خیران و مردم به میدان آمدند

طرح "آینه شمعدون" با همکاری خیران، موسسات خیریه، کمیته امداد و ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی در استان لرستان اجرا می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، عصر امروز جلسه ستاد مردمی طرح "آینه شمعدون" استان لرستان با حضور مسئولان طرح، خیران، موسسات خیریه در محل ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی لرستان برگزار شد.

مصطفی فارویی نماینده مردمی در طرح سراسری آینه شمعدون در این جلسه اظهار داشت: عدم وجود پیوست اجتماعی در فعالیت‌های فرهنگی، نبود حجم مناسب مخاطب در فعالیت‌ها و محدود شدن فعالیت‌ها در یک محدوده خاص و عدم اثرگذاری آنها در توده‌های مردمی سبب ورود به عرصه‌های اجتماعی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی شد.

وی به کار اساسی و بنیادین پیش از ورود به سطوح عملیاتی و جبهه‌سازی تاکید کرد و افزود:عدم شناخت نسبت به فعالیت های اجتماعی و به عبارتی عدم تمایز بین فعالیت های فرهنگی و اجتماعی یکی از مشکلات شروع این فعالیت بود.

نماینده مردمی در طرح آینه شمعدون پیمان مواخات(عقد اخوت) را یکی از مهمترین الگوهای اسلام در مباحث اجتماعی دانست و عنوان کرد: این پیمان علاوه بر جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی و حتی نظامی، نگاه اجتماعی پیامبر(ص) به این موضوع را نشان می‌دهد چراکه عملکرد در حوزه نیازهای متقابل مهمترین شاخصه فعالیت اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در اجتماعات انسانی برای ورود به عرصه‌های اجتماعی چند موتور محرکه وجود دارد، بیان کرد: اولین آنها مرگ و میر است که دشمنان ما نیز روی آن بسیار برنامه‌ریزی می‌کنند.

فارویی نهاد خانواده را دومین موتور محرکه برای ورود به عرصه‌های اجتماعی دانست و گفت: ازدواج مسئله‌ای است که در همه زمان‌ها یک مقوله کاملا اجتماعی بوده و مردم را دور جمع کرده و برای آنها جذاب است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید زیادی در مسئله ازدواج دارند، تصریح کرد: یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان جاری عده‌ای از فعالان عرصه خانواده خدمت مقام معظم رهبری رسیده و گزارش کار دادند و پس از برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقام معظم رهبری اذن ورود به مسئله خانواده را تحت عنوان بنیاد ملی خانواده به آنها دادند.

نماینده مردمی در طرح آینه شمعدون با اشاره به اینکه رئیس کمیته امداد امام خمینی از عدم توان این نهاد برای پرداخت 100 هزار جهیزیه نوعروس تحت پوشش خبر داد، خاطرنشان کرد: از طریق دولت بودجه برای 25 هزار نفر آنها جذب شد اما 75 هزار نفر دیگر بدون جهیزیه در نوبت هستند.

وی اظهار داشت: طبق آمار میزان طلاق در جامعه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) زیر دو درصد است در حالی که در برخی مناطق تهران از هر 11 ازدواج 10 ازدواج به طلاق منجر می‌شود.

فارویی گفت: طرح آینه شمعدون کمپین جمع آوری کمک‌های مردمی برای تهیه 75 هزار جهیزیه برای دختران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است که ازدواج کرده‌اند اما هنوز خانه بخت نرفته‌اند.

وی با بیان اینکه این کمپین در شش کارگروه تولید محتوا، تولید آثار، استان‌ها، تولیدات تلویزیونی، فضای مجازی و خواهران فعالیت می‌کند، افزود: در این مدت کوتاه حجم بسیار خوبی از محصولات فرهنگی تولید کردیم و مجموعه تولیداتی داریم که آماده تزریق به فضای رسانه‌ای است.

نماینده مردمی در طرح آینه شمعدون با بیان اینکه در استان اصفهان 100 خیریه ویژه تهیه جهیزیه وجود دارد، عنوان کرد: در این طرح با سه میلیون تومان که دو میلیون تومان از طرف کمیته امداد و یک میلیون آن از طرف خیران است برای هر نوعروس جهیزیه تهیه می شود.

زهرا نظری مسئول موسسه خیریه حضرت معصومه(س) شهرستان ازنا نیز در این جلسه اظهار داشت: در لرستان خانواده‌های محرومی وجود دارد که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی‌ای قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: از نظر ما آنهایی که تحت پوشش کمیته کمیته امداد هستند حداقل از دو میلیون تومان این نهاد بهره می‌برند اما دختران در استان وجود دارد که پدر معتاد دارند و از طرف هیچ نهادی هیچ هزینه‌ای برای جهیزیه آنها پرداخت نمی‌شود.

به گزارش لرستان خبر، به زودی شیوه و روال کمک های مردمی برای تهیه جهیزیه در همین سایت خبری منتشر و اطلاع رسانی میشود؛ مردم عزیز و خیرانی که تصمیم به کمک برای تهیه جهیزیه دختران در لرستان دارند شماره همراه خود را در قسمت نظرات پایین همین خبر درج کنند و برای ما بفرستند تا با شما تماس گرفته شود

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات