شهید-شهرستان-کوهدشت-7-768x505

 در یازدهم بهمن‌ماه سال 1365 رژیم بعث عراق به‌ تلافی از شکست‌های مکرر از رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در اقدامی ناجوانمردانه به بمباران شهرهای غرب کشور به‌ ویژه شهرستان کوهدشت پرداخت که در این حمله ناجوانمردانه 42 نفر از شهروندان بی‌گناه به شهادت رسیده و شمار زیادی از شهروندان نیز مجروح شدند.

یازدهم بهمن‌ماه به‌ پاس ایستادگی‌های مردم مقاوم این شهرستان در دوران دفاع مقدس به نام روز شهرستان کوهدشت در تاریخ این شهرستان ثبت‌ شده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات