معاون ‌تبلیغات اسلامی لرستان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت‌: آیین معنوی اعتکاف در بیش از ۱۲۰‌ مسجد استان لرستان برگزار می‌شود

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی  اظهار داشت: آیین معنوی اعتکاف در بیش از 120 مسجد استان لرستان برگزار می‌شود که درصد بالایی از این مساجد مربوط به خواهران است.

وی افزود: با توجه به اینکه هرساله بیشترین استقبال از مراسم معنوی اعتکاف در دو شهرستان خرم‌آباد و بروجرد است بنابراین بیشترین مساجد به ترتیب مربوط به شهرستان خرم‌آباد، بروجرد و مابقی شهرستان‌ها است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد: سال گذشته حدود 16 هزار نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند  که بالاترین درصد شرکت‌کنندگان مربوط به جوانان بود؛ چون امسال اعتکاف در فصل امتحانات نیست زمینه حضور مردم بیشتر است که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 20 درصد رشد جمعیت را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین جلسه ستاد اعتکاف استانی هجدهم یا بیست و یکم فروردین‌ماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان برگزار می‌شود بیان کرد: در هر شهرستان نیز ستاد اعتکاف با حضور امام‌جمعه، متولیان و اعضای ستاد اعتکاف برگزار می‌شود.

غلامی تصریح کرد: بهترین برنامه مردمی بودن اعتکاف است چراکه معتقدیم باید اعتکاف مردمی اجرا شود، مدیران و متولیان اداری نیز پشتیبانی و حمایت لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مساجد ویژه اعتکاف دانشجویان و دانش آموزان نیز به‌ صورت تفکیک در استان لرستان وجود دارد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: سازمان تبلیغات درصدد تهیه بسته فرهنگی است که ضمن بهره‌برداری همه معتکفان، آشنایی و شناخت کامل از  معتکف بودن و  مستحبات اعتکاف، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، تجلیل از نوجوانان و مسنین معتکف، کسانی که برای بار اول معتکف شده‌اند و کسانی که بالاترین حضور در مراسمات اعتکاف در سال‌های گذشته را داشته‌اند به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات