پس از جنجال فراوان فاش شد

نباید امکانات و انرژی بخش‌های مختلف آن‌هم در شهر علما و فرزانگان و شهدای گران‌قدر برای ترویج مظاهر فساد به کار گرفته شود.

به گزارش لرستان خبر، همایش علامه دهخدا که قرار بود روز 13 اسفندماه سال گذشته در این شهرستان با مجوز رسمی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان برگزار شود به دلیل مخالف فرمانداری بروجرد در همان مقطع زمانی متوقف شد تا بار دیگر زمزمه‌های برگزاری آن از سوی مسئولان برگزارکننده در روزهای اخیر قوت بگیرد.

فرمانداری بروجرد علت برگزار نشدن این همایش در نوبت گذشته را عدم هماهنگی برگزارکنندگان آن با شورای فرهنگ عمومی این شهرستان خوانده و قاطعانه در آن هنگان مانع برگزاری آن شد البته جو حاکم انتخاباتی بر شهرستان را نیز نباید ازنظر نادیده گرفت چراکه آن زمان نتایج آراء دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی تازه اعلام‌شده بود.

اما به نظر می‌رسد بنا به گفته مسئولان شهرستان بروجرد علت مخالف با برگزاری این همایش نه‌تنها نداشتن مجوز از سوی شورای فرهنگ عمومی بروجرد بلکه مشخص نبودن محتوای این همایش است چراکه مجریان برگزارکننده آن حاضر به اعلام لیست برنامه‌های خود به مسئولان بروجردی نبوده و همین امر بیم برگزاری برنامه‌های خلاف عرف و شرع در این همایش را دوچندان کرده تا ظهر امروز مسلم پور قاسمیان فرماندار بروجرد در جلسه شورای فرهنگ عمومی با صراحت پرده از علت مخالفت خود با برگزاری این همایش برداشته و هویت و هدف اصلی مجریان برگزارکننده آن را زیر سؤال ببرد.

وی در این خصوص گفت: نباید امکانات و انرژی بخش‌های مختلف آن‌هم در شهر علما و فرزانگان و شهدای گران‌قدر برای ترویج مظاهر فساد به کار گرفته شود.

ملاک برگزاری همایش، اخذ مجوز از شورای فرهنگ عمومی بروجرد است

فرماندار بروجرد با رد مجوزهای صادرشده استانی از سوی مدیران کل دستگاه‌های متولی استان لرستان افزود: اگر قرار است این همایش در شهرستان بروجرد برگزار شود باید مجوزهای آن از سوی مسئولان مرتبط با این امر در همین شهرستان صادر شود، برای ما ملاک توافق، اخذ مجوز از شورای فرهنگ عمومی است نه نهادهای دیگر استانی.

وی تصریح کرد: نباید حرمت شهروندان بروجردی دستمایه تمسخر و بی‌مایگی برخی افراد قرارگرفته و به‌صرف اینکه نمونه‌های مشابه این‌گونه همایش‌ها در مرکز استان برگزارشده است برای برگزاری آن در شهرستان بروجرد اجازه‌ای صادر شود.

پور قاسمیان با اشاره به اینکه برگزاری این همایش در سطح شهرستان بروجرد نیازی به حضور افرادی که سابقه فرهنگی آن‌ها مشخص نبوده، نیست عنوان کرد: ما اجازه نخواهیم داد فضای انتخاباتی آرام شهرستان بروجرد دست‌خوش تاخت‌وتاز برخی افراد معلوم‌الحال شده و به نام علامه دهخدا اقدام به انجام برخی امور غیرمتعارف کنند بنابراین اگر قرار باشد این همایش در بروجرد برگزار شود از نخبگان و علمای این شهرستان استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرماندار نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی است و طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی ابتدا باید در این شورا بررسی‌شده و پس از تائید نهایی در این شورا اجازه برگزاری آن‌ها صادر می‌شود.

فرماندار بروجرد بابیان اینکه اگر قرار بر برگزاری همایشی باشد در خصوص این امر پس از انتخابات پیش رو تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: محتوای این همایش باید توسط برگزارکنندگان آن به‌صورت کامل ارائه‌شده و از حضور نخبگان این شهرستان در برگزاری آن استفاده شود.

محمد پاپی‌نژاد فرمانده سپاه بروجرد نیز نامشخص بودن لیست برنامه‌ها را علت مخالفت با برگزاری آن دانست و گفت: آنچه مشخص است متولیان برگزاری این همایش از میان شهروندان این شهرستان نیستند و همین امر دلایل مخالفت مسئولان فرهنگی شهر را افزایش می‌دهد.

وی افزود: مشخص نبودن ریز برنامه‌های در دست اجرا بیم زیر سؤال بردن شعائر دینی در برگزاری این همایش را افزایش می‌دهد که باید این امور پیش از تصویب در شورای فرهنگ عمومی مشخص شود.

حال که تا حدودی مشخص شد علت مخالفت فرمانداری بروجرد با برگزاری این همایش چه بوده است باید نشست و دید واکنش برگزارکنندگان این همایش به این اظهار نظرات چه خواهد بود و آیا اصرار آن‌ها برای برگزاری چنین همایشی بار دیگر به شکست می‌انجامد یا خیر؟

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات