واکنش شدید مسئولان لرستان به اتفاقات جلسه شورای شهر

در جلسه تصمیم‌گیری اعضای شورای شهر خرم‌آباد برای نام‌گذاری یکی از پل‌های شهر به نام شهدا مخالفت برخی اعضا را به دنبال داشت و حتی کلامشان توهین به خانواده شهدا بود.

به گزارش لرستان خبر، شهدا اسطوره‌ مقاومت، شجاعت و ایثار هستند که در راه دفاع از ارزش‌ها و کیان ایران اسلامی جان خود را نثار انقلاب کردند و تا آخرین قطره خون، پای حق و دفاع از میهن خویش ایستادند و با شنیدن ندای حق، لبیک گفتند تا امروز عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به‌جای بگذارند.

استان لرستان شش هزار و 300 شهید را تقدیم انقلاب کرده است، عزیزانی که قلمرو نفس خویش را فتح کردند و با خون خود استمرار خط سرخ امام حسین (ع) را نشان دادند تا مبادا کوچکترین تعرضی به این مرز و بوم شود تا امروز بتوانیم در آرامش و امنیت زندگی کنیم

شهدا اصلی‌ترین گذرگاه رسیدن به معبود را انتخاب کردند و حال کوچک‌ترین کاری که می‌شود در جبران بزرگ‌ترین رشادت‌های شهدا انجام داد زنده نگه‌داشتن نام آن‌ها و نام‌گذاری گذرگاه‌های دنیوی ما به نام این عزیزان است، کسانی که حتی اسمشان نیز می‌تواند بهترین هدایتگر ما باشد.

مزین کردن معابر به نام شهدا

خیابان‌ها را به نام شهدا کردیم تا هر وقت نشانی منزل را می‌دهیم بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید با آرامش و امنیت به منزل می‌رسیم، باید خیابان‌ها را به نام شهدا مزین کنیم تا مردم از خاطرشان نرود از رهگذر کدام رشادت‌ها و جان‌فشانی‌هاست که در وجب‌به‌وجب سرزمینمان این‌گونه با آرامش و امنیت قدم برمی‌دارند.

اما جای بسی تأسف است که برخی افراد به تغییر ارزش‌ها دامن زده‌اند، ارزش‌هایی که تلنگر و تذکری است به خودمان تا فراموش نکنیم راحتی امروز ما نتیجه تحمل چه سختی‌هایی است، مگر نه این است که عده‌ای جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و آسمانی شدند تا ما زمینیان در آرامش زندگی کنیم اما امروز برخی‌ها از کوچک‌ترین وظیفه‌ای که در قبال آن‌همه رشادت‌های شهدا دارند یعنی زنده نگه‌داشتن یادشان است دریغ می‌کنند.

طی چند روز اخیر در جلسه شورای شهر خرم‌آباد اتفاق ناخوشایندی رخ داد، جنجال بر سر نام‌گذاری یکی از پل‌های شهر خرم‌آباد به نام شهدا که برخی از اعضا مخالف نام‌گذاری این پل به اسم شهید شدند و حتی کلامشان توهین به خانواده شهدا بود و با چشم نهادن بر همه حقایق گفته شد "با نام‌گذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام مردگان، خرم‌آباد را قبرستان نکنید"؛ سخنی که در سالهای اخیر همواره عناصر ضدانقلاب در حمله به شهدا و ارزش ها ان را به کار می برند و امروز این سخن عناصر ضد انقلاب در استان لرستان به زبان می آید

همان‌طور که خداوند در قرآن می‌فرماید «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون؛ هرگز گمان مبر کسانی که درراه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند» شهدا زندگان تاریخ‌اند و دینی که بر گردن همه ماست زنده نگه‌داشتن یاد آن‌هاست.

مخالفت برخی اعضای شورای شهر خرم آباد با نامگذاری معابر به اسم شهدا!!

علی جهان‌آرا عضو شورای شهر خرم‌آباد که موافق نامگذاری معابر به اسم شهدا است اظهار داشت: اولویت نام‌گذاری پل‌ها و معابر شهر خرم‌آباد به نام چهره‌ها و مفاخر ملی، شهدای مدافع حرم، شهدای هسته‌ای و شعرای بنام و مفاخر استانی است.

وی افزود: مخالف صرفاً ملی‌گرایی در نام‌گذاری پل‌ها هستیم چراکه بنا است این نام‌ها در اذهان بماند بنابراین نام‌گذاری‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که جمیع فضائل ملی و مذهبی را با خود داشته باشد و نه اینکه صرفاً نام ملی باشند.

عضو شورای شهر خرم‌آباد عنوان کرد: در بحث پیشنهاد نام‌گذاری پل کرگانه به نام مازیار شهرداری حتی به خود اجازه نداده مازیار را شناسایی کند، بنابراین باید بپذیریم که یک جامعه اسلامی هستیم و ملیت ما با اسلام عجین شده است.

وی بیان کرد: طی چند روز اخیر در جلسه رسمی شورا، کمیسیون فرهنگی برای نام‌گذاری پل کرگانه تشکیل شد که رئیس کمیسیون فرهنگی نام‌گذاری این پل را به نام سردار شهید علی راست پیر حیاتی پیشنهاد داد ولی با مخالفت اکثریت اعضای کمیسیون از جمله معاون بنیاد شهید روبه رو شد.

جهان‌آرا تصریح کرد: در این جلسه یکی از اعضای شورا از زبان یکی از مدیران شهرداری بیان کرد لطفاً با پیشنهاد نام‌گذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام مردگان، خرم‌آباد را قبرستان نکنید!!

عدم نام‌گذاری‌ها به نام شهدا جفا است

وی خاطرنشان کرد: این تفکر شایسته تجلیل از مقام فاخر شهدا نیست و توهینی به شهدا و خانواده‌های محترم آن‌هاست که چشم‌وچراغ ملت هستند.

عضو شورای شهر خرم‌آباد گفت: شهدا اصل کلید رهایی و مشعل بیداری ملت به‌ حساب می‌آیند، دلیل عمده موضع‌گیری بنده و سایر اعضای شورای اسلامی شهر با جریان نام‌گذاری این دسته از مکان‌ها دفاع از هویت همه داشته‌های فرهنگی ملت شریف و رشید ایران است.

وی با اشاره به اینکه چهره‌های ملی و مذهبی فراوانی داریم که چهره‌های جهانی هستند و اگر از این نام‌ها استفاده نکنیم به آن‌ها جفا کرده‌ایم اظهار داشت: شهدای هسته‌ای و شهدای مدافع حرم به‌ عنوان چهره‌های ملی و مذهبی هستند بنابراین باید نام کسانی را در جامعه برجسته کنیم که از یک‌سو نام آن‌ها سبب انتشار فضائل معنوی در جامعه اسلامی شود و از سوی دیگر به‌عنوان الگو برای جوانان معرفی شوند.

جهان‌آرا افزود: شهدا با خدا معامله کردند و چشم‌داشتی به این دنیا نداشته و هیچ انتظاری از ما ندارند که خیابان و کوچه‌ای را به نام آن‌ها بزنیم ولی شورا حداقل کاری که می‌تواند بکند در کنار سایر نام‌گذاری‌های ملی و سنتی نام این عزیزان را نیز برای نسل‌های آینده زنده نگه دارد تا نامشان همچون منششان در گمنامی به فراموشی سپرده نشوند.

مراد روشنی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کوچه و خیابان‌های استان باید به نام شهدا و مفاخر استان نام‌گذاری شود و همیشه در این زمینه تأکید شده و اعتراض‌هایی به شورای شهر داشته‌ایم که برخی خیابان‌های شهر به نام  شهدا نیست و به نام‌های مختلف است.

با توهین کنندگان به شهدا در خرم آباد برخورد شود

وی افزود: در جلسات متعددی که برگزارشده مطرح کردیم معابر استان به نام شهدا باشد و باوجوداینکه استان لرستان شش هزار و 300 شهید را تقدیم انقلاب کرده انتظار داریم هرکجا که خانواده شهیدی وجود دارد کوچه به نام شهیدش باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با اشاره به بی‌احترامی برخی افراد در راستای نام‌گذاری یکی از پل‌های شهر خرم‌آباد عنوان کرد: اگر افرادی که این‌گونه برخورد کرده‌اند و مخالف نام‌گذاری پل به نام شهدا بوده‌اند جسارتی مدنظر داشته و باید با آن‌ها برخورد شود.

وی بیان کرد: کسانی که در این جلسه حضور داشته‌اند و شاهد بی‌احترامی به شهدا بوده‌اند باید اعتراض داشته باشند و ما نیز معترض هستیم و این موضوع را به جد پیگیری می‌کنیم.

سید حسین نازاریان معاون بنیاد شهید استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری لرستان تشکیل  می‌شود یکی از مصوبات این شورا نام‌گذاری معابر و حتی کلاس‌های مدارس به نام شهدا است.

وی افزود: بارها از شورای شهر انتقاد داشته‌ایم و پذیرفته‌اند که نام شهدا در همه معابر، خیابان‌ها و حتی محافل و محله‌هایی که متعلق به شهرداری و شورای شهر است را به نام شهدا نام‌گذاری کنند.

اگر شهدا نبودند این مخالفان در مسند قدرت نبودند

معاون بنیاد شهید استان لرستان بابیان اینکه ما باید شهدای استان را به هر طریقی که شده به جامعه معرفی کنیم عنوان کرد: باید به کسانی که به شهدا بی‌احترامی کرده‌اند تذکر داده شود و این افراد از مردم معذرت خواهی کنند، مگر این مملکت مدیون شهدا نیست، مگر شهدا نبوده‌اند که این مملکت را حفظ کرده‌اند و از حیثیت و آبروی این نظام دفاع کردند، اگر شهدا نبودند این افراد می‌توانستد در مسند قدرت باشند.

حجت‌الاسلام سید علی موسوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: جامعه ما اسلامی است و احترام به ارزش‌های اسلامی بر همه افراد جامعه لازم است.

وی افزود: ایثار و شهادت موضوعی مهم است چراکه اگر در جامعه اسلامی روحیه جهاد و شهادت نباشد جامعه مرده‌ای بیش نیست و اسلام آن جامعه نیز اسلام آمریکایی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان عنوان کرد: در جامعه اسلامی باید به ارزش‌ها هم در ظاهر و هم در باطن اهمیت  داده شود به‌ طوری‌که باید اسم معابر، کوچه  خیابان، بلوارها و مجتمع‌ها را به اسم شهدا نام‌گذاری کرد و در عمل نیز راه شهدا را ادامه دهیم  و دشمن‌شناس به‌روزی باشیم.

نامگذاری معابر با نظر شورای فرهنگ عمومی

وی بیان کرد: اگر دشمن‌شناس به‌روزی نباشیم قطعاً فریب فرهنگ وارداتی را می‌خوریم، کسانی که با نام‌گذاری شهدا مخالفت کرده‌اند تفکر وارداتی بر آن‌ها تأثیر گذاشته که باید این فرهنگ به‌ ویژه در مجالس اصلاح شود و مردم نیز باید کسانی را انتخاب کنند که به موضوع ارزش‌های دینی اهمیت بدهند.

موسوی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود کمیسیون فرهنگی شورای شهر برای نام‌گذاری خیابان‌ها و معابر از نظرات شورای فرهنگ عمومی استفاده کند که در رأس این شورا نماینده ولی‌فقیه  قرار دارد و استاندار و اکثر مدیران استان نیز عضو این شورا هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث نام‌گذاری‌ها کمیسیون فرهنگی شورای شهر به دبیرخانه شورای فرهنگی پیشنهاد دهد تا شورای فرهنگ عمومی نظر دهد و بعد در شورای شهر به تصویب برسد.

دستگاه قضا با توهین کنندگان به شهدا در خرم آباد برخورد کند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان گفت: باید از طریق مطبوعات و رسانه‌های استان با افرادی که بی‌احترامی به شهدا کرده‌اند برخورد شود، حاکمیت جمهوری اسلامی بحث ایثار و شهادت را دارد و حتی الآن نیز شهید می‌دهیم بنابراین کسانی که در مقابل نظر حاکمیت به این شکل ایستادگی می‌کنند باید به‌ شدت برخورد شود و دستگاه قضایی نیز پیگیری کند چراکه این افراد در برابر تفکر نظام ایستادگی می‌کنند.

کسانی که مخالف بردن نام شهدا هستید فراموش نکنید که هنوز غیرت و مردانگی در این سرزمین زنده است و هنوز پیکر پاک شهدای گمنام بعد از سالیان سال بر دستان این مردم تشییع می‌شود و هنوز هستند مردان مردی که درراه مولا و مقتدای خویش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در دفاع از حرم حضرت زینب (س) جان خویش را فدا می‌کنند.

شهدا به ما نیاز ندارند این ما هستیم که باید دست به دامن آن‌ها شویم تا گوشه چشمی نیز به ما داشته باشند و اگر کوچه‌ها و خیابان‌ها باید به نام شهدا باشد تذکری به خودمان است که بدانیم کسانی بودند که بی‌ادعا رفتند و جز عشق به خدا و محبت اهل‌بیت(ع) چیز دیگری در دل‌هایشان نبود، بدانیم اینجا همان جائیست که جوانانش توسط یزیدیان زمانه سربریده شدند و در خون پاکشان غلطیدند و اکنون ما چه وظیفه‌ای داریم.

منبع: تسنیم-گزارش از فاطمه بیرانوند

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محسن

    سلام. ..فقط میتوانم بگویم شرم و ننگ بر شما که نان شهدا را میخورید و از اسم آنها میترسید جمله معروفی که میگوید. ..عکس شهدا را میبینیم عکس شهدا عمل میکنیم حقیقت دارد. .وای اگر امام خامنه‌ای حکم جهادم دهد

  • القدرت حسام

    باسلام،خداراشکرکه منافقان چهره هایشان رو میشود!!!
    المنافقون فی درکات اسفل السافلین الی الابد بحول وقوه الهی

  • ناشناس

    ننگ بر چنين شورايي كه داريم از جمله خانم ........در شوراي شهر كه سنگ تمام مخالفت گذاشتند واسه نام گذاري شهدا حق دارند مخالفت كنند

  • رضا

    کدوم توهین! این ریاکاریها تنها ابزاری شده برای سهمیه گرفتن و لابی کردن یه عده! بجای این که اسم پل عوض کنید یه پل بسازید که دو طرف شهر رو بهم وصل کنه! حدود صد ساله که دو طرف شهر تنها بوسیله پل حاج علی اصغر بهم وصل میشه... این ریاکاریها یعنی چه! بابا یکی به این حضرات شهردار بگه این پل عابر جلوی بیمارستان عشایر رو اشتباه نصب کردید...
    چند سال باید بگذره تا شما متوجه بشید!روزی 5 نفر هم از روش رد نمیشه! این پل باید بصورت شرقی- غربی نصب میشد نه شمالی -جنوبی!مسیر تردد مردم بصورت شرقی -غربی! آیکیوهای ..... فکر مشکلات مردم باشید! این همه جوان بیکار... به ابوالفضل قسم دکترا دارم و بیکارم اونم نه اینکه از دانشگاه آزاد مدرک خریده باشم نخبه کشوری بودم! تمام این شهر یک شرکت یه کارخونه ... هیچی نداره... چرا مردم رو فریب می دید! همینکه شما با سهمیه سر کار رفتید دیگه مردم سیر شدن!</b>

نظرات