لرستان خبر گزارش می دهد

نخستین جشنواره «ره‌آورد سرزمین راهیان نور» عصر چهارشنبه با حضور سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده معظم شهید محرم ترک نخستین شهید مدافع حرم استان در محل دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر،   نخستین جشنواره «ره‌آورد سرزمین راهیان نور»  عصر چهارشنبه با حضور سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده معظم شهید محرم ترک نخستین شهید مدافع حرم استان در محل دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی برگزار شد.

در این جشنواره از خانواده "محرم ترک" نخستین شهید مدافع حرم استان لرستان تجلیل شد.

در این جشنواره برگزیدگان نخستین جشنواره دانشجویی ستاد راهیان نور بسیج دانشجویی استان لرستان در بخش‌های شعر، نثر ادبی، عکس و فیلم معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

DSC_0043

نفرات برتر این جشنواره که آثار آن‌ها از بین 800 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره برگزیده‌شده به شرح زیر است:

در بخش شعر راضیه زید علی بیرانوند از دانشگاه علوم پزشکی لرستان نفر اول، فائزه اسدی از دانشگاه لرستان نفر دوم، مهدیه قاسمی از دانشگاه آیت‌الله بروجردی نفر سوم و بخش نثر ادبی، صدیقه جدیدی از دانشکده پرستاری پلدختر نفر اول و مریم پناه از دانشگاه علوم پزشکی لرستان نفر دوم شد.

در بخش عکس فریبا صارمیان از دانشگاه علوم پزشکی لرستان نفر اول، زهرا رحیمی از دانشگاه علوم پزشکی لرستان نفر دوم، زهرا حسیوندی از دانشگاه آزاد دورود نفر سوم و بهناز دارایی از دانشگاه علوم پزشکی لرستان نفر چهارم و در بخش فیلم نیز فاطمه جودکی از دانشگاه آزاد بروجرد نفر اول شد.

DSC_0047

۸۰۰ اثر به جشنواره رهاورد سرزمین نور در استان لرستان ارسال شد

محمد برامکی مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان در این جشنواره اظهار داشت: نخستین جشنواره ره‌اورد سرزمین نور در هشت بخش از جمله شعر، نثر ادبی و عکس برای اولین بار برگزار شد.

وی افزود: 800 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده که از این تعداد 100  اثر مربوط به بخش شعر و نثر ادبی بود.

photo_2016-05-05_10-12-40

مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان با اشاره به اینکه به‌دلیل بالا بودن کیفیت این آثار، نحوه داوری سخت بود بیان کرد: رهاورد سرزمین نور برای اولین بار در استان با محوریت بسیج دانشجویی استان برگزار شد و بنایی شد که هرساله این جشنواره برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه 20 نفر برگزیده این جشنواره شدند عنوان کرد: بیشتر آثار متعلق به خواهران  بود و به‌دلیل کیفی‌تر بودن کار بانوان آن‌ها انتخاب شدند.

DSC_0214

برامکی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها نیز در این  برنامه نقش پررنگی داشتند تصریح کرد: این جشنواره شروع خوبی است برای دومین کنگره 110 شهدای دانشجوی استان که در آذر ماه در استان برگزار می‌شود و بنا است در این کنگره از 50 کتاب متعلق به 50 شهید رونمایی شود.

DSC_0201

photo_2016-05-05_10-12-34DSC_0177

2

1DSC_0096DSC_0111DSC_0127DSC_0196DSC_0204DSC_0217

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات