حاکم شدن جو امنیتی بر بروجرد

نخستین همایش علامه دهخدا که قرار بود صبح امروز در شهرستان بروجرد برگزار شود به دلیل مخالفت فرمانداری بروجرد لغو شد.

به گزارش لرستان خبر، رضا آزادپور دبیر نخستین همایش علامه دهخدا لرستان  با اعلام این خبر اظهار داشت: مسئولان شهرستان بروجرد عمده‌ترین دلیل خود در مخالفت با برگزاری این همایش را عدم هماهنگی با شورای فرهنگ عمومی بروجرد عنوان کرده و در ملاقات‌هایی که روز گذشته با آن‌ها انجام‌شده به این مسئله تأکید کرده‌اند.
 

وی گفت: این همایش در سطح شهرستان و به‌صورت گروهی بوده و نیازی به مصوبه شورای فرهنگ عمومی در این خصوص نداشته و پیش‌ازاین مجوزهای لازم از مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان و شهرستان بروجرد به‌صورت مکتوب اخذشده است اما شورای فرهنگ عمومی و فرمانداری بروجرد به دلایل دیگری مانع از برگزاری این همایش شده‌اند.

دبیر همایش علامه دهخدا لرستان افزود: مسئولان لرستان ازجمله مدیریت آموزش‌وپرورش و مدیرکل ارشاد اسلامی بیان کردند که برای برگزاری این همایش نیازی به اخذ مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد نبوده و این همایش بی‌هیچ ممانعتی باید برگزار می‌شد.

وی با اشاره به وقوع برخی مسائل سیاسی در ممانعت از برگزاری این همایش عنوان کرد: به نظر می‌رسد یکی از علت‌های پشت پرده مخالفت فرمانداری بروجرد با برگزاری این همایش مسائل انتخاباتی حاکم بر این شهرستان در بین دو انتخابات گذشته و پیش رو است که فضای شهر را متأثر از خودکرده اما در این همایش قرار نبوده هیچ‌یک از کاندیداها شرکت داشته و حتی در صورت مشاهده از حضور آن‌ها مانعت به عمل می‌آمد چراکه این همایش سیاسی و یا تبلیغاتی نبوده است.

آزادپور بابیان اینکه این همایش با محوریت بزرگداشت شصتمین سال‌ فوت علامه دهخدا قرار بود در این شهرستان برگزار شود، تصریح کرد: تجلیل از نخبگان استانی از دیگر محورهای این همایش بوده است و به دلیل میانگین سنی شرکت‌کنندگان این همایش که بالای 40 سال بوده تبدیل این همایش به جلسه‌ای سیاسی و یا سردادن شعارهای مرتبط با آن دور از ذهن بوده و برگزارکنندگان آن نیز قصد چنین کاری را نداشته‌اند.

وی با تصریح بر اینکه جو انتخاباتی حاکم بر این شهرستان نباید مانع برگزاری برنامه‌های دیگر شود، خاطرنشان کرد: آمادگی‌های لازم برای برگزاری این همایش از ماه‌ها پیش انجام‌شده و اطلاع‌رسانی‌ها در سایت‌های خبری در تاریخ معین صورت گرفته و میهمانان کشوری این همایش دعوت‌شده بودند که متأسفانه روز گذشته از قم به‌ناچار برگردانده شدند.

دبیر همایش علامه دهخدا لرستان با اشاره به اینکه تاریخ بعدی برگزاری این همایش در صورت توافق فرمانداری بروجرد پنج‌شنبه هفته آینده خواهد بود، افزود: با نظر مدیرکل ارشاد اسلامی و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان تاریخ بعدی برگزاری این همایش در صورت توافق مسئولان بروجردی پنج‌شنبه هفته آینده خواهد بود.

وی با انتقاد به جو امنیتی حاکم بر شهر و نگاه بدبینانه مسئولان بروجردی نسبت به تجمعات سالم در این شهرستان گفت: این همایش یک رخداد فرهنگی سالم در نوع خود بوده که با پوشش خبری گسترده و ملی با حضور اصحاب رسانه و قلم می‌توانست خروجی و انعکاس ملی داشته باشد.

آزادپور تصریح کرد: مسئولان شهرستان بروجرد نباید به بهانه‌های مختلف مانع برگزاری تجمعات سالم فرهنگی در این شهرستان شده و این مشکل و معضل باید برای همیشه در شهرستان بروجرد رفع شود.

 

انتهای پیام/

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناصر

    مثل همه سازمانها که سطح مدیریت انها را به حداقل کاهش داده اند متاسفانه بدلیل کج اندیشی و قدرت طلبی ،شأن شورای فرهنگ عمومی را نیز به حداقل سوق داده اند . باید گفت اساسا وظیفه شورای فرهنگ عمومی سیاست گذاریست نه صدور مجوز

نظرات