نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان: ماه مبارک رمضان فرهنگ افطار دهی ساده در مساجد لرستان تقویت شود.

به گزارش لرستان خبر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی  در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: همه ما به‌ عنوان مسئول به دنبال تقرب به‌سوی خداوند و خدمت به مردم هستیم.

وی به فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی اشاره کرد و افزود: در این دعا سبک شمردن حق‌الله، نداشتن صداقت و دروغ‌گویی، ناسپاسی، دوری از هم‌نشینی با علماء و غفلت و جهالت به‌ عنوان پنج مانع تقرب به خدا و خدمت به مردم برشمرده شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خدمت کردن به مردم را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی دانست و عنوان کرد: جا دارد از این دعای پرفیض بهره برده و با داشتن سرمایه‌هایی مانند دعای ابوحمزه ثمالی باید در اوج معنویت قرار بگیریم.

وی بیان کرد: از ماه مبارک رمضان توصیف زیاد شنیدیم اما روی یک توصیف کمتر تکیه شده و آن این است که رمضان ماه خیر(شهرالخیر) است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه خیر بودن رمضان از جهات مختلف است، گفت: رو آوردن مردم به نماز، مسجد، قرآن و دوری از شر و همچنین کم شدن جرم و جنایت و خلاف از جمله خیرات این ماه هستند.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد: فرهنگ‌های بسیار با ارزشی مانند تلاوت و جزء خوانی قرآن در این ماه وجود دارد که باید تقویت شود چراکه مقام معظم رهبری نیز بر امر تلاوت قرآن بسیار تأکیددارند.

امام‌جمعه خرم‌آباد توجه مردم به فقرا و نیازمندان را دیگر ویژگی ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: این کار ارزشمند باید تقویت شود و علاوه بر آن مسئولان نیز باید بر سر سفره فقرا بنشینند.

وی بر تقویت فرهنگ افطار دهی در ماه مبارک تأکید کرد و اظهار داشت: افطار دادن البته نه از بیت‌المال بلکه از جیب شخصی و افطار دهی ساده در مساجد فرهنگی است که باید تقویت شود.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه کار فرهنگی نیازمند همکاری است، افزود: می‌دانیم بودجه فرهنگی کشور زیاد نیست اما باید برای فرهنگ‌سازی کارهای خوب فرهنگ‌سازی شود چراکه ناهنجاری‌های فرهنگی که وجود دارد در برابر کارهای فرهنگی‌ای که انجام می‌شود هیچ است.

وی بابیان اینکه باید فرهنگ حضور 15 هزارنفری در نماز جمعه یک شهرستان تقویت شود، افزود: یک فرهنگ غلط در مرکز استان گزارش داده می‌شود که در مراسمات ختم در ماه مبارک رمضان بر سر مزار آب و شربت توزیع کرده یا سفره ناهار پهن می‌کنند که این لکه ننگی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه این مسئله همیشه گزارش‌شده و مردم به آن اعتراض دارند، عنوان کرد:  اگر یک‌بار لااقل با توزیع آب و شربت بر سر مزار برخورد شود این بساط برای همیشه برچیده می‌شود.

وی جلسه اقتصاد مقاومتی و مسئله ازدواج، طلاق و تکثیر نسل را دو مسئله در دستور کار شورای فرهنگ عمومی دانست و بیان کرد: سند فرهنگی استان تهیه‌شده و به نتیجه برسد  دبیرخانه نیز فعالیت بیشتری می‌تواند داشته باشد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات