همزمان با 21 تیرماه روز ملی حجاب و عفاف همایشی در این رابطه روز دوشنبه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد پلدختر برگزارشد.

به گزارش لرستان خبر، نورالدین درمنان عصر امروز در همایش که به مناسبت21 تیرماه روز ملی حجاب و عفاف در سالن اجتماعات اداره ارشاد پلدختر برگزارشد، اظهار داشت: در دین مبین اسلام عفاف و حجاب از اساسی‌ترین اصول است که رعایت آن اهمیت زیادی دارد و بزرگان دین، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر رعایت این اصل تأکید فراوان دارند.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف سبب تقویت پایه‌های ایمان است، افزود: امروز زنان جامعه ما به برکت انقلاب اسلامی الگو هستند و در جهان شهرت دارند زنان می‌توانند با رعایت این اصل مهم در تمام فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته باشند.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه دشمن حجاب و عفاف بانوان ایرانی را نشانه گرفته است، بیان کرد: حرمت زن، حرمت جامعه اسلامی است و مسلمان و شیعه باید این ضوابط را رعایت کنند زیرا حجاب اسلامی دشمن را از رسیدن به اهداف گمراه‌کننده باز می‌دارد.

وی عنوان کرد: شهرستان پلدختر به عنوان یکی از بهترین شهرستان‌های کشوردر زمینه عفاف و حجاب است و این شهرستان مردمی متدین و با ایمان دارد که زنان و دختران این خطه به بحث حجاب و عفاف ارزش خاصی قائل هستند واین مهم از بزرگترین سرمایه‌های ارزشی و فرهنگی شهرستان پلدختر محسوب می‌شود که باید حفظ شود.

مجید بیرانوند، مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج پلدختر اظهار داشت: عفاف پشبند حجاب است و اسلام ابتدا به دنبال عفت و سپس حجاب است توجه به عفاف و حجاب در جامعه باید در رأس امور فرهنگی باشد وفرهنگ حجاب و عفاف از مسائل بنیادی و اصولی در هر جامعه است و تمام آحاد جامعه باید در نشر و گسترش و نهادینه کردن این فرهنگ تلاش و اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در دنیای غرب زنان به عنوان بازیچه و ابزار و دست‌آویز شناخته شده‌اند، افزود: بی‌حجابی و بدحجابی ثمره عدم معرفت، نادانی وعدم شناخت حقیقی از جایگاه زن، تقلید کورکورانه که برای انسان بی‌هویتی می‌آورد و برداشت‌های ناروا از دین اسلام است.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج پلدختر بیان کرد: امروز دنیای غرب و استکبار جهانی با ابزارهای گوناگون مانند ماهواره، فیلم، رسانه، لباس و مد درصدد گرفتن اصالت و هویت دینی ما است که باید هوشیار و آگاه  مراقب باشیم و اجازه ندهیم دشمن نقشه‌های خود را در جامعه عملیاتی سازد و در ترویج و حفظ ارزش‌هایی مانند حجاب و عفاف همه باید تلاش کنند.

محمد شریف نوریان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر با بیان اینکه عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه برای همه زنان و مردان به عنوان دو ارزش بسیار مهم در جامعه به شمار می‌رود، اظهار داشت: حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است و حجاب و پوشش اسلامی برای مردان و زنان تنها از کارکرد فردی برخوردار نیست بلکه کارکرد اجتماعی نیز دارد.

وی با بیان اینکه بی‌حجابی نه تنها ارزش نیست بلکه از منزلت اجتماعی زنان می‌کاهد، افزود: این ضدارزش زنان را در مسیری قرار می‌دهد که بیشتر مورد تعرض باشند بنابر این زنان نباید در مجالس و محافل با بدحجابی ظاهر شوند و این خواسته اصلی دشمن در رسیدن به اهداف خود است.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات