عضو شورای شهر خرم‌آباد در گفت‌وگو با لرستان خبرمطرح کرد:

سیف‌الدین آشتیانی گفت: متاسفانه در روزهای اخیر هجمه شدیدی ایجاد شده که بنده حامی اصلی جشن گلونی هستم در صورتی که بنده با اجرای این برنامه در صورتی که برخی موازین به درستی رعایت شود موافق هستم.

سیف‌الدین آشتیانی در گفت‌وگو با لرستان خبر گفت: متاسفانه در روزهای اخیر هجمه شدیدی ایجاد شده که بنده حامی اصلی جشن گلونی هستم در صورتی که بنده با اجرای این برنامه در صورتی که برخی موازین به درستی رعایت شود موافق هستم.

عضو شورای شهر خرم آباد ادامه داد: در سال اولی که یکی از شهروندان خرم آباد به صورت خود جوش آمد و این جشن را اجرا کرد و بسیار هم خوب و در شان مردم شریف لرستان برگزار شد و بنده هم در آن جشن اجرا داشتم ولی در سال دوم بسیار بد و به صورت مبتذل برگزار شد که هیچ سنخیتی با فرهنگ مردم لرستان نداشت.

وی اضافه کرد: چند وقت پیش پیشنهادی جهت اجرای این مراسم به کمیسیون فرهنگی شورای شهر آمد و جناب استاندار هم عنوان کرد که چون روز 20 اردیبهشت به عنوان روز خرم آباد نامگذاری شده است فستیوالی به این منظور انجام شود و این جشن زمینه ای برای برگزاری مراسم این روز است.

آشتیانی با اشاره به نامگذاری 20 اردیبهشت به نام خرم آباد اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که یک هفته به نام خرم آّباد نامگذاری شود و در این هفته برنامه های مختلف فرهنگی و متنوع انجام شود که می تواند زمینه ای برای جذب توریست باشد همانند اسب سواری، تیراندازی، دال پلان، تهیه غذای محلی و چنین برنامه هایی که با فرهنگ مردم این دیار عجین است و در کنار آن کارهای فرهنگی با محتوای غنی انجام شود، نه این که فقط به یک جشن گلونی آن هم با اجرای ضعیف و مبتذل بسنده شود.

خواننده لرستانی گفت: بنده با این شیوه که جشن مختلط زن و مرد در انظار عمومی انجام شود مخالفم چون غیرت زنان و مردم لر بسیار بالاست و زنان لر نمادی از غیرت بوده اند و هستند و من خودم مادرم گونی می بندد و با گلونی بزرگ شده ایم ولی نباید این نماد غیرت لکه دار شود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد مراسمی برگزار شود  حتما باید با حضور و نظارت نهادهای مختلف از جمله نماینده ولی فقیه در استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و ... باشد وگرنه دوباره مشکل ساز میشود.


انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات