مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای لرستان:

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای لرستان گفت: بستن «گلونی» بدون داشتن روحیات یک زن غیرتمند لر به تمسخر گرفتن آداب و رسوم و سنت های اصیل لرستان است.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی در گفتگو با لرستان خبر، با بیان اینکه مردم لرستان در پاسداری از مرزهای عقیدتی و پاسداشت ارزش های دینی اهل مماشات نیستند گفت: بستن «گلونی» بدون داشتن روحیات یک زن غیرتمند لر به تمسخر گرفتن آداب و رسوم و سنت های اصیل لرستان است.

وی با بیان اینکه مردم خرم آباد مومن، ولایتمدار و پایبند به ارزشها هستند و در سابقه درخشان خود نیز نشان داده اند که در پاسداری از مرزهای عقیدتی و پاسداشت ارزش های دینی اهل مماشات نیستند، افزود: اگر برخی مسئولین با تسامح و تساهل و با اهداف نادرست و شیطانی بخواهند به بهانه هایی ارزشهای شناخته شده دینی مثل حجاب را مورد خدشه قرار دهند مردم ولایتمدار و انقلابی این دیار ساکت نخواهند نشست؛ لذا دلسوزانه از مسئولین و دست اندرکاران انتظار داریم تحت تاثیر القائات شیطانی ایادی نفوذ فرهنگی قرار نگیرند و به خصوص در روزی که به نام گلونی نامیده شده است از تکرار هنجارشکنی هایی که در مقاطعی اتفاق افتاده پیشگیری کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای لرستان گفت: گاهی شیطان نقشه های خیلی پیچیده ای را طراحی می کند که در  قرآن به این نوع نقشه های شیطان «خطوات شیطان» گفته شده است. در واقع «خطوات شیطان» یک کار زشت و ناپسند است که با رنگ و لعاب و ظاهر فریبنده و خوشایندی عرضه می شود. به عنوان نمونه هنجارشکنی و بدحجابی در قالب پاسداشت پوشش سنتی گلونی که سال گذشته روی داد در زمره خطوات شیطان قرار دارد.

حسینی تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که پوشش زنان غیرتمند لر با لباس سنتی هرگز با حرکات زننده، آرایش و اقدامات تحریک کننده همراه  نبوده است؛ از این رو باید بدانیم که بستن گلونی بدون داشتن روحیات یک زن غیرتمند لر به منزله به تمسخر گرفتن آداب و رسوم و سنت های اصیل لرستان است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری مجدد همایش گلونی در خرم آباد، اظهار کرد: با توجه به هنجار شکنی های سال گذشته در این همایش به نوبه خود به عنوان یکی از مسئولین دانشگاهی در این استان از مسئولان قضایی و انتظامی انتظار داریم که در برخورد با پدیده زشت به تمسخر گرفتن آداب و رسوم و سنت های لرستان و ترویج اباحی گری به وظایف قانونی و شرعی خود عمل کنند و اجازه ندهند که این پدیده ها و ضد ارزشها در جامعه رواج پیدا کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • میثم

    براردر جان کجای این تصاویر زشت بود/؟؟؟ کسانی هم که مختاط دست گرفته بودن با هم همه فک و فامیل بودن .. تعدایم بلد نبودن که درست گلونی ببندند ..ما باید اینجشنو همیشه برگزار کنیم چون که ایلام هم یه برنامه ای داره برای گلونی که به نام خودش کنه این میراث لوری را ..

نظرات